Nog een plaatje van de ouwe trommel. Let vooral op die metaalkleurige buitenrand en de hap die eruit is
Bleek dus dat de bobine niet kapot was. De replica bobine had een dunnere plus pool. Maakte dus geen contact. Heel vreemd. Met meerdere mensen naar gekeken en pas heel laat achter gekomen. Zit dus een originele bobine weer in, daarna alles van de ontsteking wat nog niet vervangen was vervangen, zo ook de vacuumslang. Daarna met de stroboscoop de boel op tijd gezet en draait als een zonnetje.
Toen ineens lekte er koelvloeistof. 5L per dag. Ik kon geen originele meer vinden helaas, dus dan maar een replica van JDEUS oid.
Dus toen de nieuwe binnen was, ff boven de put gereden
Ook aan de achterkant de rubbers vervangen.
En ook de achterschokbrekers vervangen. Die waren ook lek.
Er was intussen alweer een fuseekogelhoesje gescheurd. Meteen nieuwe draagarmrubbers laten persen.
In eerste instantie kreeg ik de bout van de draagarm niet door de karosserie. Zo ging het heel gemakkelijk:
Omdat er aan het brandschot ook het een en ander gelast moest worden werd ie helemaal gestript.
Menie en kit, menie en kit....
De hoofdremcilinder lekte ook behoorlijk. De roestige heb ik maar even in de cola laten weken. Daarna kon ik de roest in de openingen er zo uit vegen.
De versnellingspook was ook roeren. Nu heb ik een nieuw plastic kapje om de schakelstang gezet. Ging makkelijk nu het interieur eruit was. De pook voelt weer heerlijk aan. Helaas schiet ie vaak uit z'n één. Ik denk dat ik de schakelstang nog wat verder op de bak moet zetten.
2 plaatjes voor de leut
Het enige wat ik nu eigenlijk nog moet doen is het interieur terug bouwen en een motorsteun vervangen. Eventjes uitlijnen en CO kan ook geen kwaad.
Helaas (of ja, 'helaas') moet ik voor mijn opleiding vanaf augustus 16 maanden in Portugal verblijven. En ik ga niet met deze auto. En die bruine wil ik niet afraffelen. Die blijft staan zo ver dat ie al is.
Op dit moment zit ik te denken aan een Taunus automaat. Goed te doen om zon eind mee te rijden denk ik.
Mijn plan was zelf om de wagen weer netjes te maken. Ik heb ook al nagenoeg alles al liggen om m af te maken. Echter vraag ik me af hoeveel tijd en vooral geld ik erin gaan steken als de auto voor augustus weg is.
Dus bij deze is de auto een beetje soort van te koop zegmaar.
Hij gaat niet weg voor onderdelen, voor te crossen, of weet ik veel wat. De wagen is makkelijk netjes te maken, maar is ook een leuke basis voor een ratlook. APK tot juli 2018.
Mocht je eventueel interesse hebben, wil ik ook best de benodigde onderdelen erbij geven. Je krijgt er zoiezo een nieuwe ketting en waterpomp bij. Kan ik eventueel ook al erop leggen. Er is vanalles mogelijk, als ie maar op de weg blijft.
Ik laat m trouwens altijd netjes warm draaien, wacht altijd 30 seconden voor ik weg rijd, en houd mijn wielkasten en dergelijke altijd schoon.