De motor ligt ondertussen al weer 'n tijdje bij de reviseur, de onderdelen zijn binnen.
Moet naar +0.5mm overmaat op de zuigers, de lagers blijven standaard.
Verder moeten de klepzittingen gedaan worden, en 1 klepje vervangen worden.
verder ben ik weer bezig met laswerk, nu gefocust op de bestuurdersvloer voor. als dat af is kan 't interieur terug en kan ik de pedalen pas maken.
Ook bezig geweest met de tellerbak; ik wil 'n toerenteller.
Bedrading omgezet naar de toerentellerversie, 2 draden van de kleine stekker naar de grote stekker, en de kleine stekker 1 draad toevoegen.
Stelt niet veel voor.
Deze connectors kun je niet meer nieuw kopen helaas.
Dus zelf eentje gemaakt uit vergelijkbaar materiaal. geen idee of 't goed gaat werken, maar 't is de poging waard.
De standaard tellerbak heeft een snelheidsmeter zonder dagteller, wat lampjes, een gat voor de sier, en koelwatertemp + brandstofmetertjes.
Ik heb een goedkope Capri tellerbak gekocht, aangezien die wel 'n dagteller heeft, en dezelfde diameter meters blijkt te hebben.
Past perfect (na milde aanpassing van de tellerplaat), en is dezelfde stijl als wat ik al heb!
Moest alleen 2 hoekjes inkorten om 'm binnen de mk2 bak te laten passen.
En een houder 3dprinten, uiteraard.
De snelheidsmeter is dieper dan de originele ivm het dagtellermechanisme, dus ook daarvoor een 3d print oplossing gemaakt.
Ik heb de ronde vorm in 't midden vervolgens opengemaakt met de dremel, en met de Resin printer de voorplaat gemaakt.
Erg tevreden met 't eindresultaat:
Heb ook deze metertjes nog over, moet ik nog een keer kijken of ik die ergens toevoegen kan. vooral de oliedrukmeter lijkt me wel leuk/handig.