Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 23:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: '98 Escort Clipper 1.8 TDi GHIA turbo-dingetjes
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 19:06 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2011 20:07
Berichten: 440
Woonplaats: Veldhoven
Ik heb 2 dingetjes..
1: ik heb gehoord dat de turbo van een focus td groter is, maar toch de zelfde aansluitingen op het blok heeft. is dit makkelijk te doen? hoeveel vermogen krijg ik hierdoor extra en moet er dan qua afstellen veel aan gebeuren? en kan het blok er zonder aanpassingen tegen?
2: ik wil voor de gein een turbodrukmeter, niet zo'n opzichtig aftermaket ding, maar wat toch een beetje bij de rest van het interieur past.

heel vet, maar erg slecht voor je nette TDi- opkomst: een blow-off valve ofwel een wastegate.. ik vind het wel lekker om even te wachten op de turbo die op een momentje op zich laat wachten voor hij erin kickt.

Weet een van jullie wat het kostenplaatje van de beiden punten zou kunnen zijn? een turbo van een focus kan ik hoogstwaarschijnlijk van de sloop halen, alvast een +puntje voor de portemonnee.

_________________
Groeten, Roy

98' Ford Escort Clipper GHIA, 1.8 TDi.
Klik Hier voor het topic.

(afbeelding: '97 Escort Clipper GT, 1.6 16v (RIP))
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: '98 Escort Clipper 1.8 TDi GHIA turbo-dingetjes
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 19:43 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo maart 14, 2010 23:09
Berichten: 314
Een Wastegate en een dumpvalve zijn 2 verschillende dingen....
Wastegate begrenst de turbodruk en een dumpvalve haalt deze weg bij de drukzijde bij gas lossen
Probleem is dat een diesel geen echte gasklep heeft en dus geen vacuum opbouwt met de gasklep dicht.
Hierdoor kun je geen normale dumpvalve gebruiken maar alleen een electronische en deze zijn duur!
Verder heeft bij een benzine turbo de dumpvalve als taak om ervoor te zorgen dat de turbo niet afgeremd word als de gasklep even sluit voor te schakelen of even gaslos,om het turbogat te vermijden en de turbo te sparen.
Bij een diesel hoeft dat niet omdat deze geen gasklep heeft.
En bedenk wel meer druk=meer brandstof.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: '98 Escort Clipper 1.8 TDi GHIA turbo-dingetjes
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 19:56 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Waarschijnlijk pakt die door de grotere turbo later op maar de software zal geen hogere druk toestaan. Dus volgens mij win je er niks mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: '98 Escort Clipper 1.8 TDi GHIA turbo-dingetjes
BerichtGeplaatst: ma sep 10, 2012 21:05 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2011 20:07
Berichten: 440
Woonplaats: Veldhoven
hmm... saai. helaas valt mijn es ook niet te chippen..

_________________
Groeten, Roy

98' Ford Escort Clipper GHIA, 1.8 TDi.
Klik Hier voor het topic.

(afbeelding: '97 Escort Clipper GT, 1.6 16v (RIP))
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling