Mijlpaal MK1
Mijlpaal MK1
Vandaag is het dan toch zover gekomen, de MK1 heb ik naar de spuiter gebracht. Eigenlijk zou dat zomer 2019 gebeuren maar de meeste van jullie weten hoe het gaat bij zulke projecten . Het voorfront, de spatborden en achterparavan vervangen naast de nodige gaten en roest plekken. MAAR nu gaat de spuiter de Ford glad maken en spuiten. Onderlaag grijs en dan signaal geel ral 1023 erop. Onderste gedeelte rood. Kan nie wachten.....
Ik ben niet zo'n schrijver hebben jullie wel gemerkt maar dit moest ik toch ff delen # mijlpaal!.
btw ik lees elke met plezier de nieuwe berichten... prachtig!
Ik ben niet zo'n schrijver hebben jullie wel gemerkt maar dit moest ik toch ff delen # mijlpaal!.
btw ik lees elke met plezier de nieuwe berichten... prachtig!
Re: Mijlpaal MK1
Goed bezig!
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Mijlpaal MK1
Goed werk verricht!
Het word veel spannender als hij terugkomt
Het word veel spannender als hij terugkomt
Re: Mijlpaal MK1
Mooi moment! We willen natuurlijk wel een plaatje als ie terug komt he, al ben je niet zon schrijver.
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989
Re: Mijlpaal MK1
Dat is zeker een momentje dat je graag deelt. Duimen dat die snel weer terug is dat je hem in de winter maanden mooi kan opbouwen en van het voorjaar lekker kan gaan touren.
Re: Mijlpaal MK1
Haha zeker mooi moment, maar om in de komende zomer al te toeren is wel wat optimistisch gezien de afgelopen tijd.
Maar als de MK1 gespoten is zal ik een paar mooie kiekjes plaatsen, evt al in grondkleur.
Nu het 1600 blok reviseren, quick view leek de nokkenas matig maar de zuigers wel ok, kop is al schoon maar nog niet " bewerkt" voor wat extra pk's. Slechte nokkenas bied wél mogelijkheden voor iets pittiger verloop.....
Maar als de MK1 gespoten is zal ik een paar mooie kiekjes plaatsen, evt al in grondkleur.
Nu het 1600 blok reviseren, quick view leek de nokkenas matig maar de zuigers wel ok, kop is al schoon maar nog niet " bewerkt" voor wat extra pk's. Slechte nokkenas bied wél mogelijkheden voor iets pittiger verloop.....
Re: Mijlpaal MK1
Geel boven, rood onder? Kan me er niet echt een goeie voorstelling bij maken. Ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien
Re: Mijlpaal MK1
Het klinkt heel erg Bassie en Adriaan maar het zal allemaal wel mee vallen denk ik.
Re: Mijlpaal MK1
Vandaag motor onderdelen binnen van Burton, zoals krukas lagers, nokkenas set en zuigers set, en dat met een week!
Nu kan het blok op maat worden gefreesd bij EG engineer Amersfoort.
De Weber heb ik gereviseerd en de velgen klaar om te stralen.
De carrosserie ben ik wezen kijken maar dat schoot nog niet erg op.
Bumpers zouden vandaag onderweg gaan uit de UK.
Staks rond oud en nieuw genoeg te doen.
Ik zag ff niet hoe ik aan dit bericht een foto kon hangen.
Nu kan het blok op maat worden gefreesd bij EG engineer Amersfoort.
De Weber heb ik gereviseerd en de velgen klaar om te stralen.
De carrosserie ben ik wezen kijken maar dat schoot nog niet erg op.
Bumpers zouden vandaag onderweg gaan uit de UK.
Staks rond oud en nieuw genoeg te doen.
Ik zag ff niet hoe ik aan dit bericht een foto kon hangen.
Re: Mijlpaal MK1
Mooi spul!
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo
Re: Mijlpaal MK1
Vanmorgen was ik bij de spuiter om het chassis nummer er in te slaan en zag dat het losse spul in de grondverf staat, al de juiste kleur.
Toch het geel maar minder fel gedaan en is nu de originele ofwel Sahara beige. Rood gaat later nog bekeken worden. Mensen met verstand van kleuren luister ik graag naar.
Verder loopt het blok machtig. Ik ben benieuwd of het straks in de auto nog zo klinkt.
Ook de velgen aan de buitenkant gepolijst, de rest was gepoedercoat met de buitenkant schoongemaakt vóor het bakken.
Dat polijsten doe ik niet snel weer......
Nu ben ik de remklauwen aan het reviseren en als ik de rubber ringen binnen heb zijn ze weer top.
Ik reken met een maand de MK1 naar huis te halen.
Tot de volgende
Toch het geel maar minder fel gedaan en is nu de originele ofwel Sahara beige. Rood gaat later nog bekeken worden. Mensen met verstand van kleuren luister ik graag naar.
Verder loopt het blok machtig. Ik ben benieuwd of het straks in de auto nog zo klinkt.
Ook de velgen aan de buitenkant gepolijst, de rest was gepoedercoat met de buitenkant schoongemaakt vóor het bakken.
Dat polijsten doe ik niet snel weer......
Nu ben ik de remklauwen aan het reviseren en als ik de rubber ringen binnen heb zijn ze weer top.
Ik reken met een maand de MK1 naar huis te halen.
Tot de volgende
Re: Mijlpaal MK1
Vandaag de 20e is de Mk1 dan Sahara beige en dat zag er goed uit. Nu moet deze laag uitharden om dan nog wat nageschuurt te worden. Dan de deuren erin en kan het rood erop. Ik denk dat het nog een maand duurt als ik het zo inschat. De achterbrug is nu ook klaar en de veerpoten zijn weer als nieuw.
Nu het stuurhuis en de tank aanpakken.
Ik ben er zo langzamerhand wel klaar voor om de Escort naar huis te halen.
Groeten
Nu het stuurhuis en de tank aanpakken.
Ik ben er zo langzamerhand wel klaar voor om de Escort naar huis te halen.
Groeten
Re: Mijlpaal MK1
Erg mooi hoor. Die platte kever in de achtergrond is ook niet verkeerd
Re: Mijlpaal MK1
Ziet er allemaal chique uit, achteras weer keurig fris