Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu ma sep 16, 2019 15:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jul 29, 2019 13:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 616
Woonplaats: ver weg
Een splitpen rot echt niet 'zomaar ineens' weg. Als je maar altijd een nieuwe gebruikt nadat je m los hebt gehad, dan zijn ze betrouwbaarder dan die nylon moeren. Daar moet je overigens altijd een nieuwe moer gebruiken na het los halen. Heb zelf namelijk een soortgelijk incident mee gemaakt met een ander deel van de ophanging, waardoor ik ook bijna in de sloot geraakte, en dat was met een zo'n zelf-borgende moer.

Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen Sander!

_________________
Afbeelding
Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Escort Mk3 1.6 Cabrio 1984 (RIP)|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 Van 1.8D 1989|Tomos S24 70cc 1992


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: za aug 03, 2019 8:08 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 687
Woonplaats: Eindhoven
Nylock moeren zijn ondertussen bestelt, en ondertussen maar eens een experimentje gedaan wat al een tijdje in mn achterhoofd rondspookte.

Je hebt heckblendes voor de mk3, maar die sluiten eigenlijk niet mooi aan bij de achterlichten, en je moet de kentekenplaat verplaatsen.
Ik wil dr een die netjes aansluit, en dezelfde vorm heeft als de achterlichten. daarom maar eens wat opgetekend. Mijn 3d-printer is 30x30x40 cm, dus moet ik m in 2 delen printen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sluit nog niet helemaal netjes aan, maar begint wel al te lijken op wat ik wil hebben.

_________________
-Sander

1990 Escort 1.4i CL 1982 Escort 1600i 1985 Escort 1.6 L

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 11:17 
Offline
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6289
Woonplaats: Twijzel
dit staat toch wel heel cool 8-) De Orion Mk2 Ghia heeft dit ook maar dan veel dunner

_________________
-- Marco
Mk1 Orion 1.8 Zetec
Mk1 Orion 1.6
Mk3 Orion 1.3
Mk5a Escort RS2000
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 11:39 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 687
Woonplaats: Eindhoven
ZeroLWD schreef:
dit staat toch wel heel cool 8-) De Orion Mk2 Ghia heeft dit ook maar dan veel dunner

Ik dacht dat die aftermarket was, niet origineel.
De versies die voor de Escort beschikbaar waren zijn altijd vlak, en dat vond ik te saai, dus gaan we dr dit van maken 8-)

Ondertussen 2 versies verder, en dit lijkt het eindresultaat te gaan worden. Nu nog de 2 helften aan elkaar vast zetten, beetje glad maken, en spuiten.
totale printtijd voor het hele ding: ongeveer 52 uur

Afbeelding

_________________
-Sander

1990 Escort 1.4i CL 1982 Escort 1600i 1985 Escort 1.6 L

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 12:34 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1077
Woonplaats: Naaldwijk
Het heeft wel wat!! 8-)

52 uur, wow.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 17:54 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 616
Woonplaats: ver weg
Dat komt best netjes zo!

_________________
Afbeelding
Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Escort Mk3 1.6 Cabrio 1984 (RIP)|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 Van 1.8D 1989|Tomos S24 70cc 1992


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2019 18:05 
Offline
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6289
Woonplaats: Twijzel
Ik vind 52 uur eigenlijk nog wel meevallen voor dit formaat :!: ik ben benieuwd naar het eindresultaat

_________________
-- Marco
Mk1 Orion 1.8 Zetec
Mk1 Orion 1.6
Mk3 Orion 1.3
Mk5a Escort RS2000
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma aug 19, 2019 14:32 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 687
Woonplaats: Eindhoven
52 uur valt nog redelijk mee. kan sneller, maar dan eindig je met een zwakker eindresultaat. aangezien ik nogal lomp ben met mn spullen achterin gooien is een wat dikkere versie dus beter :lol:
Heb m nog niet afgewerkt, wil t voor EFE wel netjes gemaakt hebben.

ondertussen t bovenste voorfront ontdaan van zn vliegroest, en opnieuw in kleur gezet. oogt ineens n stuk strakker.
was hard nodig :lol:
Afbeelding

Afbeelding

_________________
-Sander

1990 Escort 1.4i CL 1982 Escort 1600i 1985 Escort 1.6 L

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma aug 19, 2019 19:32 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 616
Woonplaats: ver weg
Wereld van verschil inderdaad!

