Voor diegene die mij nog niet kennen (mijn voorstelrondje niet hebben gelezen), ik ben Vincent, kom uit Venlo en ben 21 jaar. Aangezien een goede kennis van ons de eigenaar van de Venlose Ford Dealer is rijden mijn ouders al van jongs af aan in Fords. Zelf heb ik ook eventjes bij de Ford dealer gewerkt, en heb al in diverse Fords gereden...
Ka (oude versie)
Ka (nieuwe versie)
StreetKa
Fiesta (oldtimer)
Mondeo TDCI
Ford Focus (oude versie)
Ford Focus 2.0 MS (2e versie)
Ford Focus ST (3e versie)
Maar nu werd het tijd om op eigen banden te gaan rijden.
Het uiterlijk van een Escort MK 3/4 spreekt me heel erg aan. Zonder er ook maar iets aan te doen ziet hij er al sportief uit. Dus ik op zoek naar een MK3/4, maar helaas, telkens net naast gegrepen. Aangezien ik toch wel van de wat snellere auto's houd, was ik op zoek naar een 1.6 motor. En opeens, belde de Ford dealer dat ze een MK7 hadden staan, uit 1995, zag er goed uit, was rood en had een 1.6i motor!! (wist toen nog niet dat een 1.6i voor een MK4 wel snel was, maar voor een MK7 niet.
Toen ik terugbelde, bleek de auto al naar de sloop te zijn gebracht. Ford dealer er weer alles aan gedaan om hem terug te halen, en een dag later stond hij weer bij de garage. Ik kreeg geen tijd om de auto goed te bekijken, de auto werd direct op de brug gezet, en werd van beneden goed gecontroleerd op rotte plekken. Zoals elke Escort... kleine rotte plekjes, maar met lange geen afkeur! Kon ik nog makkelijk paar jaar mee rijden zonder problemen. Dat was dus een grote meevaller. Helaas kon ik geen proefrit maken omdat er geen nummerplaten op zaten. Deze waren al afgemeld bij de sloop. 1 week later.... platen weer terug, auto verzekerd, en rijden maar!!
1000 euro betaald voor de Escort, alle papieren zijn in orde, en auto is dealer onderhouden.
Omdat de meeste forum bezoekers foto's zo leuk vinden, heb ik ze maar toegevoegd. (na veel experimenteren uiteraard)
Zoals jullie zien... leuke auto om mee te beginnen.
Uiteraard moet er wel nog het 1 en ander aan de auto gaan gebeuren. Stickers eraf natuurlijk! leuk knalpijpje (wil geen zwaar geluid) heb al een GT spoiler gevonden op de sloop, ga ik er vanmiddag afhalen, boxjes vervangen (ga ik ook vanmiddag op de sloop halen), bestuurdersstoel vervangen, misschien witte metertjes, (had er al meegenomen van de sloop, maar helaas zijn ze gevallen, en nu zijn er twee stuk.
) Wellicht een keertje een nieuwe radio (6006 of zo) en verder wat me op het pad komt.
Na 3 dagen was de accu al leeg. Aangezien de startmotor het nog gewoon deed, ging ik er vanuit dat het de accu niet was, dus na veel geplaar bougies gecontroleerd, benzinetoevoer gechecked, en vervolgens toch maar eens startkabels gekocht.
En ja hoor, accu bleek toch leeg te zijn. 58 euro voor nieuwe accu bij Heuts, (mijn moeder voor de focus 113 euro bij ford dealer zonder montagekosten) Temperatuur metertje werkt niet goed. Blijft erg laag staan, ik denk thermostaat, ford dealer denkt sensortjes. (geen idee waar ze zitten, en kan ze dus ook niet zomaar vervangen) Thermostaat kost bij ford dealer rond de 100 euro met monteren.
Wanneer ik tussen de 3000 en de 4000 toeren vol gas geef, begint hij te stotteren. Heb ergens anders op het forum al gelezen dat het aan de luchtmassameter kan liggen. Ik dit gechecked door de stekker eruit te trekken, en idd, rijd een stuk beter!! Stop stekker terug, en tadaaa, probleem opgelost, nergens meer last van. Problemen kunnen zichzelf blijkbaar ook verhelpen?? Overigens waren alle luchtmassameters al uit de escortjes gehaald op de sloop. Staan er een stuk of 60 schat ik, en geen enkele met een luchtmassameter.
hummm, gaan die dingen dan echt zo vaak stuk?? Zodra de spoiler erop zit krijgen jullie weer nieuwe foto's te zien. En nee, dat is niet morgen of overmorgen, spoiler is donker blauw, auto is rood, heb 2 linker handen, en kan dus ff duren voordat de spoiler is zoals ik wil dat hij is.