Ik heb 2 dingetjes.. 1: ik heb gehoord dat de turbo van een focus td groter is, maar toch de zelfde aansluitingen op het blok heeft. is dit makkelijk te doen? hoeveel vermogen krijg ik hierdoor extra en moet er dan qua afstellen veel aan gebeuren? en kan het blok er zonder aanpassingen tegen? 2: ik wil voor de gein een turbodrukmeter, niet zo'n opzichtig aftermaket ding, maar wat toch een beetje bij de rest van het interieur past.
heel vet, maar erg slecht voor je nette TDi- opkomst: een blow-off valve ofwel een wastegate.. ik vind het wel lekker om even te wachten op de turbo die op een momentje op zich laat wachten voor hij erin kickt.
Weet een van jullie wat het kostenplaatje van de beiden punten zou kunnen zijn? een turbo van een focus kan ik hoogstwaarschijnlijk van de sloop halen, alvast een +puntje voor de portemonnee.
_________________ Groeten, Roy
98' Ford Escort Clipper GHIA, 1.8 TDi. Klik Hier voor het topic.
(afbeelding: '97 Escort Clipper GT, 1.6 16v (RIP))
|