_________________
Afbeelding
Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Escort Mk3 1.6 Cabrio 1984 (RIP)|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 Van 1.8D 1989|Tomos S24 70cc 1992


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 11, 2019 9:03 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 687
Woonplaats: Eindhoven
Toen ik de donorcabrio kocht, hing er bij het deel van de draadboom dat bij de injectie hoort, een los draadje.
ik kon nergens vinden waar ie thuis hoorde, dus ik heb m los laten hangen.

Laatst toch weer nieuwsgierig geworden, en op zoek gegaan naar waar dit bruin-groene draadje nou thuis hoorde.
In mn vraagbaak kwam ik een gasklepsensor tegen. Ik ben nooit iets tegengekomen wat daar op leek op mijn gasklephuis, dus maar even google geraadpleegd.
Daar wat plaatjes gevonden, en toen ging t gloeilampje aan! :lol:

achteraf is t best duidelijk hoe t werkt!
Afbeelding

draadje dr op gezet, en wie weet gaat ie dan wat minder benzine slurpen :lol:
Afbeelding

_________________
-Sander

1990 Escort 1.4i CL 1982 Escort 1600i 1985 Escort 1.6 L

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 11, 2019 14:24 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2168
Grappig en zo simpel. De mk4 heeft daar 2 maak/breek schakelaars zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 11, 2019 14:33 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 687
Woonplaats: Eindhoven
doubleD schreef:
Grappig en zo simpel. De mk4 heeft daar 2 maak/breek schakelaars zitten.


Ik had eigenlijk ook maak/breek schakelaars verwacht. hoe zit t op een mk4 dan?
Ik heb een mk4 gasklep liggen, en volgens mij zou t daar op dezelfde manier werken als op deze...

_________________
-Sander

1990 Escort 1.4i CL 1982 Escort 1600i 1985 Escort 1.6 L

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 11, 2019 20:19 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2168
Ik kan de komende week geen foto maken maar wellicht heeft het te maken met de verschillen tussen k-jetronic en ke-jetronic. De mijne is de laatste.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma sep 16, 2019 11:49 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 687
Woonplaats: Eindhoven
Terwijl ik toch met deze bezig was:
Ik heb al een tijdje een praktisch nieuwe XR3i nokkenas op de plank liggen.

Afbeelding

Gisteren eens besloten om te kijken hoe mn ouwe dr aan toe was.

Afbeelding

Lift gemeten van beide assen, en besloten om de nieuwe as dr in te stoppen.
Oude is nog lang niet op, en gaat naar Pim toe.

Motor netjes laten inlopen (20 minuten, minstens 2000rpm draaien).
aan t einde schoot de temperatuur ineens omhoog, koelvin ging niet aan.
blijkbaar zat de connector niet goed.
resultaat: incontinentie.

Afbeelding

Auto heeft ongeveer 2 Liter koelvloeistof via t overdrukventiel op de vloer gepist.
Even schrikken, maar gelukkig op tijd doorgehad, en gefixt.
toen t reservoir toch leeg was maar even de tijd genomen m eens goed schoon te maken, er zat een hoop oude viezigheid op de wanden aangekoekt.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag een goeie testrit gemaakt, en het voelt alsof ik toch weer n paar pk-tjes extra heb nu!

_________________
-Sander

1990 Escort 1.4i CL 1982 Escort 1600i 1985 Escort 1.6 L

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling