Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

'98 Escort Clipper 1.8 TDi GHIA turbo-dingetjes
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=36&t=7086
Pagina 1 van 1

Auteur:  RMa1991 [ ma sep 10, 2012 19:06 ]
Berichttitel:  '98 Escort Clipper 1.8 TDi GHIA turbo-dingetjes

Ik heb 2 dingetjes..
1: ik heb gehoord dat de turbo van een focus td groter is, maar toch de zelfde aansluitingen op het blok heeft. is dit makkelijk te doen? hoeveel vermogen krijg ik hierdoor extra en moet er dan qua afstellen veel aan gebeuren? en kan het blok er zonder aanpassingen tegen?
2: ik wil voor de gein een turbodrukmeter, niet zo'n opzichtig aftermaket ding, maar wat toch een beetje bij de rest van het interieur past.

heel vet, maar erg slecht voor je nette TDi- opkomst: een blow-off valve ofwel een wastegate.. ik vind het wel lekker om even te wachten op de turbo die op een momentje op zich laat wachten voor hij erin kickt.

Weet een van jullie wat het kostenplaatje van de beiden punten zou kunnen zijn? een turbo van een focus kan ik hoogstwaarschijnlijk van de sloop halen, alvast een +puntje voor de portemonnee.

Auteur:  stoppelflieger [ ma sep 10, 2012 19:43 ]
Berichttitel:  Re: '98 Escort Clipper 1.8 TDi GHIA turbo-dingetjes

Een Wastegate en een dumpvalve zijn 2 verschillende dingen....
Wastegate begrenst de turbodruk en een dumpvalve haalt deze weg bij de drukzijde bij gas lossen
Probleem is dat een diesel geen echte gasklep heeft en dus geen vacuum opbouwt met de gasklep dicht.
Hierdoor kun je geen normale dumpvalve gebruiken maar alleen een electronische en deze zijn duur!
Verder heeft bij een benzine turbo de dumpvalve als taak om ervoor te zorgen dat de turbo niet afgeremd word als de gasklep even sluit voor te schakelen of even gaslos,om het turbogat te vermijden en de turbo te sparen.
Bij een diesel hoeft dat niet omdat deze geen gasklep heeft.
En bedenk wel meer druk=meer brandstof.

Auteur:  doubleD [ ma sep 10, 2012 19:56 ]
Berichttitel:  Re: '98 Escort Clipper 1.8 TDi GHIA turbo-dingetjes

Waarschijnlijk pakt die door de grotere turbo later op maar de software zal geen hogere druk toestaan. Dus volgens mij win je er niks mee.

Auteur:  RMa1991 [ ma sep 10, 2012 21:05 ]
Berichttitel:  Re: '98 Escort Clipper 1.8 TDi GHIA turbo-dingetjes

hmm... saai. helaas valt mijn es ook niet te chippen..

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/