Mijne heren, goed nieuws..!
De XR3I MK4 1988 is nog niet overleden.
Op de krik... Wiel eraf en voor de zekerheid wiel onder de kokerbalk zodat ik de auto niet op mijn kop kreeg.
Nou, de aftapbout van de carter ging goed los en ook goed vast. Zat niet los dus dat was de lekkage niet.
Waar dan..?? Alles zit onder de olie... Kon niet vinden. Andere wiel eraf en kijken.. Ook niets te vinden.
Maar ben ook niet zo vreselijk technisch.
Er was maar 1 oplossing.. De garage.. Je kent het wel.. Lachende gezichten als je binnenkomt..
Dollar tekens in de ogen..
Wilt u koffie ..?
Maar enfin, op de brug liet de keurmeester me zien.. Dat is het.. Dat kleine dingetje..
Het bleek de olie druk sensor te zijn.
Die drupte ook als een gek.
Vandaar , door rijden dat alles onder de olie kwam..
Maar ik ben altijd positief.. Waar olie is, is geen roest..haha
Na het vervangen van dat ding is de auto lekvrij..
Goed nieuws..!!
Slecht nieuws is dat het me 50€ kostte.. Maar daar kan ik mee leven..
Ander ding..
de veer die aan de motorkap zit en zorgt dat ie sluit.
Gaat steeds een beetje los..Dan komt de motorkap iets hoger en hoger tot ik dat ding weer aandraai..
Is dat normaal ..??
Ook begint een klep een beetje te tikken..
Maar tikken is beter dan vastzitten, denk ik.
En moet op te lossen zijn met een voelertje en 2 sleutels..Dat moet me wel lukken..
Moet alleen nog even uit zoeken hoe die cylinderstand moet staan..
Wel versnellingsbak olie gekocht..
En de invul bout gevonden..
Een inbus..
Maar de aftapbout voor de versnellingsbak kan ik ook niet vinden..
Wel zit er ( aan de kant van de bestuurder) aan het einde van de bak een puntige hoek van de bak.
Daar steekt een soort lange moer uit.
Hoe beschrijf ik dat ??
Als je in een muur iets wil vast maken.Dan bestaan er schroeven met aan de ene kant schroefdraad ( voor de plug) en aan de andere kant schroef draad voor een moer ..m6 of zo..Zo ziet dat eruit aan de onderkant.
Dat is het enige wat ik kan vinden wat , waarschijnlijk, los te maken is..( voor aftappen)
Maar ik 1 liter gekocht..huppeldepup 90.. Er zou huppeldepup 80 in moeten maar dat was alleen in 4 liter blik..
En ik weet niet of het schakel probleem een tekort aan olie is..
Dus probeer dat eerst maar...
Morgen slangetje halen en hopen dat de inbus losgaat..
En gewoon ingooien tot het eruit loopt, toch ?
Dus hij leeft nog....
weet nog steeds niet hoe ik foto's moet uploaden