Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu za apr 27, 2024 9:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kan op slot en weg
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 8:06 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 27, 2011 12:07
Berichten: 195
Hoe het escort rijden begon....

Neem er maar een bak koffie bij (thee mag ook) want ik denk dat het wel een heel verhaal zal worden....
Toen ik net mijn rijbewijs had gehaald, reed mijn vader in een Escort MK3 1.1 laser uit 1985.
Ik mocht er toen meteen in rijden want ik had natuurlijk geen auto.
Nou, dat ging goed, ik reed de eerste rit al meteen de linker koplamp stuk!
En later een keer reed ik een achterlicht stuk!
Ik baalde er van natuurlijk maar mijn vader vond het niet erg, niemand rijd 100% met net zijn rijbewijs op zak.
Niet lang nadat ik mijn rijbewijs had gehaald zag mijn vader ergens een andere auto staan.
Hij vond deze waanzinnig mooi en wilde deze gaan kopen.
Eh...is de MK3 ook niet waanzinnig mooi dan?
Nouja, hij kocht die andere auto en ja je raad het al: ik kocht de MK3.
Jarenlang met plezier in de MK3 gereden en nooit liet hij me in de steek, altijd starten en lopen, ook in de winter.
Maar toen gebeurde het onvermijdelijke: roest en nog eens roest.
In het begin viel het nog mee en mijn vader knapte dat steeds op.
Maar later ontstonden grotere gaten en die werden ook nog opgeknapt maar er was geen houden meer aan.
Besloten toen om maar naar iets anders uit te kijken.
De MK3 heb ik toen bij een garage gezet en die zou hem voor me naar de sloop brengen.
Ik kreeg er toen nog 125 gulden voor, dat weet ik nog heel goed.
Toen ik de garage verliet was dat een niet leuk gevoel, ik was na al die jaren erg gehecht geraakt aan de MK3.
Maar het was niet anders, er komt eenmaal een eind aan een auto.
Omdat internet nog niet bestond, moest ik voor een andere auto gaan kijken in de krant of bij een garage.
Maar voor dat ik dat kon doen kreeg ik een tip dat er in het dorp een Escort CLX 1.4 te koop stond.
Meteen was ik gaan kijken en die CLX zag er goed uit, bordeaurood, niet mijn kleur maar geen roest tenminste.
Deze CLX toen gekocht maar dat was echt de miskoop van de maand!
Het was namelijk zo dat deze CLX een probleem had, bij vaart minderen, kruising, stoplicht, sloeg de motor steeds af.
Ik ben er toen mee bij de Ford garage geweest maar het probleem was niet te vinden.
Eindeloze keren teruggeweest en steeds werden er onderdelen vervangen in de hoop dat dat het probleem zou oplossen.
Maar niet dus, ik werd er niet goed van, uiteindelijk was ik het zo zat ik de CLX weg wilde doen.
Als de motor steeds afslaat vind ik dat ook niet veilig rijden en dat kan natuurlijk niet.
Dus naar de Ford dealer om de CLX in te ruilen en het zou me niet uitmaken wat er voor auto stond.
Als er maar een auto stond die beter was dan de CLX want daar was ik echt helemaal klaar mee.
Bij de Ford dealer aangekomen, dit was geloof ik in 2002, stond er een Escort MK7, gemaakt in een RS uitvoering.
Deze vond ik mooi en heb de CLX voor deze ingeruild.
Electrische ramen, airco had deze RS ook en dat had de CLX niet dus in luxe ging ik er ook nog eens op vooruit.
Maar dat boeide met toen echt niet, als hij maar goed reed, daar ging het me om.
Nou, goed rijden deed hij, ik was er superblij mee!
