Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 14:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Crossauto ombouwen naar V6
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 19:05 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 03, 2011 11:01
Berichten: 235
Woonplaats: Emmeloord
Beste heren.

Na een jaar te hebben gecrosst met de 1800 heb ik mijn ideen verdr de geest laten gaan , en ik wil toch meer vooraan gaan rijden en zit te denken om een turbo op te bouwen. Maar niet elk dorp mag dit. Vandaar dat ik nu de keuze heb gemaakt om een V6 uit een mondeo of cougar er in te hangen.

Heeft iemand tip, ervaring, of ideen en materialen hoor ik dit graag.

Hoop op een mooi project.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Crossauto ombouwen naar V6
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 19:45 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo maart 14, 2010 23:09
Berichten: 314
te zwaar te lastig en lang niet snel genoeg.....
Pak en rs2000 motor met bak en ga daarvanuit verder...
v6 is de moeite niet waard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Crossauto ombouwen naar V6
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 20:42 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
ben t volledig eens met stoppeltje :P of een 2.0 zetec....

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Crossauto ombouwen naar V6
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 23:25 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Wil je toch een turbo dan kan dit met een standaard zetec blok tot een +-5 psi heb ik me laten vertellen. Wil je hoger kan je zuigers gebruiken met een lagere compressie of een alu plaat van 1,5 tot 2mm dik tussen het onder en boven blok. Wel 2 koppakkingen gebruiken dan.
Uitlaatspruitstuk van een Mk4 RST gebruiken. Volgens mij moest er nog wel een adapter plaat tussen het blok maar die zijn wel te vinden op ebay.co.uk. Alu plaatjes om tussen het onder een boven blok te doen komen ook regelmatig wel voorbij daar.
Er moest ook nog ergens iets afgedopt worden maar weet zo even niet meer wat het is.

bij meer dan 5psi zou ik wel een andere computer gebruiken (bijv. megasquirt)

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Crossauto ombouwen naar V6
BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 0:00 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo maart 14, 2010 23:09
Berichten: 314
Pak gewoon een rs motor....
Zetec is een koffiemolen zonder koppel,met 3 kleine modificaties heb je 170pk en 220nm koppel uit een rs.
Bij een zetec ben je dan al een paar 1000 verder.
V6 is zwaar en lastig met de bak die moet je van een v6 gebruiken ivm de startmotor positie.
Dus je bak keuze is dan meteen gemaakt zonder andere opties.
ffe voor de cross belangrijk.
rs2000 bak in zn 2 @7000 toeren 100km
Tdi bak in zn 2 @7000 toeren 108km alle 3 met 195-60-15
rs bak met focus 3.44 eind 111km
diesel bak is het meest handigste met de cross.
ik zelf draai 7800 toeren met een tdi bak en haal dus net de 120.
dus keuze genoeg!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Crossauto ombouwen naar V6
BerichtGeplaatst: di okt 07, 2014 21:55 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma sep 29, 2014 20:47
Berichten: 9
Dit vind ik wel interessant om te lezen qua versnellingsbakken.
Is alles gewoon over te zetten of moeten er nog wat dingen aangepast worden?
en wat is dan beste keuze voor korte zandbanen?
lees ook af en toe wat over sperbakken voor rs maar ben ze nog nergens tegen gekomen

gr luuk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Crossauto ombouwen naar V6
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 19:18 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
mijn ex RS had een sperbak.... waar die bak ondertussen heen is weet ik niet, kan t wel navragen.... dat diff is wel over te zetten naar een diesel bak.... korte zandbaan... dieselbak... hoef je praktisch alleen maar in z'n 2 te blijven...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Crossauto ombouwen naar V6
BerichtGeplaatst: do okt 09, 2014 20:31 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma sep 29, 2014 20:47
Berichten: 9
Zijn al die versnellingsbakken gewoon 1:1 overtezetten of moeten er nog wel aanpassingen gedaan worden ?
binnenwerk van een dieselbak in een std rs2000 bak bijvoorbeeld?
zijn er ook tabellen met waardes qua versnellingen en eindoverbrengingen?

gr luuk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling