Die rubbers had ik dus ingesmeerd..
Perfect openen..
Op de voorruit doe ik nix..
Wel heb ik zo'n ( meerdere) folie deken..Maar dat is voor mezelf.. Niet voor de auto..
Goud van buiten ( weert warmte ) Zilver van binnen ( weert koude )
Ter grootte van een plak half leeg pakje sigaretten maar kan je leven redden..
30 min rijden ..?? Echt niet.. Heeft geen nut..
De motor is ( bij -15 ) in 2 uur weer afgekoeld..
Doet me weer denken aan Canada..
Vaak hebben ze bij het huis een oprit met daar dan een gegraven gat ( oil pit ) tussen de wielen ( oprit )
Dan kan je zelf onder de auto kruipen en olie verversen ofzo zonder een brug..
Nou was het zo koud ( -40 ) dat de auto's dan soms niet starten als je 'm buiten had laten staan..
Dus in de ochtend met een zooitje hout blokjes de olie pit in ( meestal stahoogte ong 2 meter )
Benzine erop en in de fik..
Tuurlijk geen vlammen van 2 meter..
Maar dan werd de motor wat warmer en startte ie weer..
Dan 20 minuten met stoelverwarming etc stationair laten draaien en je kon de weg weer op..
( anders zit je in een auto die -40 van binnen is..)
De Europese auto's kan je in Montreal ook altijd goedkoop kopen in de winter..
Starten niet..!!