Na een tijd gereden te hebben in mijn nieuwe escort had ik het idee om er iets aan te laten veranderen.
Lichtmetalen velgen wilde ik wel en sideskurts wilde ik ook wel.
Maar dat zou veel geld gaan kosten en dus bleef dat voor lang alleen maar een idee...
Toen op een keer brak de einddemper af en heb ik er een Remusdemper onder laten zetten.
Nou, toen zag dat er heel anders uit, en wat ik toen ook zag bij de garage: andere achterlichten.
Deze vond ik waanzinnig mooi en heb die natuurlijk meteen gekocht.
Zelf ingezet want dat is niet moeijljk, vier moertjes los en de lichten zijn eruit.
Toen toch na een tijd een afspraak gemaakt voor de velgen en skurts want die wilde ik nu toch hebben.
Dat was allemaal geen probleem, alleen zou het wel mooier zijn als de Escort iets verlaagd werd.
Dan zouden de velgen (ik had 15 inch genomen) mooier staan.
Dus de Escort ook laten verlagen, en inderdaad het staat mooier, sommige vinden van niet maar daar heb ik lak aan.
De garage had toen ook toevallig een MK7 spolier liggen met derde remlicht erin.
Hoe ze eraan kwamen wisten ze niet meer maar dat boeide me niet, ik vond deze waanzinnig mooi en wilde deze hebben.
Mijn derde remlicht zat op het achterraam maar in de spoiler vond ik veel mooier dus die spoiler ook laten plaatsen.
Tevens heb ik er nog een nieuw achteraam in laten zetten.
Een reclame bedrijf heeft er toen naderhand nog een sticker voor ontworpen en erop geplakt.
Ik was toen wel een heleboel euro`s lichter maar ik vond de Escort erg mooi geworden.
Meer wilde ik er niet aan laten doen, en het geld was trouwens ook op dus ik moest voorlopig zuinig aan doen.
Nou, en toen rijden in de gepimpte escort, veel bekijks had ik ermee, had ik nooit aan gedacht.
En de skurts moest ik mee oppassen met de vele drempels hier, ook niet aangedacht van te voren.
Overigens vind ik F1 skurts mooier maar die kon ik toen nog niet, maar die horen ook echt alleen bij een F1 lijkt me.
Maar ik was blij met de gepimpte escort en ik reed er met veel plezier in.
Maar helaas in 2007 gebeurde er iets wat niet leuk was...
Ik stond achteraan een file te wachten toen iemand achterin kwam zetten met een snelheid van ongeveer 80KM per uur.
Gevolg: de Escort was een halve meter korter van achter geworden, Es-kort was het toen.
En zelf, tot op de dag van vandaag zeer ernstige nek, rug en schouderpijn.
Na jarenlang fysiotherapie, chiropractie, artsen, en weet ik wat allemaal moet ik er weer mee naar het ziekenhuis.
Ik denk dat het niks oplevert maar ik zal wel weer zien...
Autorijden gaat nu nog vaak steeds niet door dat ik mijn nek niet kan draaien want dat is zeer pijnlijk.
De Escort is na de aanrijding weer gemaakt, en dat is heel mooi gedaan, al was hij wel eerst total loss verklaard.
Zal je net zien, is je auto mooi gepimpt, rijdt een ander hem even total loss.
Later reed ik nog tegen een paaltje aan toen zat er een gat in de voorbumper en moest er een nieuwe op.
Ik heb er toen een andere op laten zetten maar dat is echt een verhaal op zich.
Michien wat voor een tweede verhaal, ik zal daar nu niet op in gaan.
Verder is er niks aan veranderd, ojawel, andere pookknop, handrem en klokje in dashboard is aangepast.
Verder niks en ik laat het zo.
Ik moet wel weer wat roest laten behandelen want er komen weer wat plekjes hier en daar maar dat hou je toch.
Verder ben ik er nog steeds blij mee en hoop er nog wat jaren in te kunnen blijven rijden.

