Ford Escort Club Nederland http://ford-escortclub.nl/forum/:80/ |
|
paar kleine probleemen met de escort f1 http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=36&t=5325 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | heino25 [ zo dec 18, 2011 22:20 ] |
Berichttitel: | paar kleine probleemen met de escort f1 |
ik heb een paar dingen die me stoort van me escort f1 hier onder een lijsje de gas blijft hangen auto loopt onregelmatiich als die stil staat en hij stuurt zwaar en soms het gevoel dat die blijf hangen hoop dat iemand me een antwoord kan geven met vriendelijke groet hein |
Auteur: | Joram [ zo dec 18, 2011 22:35 ] |
Berichttitel: | Re: paar kleine probleemen met de escort f1 |
heino25 schreef: de gas blijft hangen auto loopt onregelmatiich als die stil staat luchtmassameter Stappenmotor Stationairregelklep |
Auteur: | peter_ [ ma dec 19, 2011 0:59 ] |
Berichttitel: | Re: paar kleine probleemen met de escort f1 |
heino25 schreef: ik heb een paar dingen die me stoort van me escort f1 hier onder een lijsje de gas blijft hangen auto loopt onregelmatiich als die stil staat en hij stuurt zwaar en soms het gevoel dat die blijf hangen hoop dat iemand me een antwoord kan geven met vriendelijke groet hein Eerste 2 klachten komen meestal door de stationair regelklep en het 2e zou meer info welkom van zijn.. wat zijn de andere symptomen, stuurt hij af en toe zwaar? zit er genoeg vloeistof in het reservoir van de stuurbekrachtiging enzovoort.. |
Auteur: | Red Cabriolet [ ma dec 19, 2011 1:27 ] |
Berichttitel: | Re: paar kleine probleemen met de escort f1 |
Joram schreef: Stappenmotor Stationairregelklep dat is toch hetzelfde? nog een andere benaming is deze: 'nullastregelklep' |
Auteur: | martijnver13 [ ma dec 19, 2011 9:29 ] |
Berichttitel: | Re: paar kleine probleemen met de escort f1 |
Ik had eerst ook dat mijn mk4 onregelmatig stationair liep. Hele tijd van 1000 naar 2000 toeren en dan weer zakken, of stationair 1800 toeren. Vreemd genoeg was het weg toen ik de schakelaar van de brandstofpomp had vervangen. Nou is dat natuurlijk niet de rede. Ik heb daarbij de zekering van de brandstofpomp vervangen (die had ik gesloopt door nieuwe schakelaar verkeerd aan te sluiten ) en onder de auto aan de brandstofpomp liggen rommelen (gewoon op en neer bewegen, beetje aan die snoertjes rommelen). Meer heb ik niet gedaan, en daarna liep hij ineens normaal. |
Auteur: | E&N [ di dec 20, 2011 18:48 ] |
Berichttitel: | Re: paar kleine probleemen met de escort f1 |
Red Cabriolet schreef: Joram schreef: Stappenmotor Stationairregelklep dat is toch hetzelfde? nog een andere benaming is deze: 'nullastregelklep' Ik weet er ook 1 "luchtomloopklep" |
Auteur: | Red Cabriolet [ di dec 20, 2011 23:23 ] |
Berichttitel: | Re: paar kleine probleemen met de escort f1 |
zullen we er een lijstje van maken? |
Auteur: | TVDL2000 [ wo dec 21, 2011 0:01 ] |
Berichttitel: | Re: paar kleine probleemen met de escort f1 |
in geval van de escorts klopt de naam stappenmotor niet. omdat het een PWM geregelde klep is, het betreft namelijk helemaal niet een motor omdat een motor eigenlijk altijd een ronddraaiende beweging maakt. in geval van de stationair toerental regel klep zoals gebruikt in de escortjes is het een spoel die door met een ECU geregelde frequentie 12 volt er op krijgt en door veerspanning dicht gedrukt wordt. Doordat de frequentie hoger wordt is d Ueff (effectieve spanning) dichterbij de 12 volt dan bij een lagere frequentie. door de lagere effectieve spanning gaat de klep minder open en loopt de motor minder hoog stationair dan met de hogere frequentie |
Auteur: | E&N [ wo dec 21, 2011 19:15 ] |
Berichttitel: | Re: paar kleine probleemen met de escort f1 |
da see de gij ja |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |