Hallo beste forumleden,
Ik zal allereerst even beginnen met mezelf voor te stellen.
Ik ben Robbert, 21 jaar en woon in het dorpje Heeze (vlakbij Eindhoven) en ben zoals de titel zegt in het bezit van een Escort Formule 1 nr. 443/500.
Een kleine toelichting op mijn auto's:
Ik ben toen ik mijn rijbewijs had gehaald in het bezit geweest van een Opel Corsa B 1.4 uit 1997 maar die heb ik (helaas) op 6 december 2011 in elkaar gereden
Zoals mijn corsa er uit zag:
Na de aanrijding (lijkt niet veel schade maar was voor 2400 euro schade aan. Hele voor front moest vervangen worden):
Nadat daar alles was afgehandeld moest ik op zoek naar een andere auto. Mijn oog viel toen op een Volkswagen Polo 6n 1.6 uit 1999. Deze heb ik net voor kerst opgehaald maar niet lang gereden omdat deze een rotte versnellingsbak en koppeling had. Echter bleef het garagebedrijf (waar de auto vandaan kwam) maar vol houden dat de auto in orde was. Ik was dit beu en had geen vertrouwen meer in de auto waardoor ik het bedrijf de auto terug heb laten kopen (uiteraard met een paar honderd euro verlies voor mij).
Foto van de polo:
Nadat dat allemaal afgesloten was, was mijn oog gevallen op een mooie Ford Escort Formule 1 uitvoering die te koop stond in Sint Michielsgestel voor € 1800,- als meeneemprijs. KM stand was 163.xxx met NAP. Alle boekjes, originele radio met bijbehorende code etc. zaten er allemaal bij.
25 mei 2012 was de grote dag dat ik mijn Escort op kon halen
.
Allereerste foto's nadat de auto een snelle wasbeurt had gehad:
Interieur had een goede schoonmaakbeurt nodig want er zaten de nodige honden haren in
:
Natuurlijk zijn er dingen die er veranderd mochten worden wat mij betreft.
Dingen die ik veranderd heb en misschien nog wil gaan veranderen:- Andere einddemper
Gedaan- Heldere achterlichten
Gedaan- K&N air filter
Gedaan- Goede katalysator onder geplaatst. De katalysator die er onder zat was helemaal leeg van binnen en dus ook aan vervanging toe
- Koplampen (misschien angel eyes) , in ieder geval nog Xenon
- Andere velgen van 16 of 17 inch
- Stootstrip aan bestuurderskant opnieuw spuiten. Bij die laat de lak los
- Andere achterklep roestvrij. Deze heeft op de bekende plekjes roest bij de bevestigingspunten van de spoiler
- Deurgrepen en greep op achterklep in kleur spuiten
- Andere voorbumper omdat degene die er nu op zit, een scheurtje heeft
- Misschien ook nog een middendemper vervanger plaatsen
- Geperforeerde voor remmen
Als eerste is er een andere einddemper van Remus onder gekomen. Deze heb ik van forumlid EilanderN gekocht en daarna ook meteen bij RS2000magazijn er onder laten plaatsen.
Daar stond hij toen op de brug:
Na het plaatsen van de einddemper:
Vervolgens zijn er andere achterlichten op gekomen
Before:
After:
Stukke beter al zeg ik het zelf
Uiteraard kon ik het niet laten om de auto een keer uit te proberen op de Duitse Autobahn en daar stond ik toch wel te kijken van de leuke prestaties van de F1:
Inmiddels is er alweer 11000 met de Escort gereden en ik ben er zeer tevreden over! Is tot nu toe mijn fijnste auto die ik ooit gehad heb
Om eerlijk te zijn weet ik even niet meer wat ik er nog bij wilde vertellen, maar wel dat ik waar mogelijk naar meetings wil komen
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en eventuele op of aanmerkingen
Groeten Robbert