Ron.


Laatst bijgewerkt door Ronny op vr sep 06, 2013 17:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van MK3 tot MK7
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 8:20 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 10:33
Berichten: 5082
Het bakkie koffie is inmiddels op dus dan maar ff reageren :mrgreen: , je bent dus echt een escort rijder.. dat is zeker te zien aan het feit dat je ze op de weg wilt houden!!

Heb je toevallig ook nog foto's van je ex escortjes?

_________________
Groeten,
Peter

Ford fiesta mk7 1.6 titanium


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van MK3 tot MK7
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 12:48 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 27, 2011 12:07
Berichten: 195
Eh, nee, helaas geen foto`s van de Ex cortjes, of ex escortjes.
Die vorige wil ik zeker geen foto meer van zien.
Maar die bestaat denk ik ook niet meer, zal wel gesloopt zijn denk ik.

Ron


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van MK3 tot MK7
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 13:21 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 10:33
Berichten: 5082
voorlopig zette we deze er dan wel ff bij :mrgreen: blijft een mooie escort om te zien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Groeten,
Peter

Ford fiesta mk7 1.6 titanium


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van MK3 tot MK7
BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2011 15:23 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo mei 22, 2011 17:13
Berichten: 264
Woonplaats: Schoonebeek
erg mooie wagen hoor!! mooie achterlichten ook.

_________________
ik heb u lief mijn heerlijk landje, mijn heerlijk Drenthe land


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van MK3 tot MK7
BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 18:02 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 27, 2011 12:07
Berichten: 195
Het is alweer een tijdje geleden dat er iets aan mijn auto veranderd is.
En eigenlijk wilde ik dat ook zo laten want ik wil geen geld meer in deze oude auto steken.
Maar helaas moest ik toch weer aan de bak...
Ik woon in een oergezellig dorp maar ojee wat een ramp met al die drempels hier.
Sommige mensen noemen het hier dan ook drempeldorp.
I.v.m. de drempels waren de sideskurts naar de sodemieter dus eigenlijk moest er wat anders op.
Maarja wat, de bestaande skurts waren op maat gemaakt en gespoten en dat kost een hoop geld.
Of de skurts eraf en weglaten maar dat wil je toch eigenlijk ook niet.
Ik zat er over na te denken, kwamen er gebruikte F1 skurts op mijn pad en ook nog in de juiste kleur.
Hiervoor wil ik nogmaals Peter bedanken voor de tip en de bemiddeling hierin!
Vanmiddag er maar mee aan de slag gegaan want de skurts waren al in huis en ik wilde het ook wel af hebben.
Zaten ook nog cupwings bij dus die moesten ook nog gemonteerd.
Om eerlijk te zijn, het viel niet echt mee, eigenlijk moet de auto op een brug maar dat heb ik natuurlijk niet.
Maar de skurts zitten eronder.
De cupwings paste niet helemaal goed, zat ook oude kit aan dus de vorige eigenaar had ook al dit probleem denk ik.
Ik heb er ook kit aangedaan en zal morgen nog eens nakijken en fatsoeneren.
Voorlopig heb ik weer hele skurts en zal uitkijken, sommige drempels moet ik echt vermijden.
En natuurlijk een paar pics geschoten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van MK3 tot MK7
BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 18:07 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 10:33
Berichten: 5082
ziet er goed uit! nu nog ff wassen ;)

Ziet er heel anders uit met de druppelskirts en cupwings eronder, gingen de oude er een beetje goed af?

_________________
Groeten,
Peter

Ford fiesta mk7 1.6 titanium


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van MK3 tot MK7
BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 18:51 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 27, 2011 12:07
Berichten: 195
Oude skurts ging niet echt makkelijk, zaten in de kit.
En morgen ff wasen ja.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van MK3 tot MK7
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 16:50 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do okt 27, 2011 12:07
Berichten: 195
Auto is gewassen en zojuist ff naar de duinen gereden want dat is dichtbij.
Bij foto maken zag ik helaas dat de onderkant van de deuren aan het roesten zijn.
Het valt nog mee dus mischien z.s.m. iets aan laten doen.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van MK3 tot MK7
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 17:01 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 10:33
Berichten: 5082
ziet er goed uit, wat minder van het bericht over de deuren, goed dat je het snel aanpakt

_________________
Groeten,
Peter

Ford fiesta mk7 1.6 titanium


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling