Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr maart 29, 2024 0:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mk3 nummer 2
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2017 20:31 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
ja, die was wel aan vervanging toe
ach kan nooit erg zijn,wel vonk?,hebben die rakkers de tank niet leeg gejat?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mk3 nummer 2
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 14:39 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Het gekke was dus dat ie gewoon starte, maar nadat ik m had laten stilvallen, toen draaide de motor net 30 seconden, ze niet meer aan wilde gaan.
Thuis eerst een leiding van de carb vervangen omdat die er niet al te best uit zag. Zo kon ik dat al uitsluiten. Ik heb toen meteen de contactpuntjes gecontroleerd, waarna ik de bobine van die bruine even overstak. En toen draaide ze direct.
Bobine was hooguit 5000km oud. Was van topran. Ik heb wel vaker onderdelen van hun maar hoorde nu van onbetrouwbare bron dat t troep is. Iemand ervaring mee?
Wil nu namelijk mijn lager RV en LA ook vervangen en dacht dus weer aan topran.
Dag erna heeft ze een kleine beurt gekregen en nu rijdt t karretje weer prima.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mk3 nummer 2
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 15:36 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 15, 2010 9:35
Berichten: 3252
ik zou gewoon een goed merk lagers nemen
anders kan je volgend jaar weer

_________________
ik heb drie hobby's
ford
ford
en als ik tijd over heb ford
en een nieuwe hobby
topicvervuiler :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mk3 nummer 2
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 16:27 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 01, 2014 15:26
Berichten: 440
Woonplaats: Snits
SKF lagers heb ik de beste ervaring mee.
ook wel eens een goedkoper lager gehad dikke shit als die er uit draait tijdens vakantie :x :mrgreen:

_________________
Ford Escort Mk2 Coupe 2.0i 16v Zetec (Brunnettie)
Ford Escort Mk4 Rallye Look 1.8 D ecobeast
Ford Fietsta 1.8D Mk4 Daily/Donor
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mk3 nummer 2
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 20:28 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
zit idd verschil in kwaliteit,maar ook aan het monteren van het geheel,zet hem niet te vast,zorg dat de buitenste lager ringen goed aan zitten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mk3 nummer 2
BerichtGeplaatst: di feb 14, 2017 22:37 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
jelte schreef:
zit idd verschil in kwaliteit,maar ook aan het monteren van het geheel,zet hem niet te vast,zorg dat de buitenste lager ringen goed aan zitten

Blij dat ik dit zo gedaan heb bij mij, de splitpen kan er net door en hij draait heel soepel met het wiel er op. 8-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mk3 nummer 2
BerichtGeplaatst: za apr 22, 2017 20:23 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Nog een plaatje van de ouwe trommel. Let vooral op die metaalkleurige buitenrand en de hap die eruit is :shock:
Afbeelding

Bleek dus dat de bobine niet kapot was. De replica bobine had een dunnere plus pool. Maakte dus geen contact. Heel vreemd. Met meerdere mensen naar gekeken en pas heel laat achter gekomen. Zit dus een originele bobine weer in, daarna alles van de ontsteking wat nog niet vervangen was vervangen, zo ook de vacuumslang. Daarna met de stroboscoop de boel op tijd gezet en draait als een zonnetje.

Toen ineens lekte er koelvloeistof. 5L per dag. Ik kon geen originele meer vinden helaas, dus dan maar een replica van JDEUS oid.

Afbeelding
Afbeelding
:like:

Dus toen de nieuwe binnen was, ff boven de put gereden :P
Afbeelding
Afbeelding

Ook aan de achterkant de rubbers vervangen.
Afbeelding
En ook de achterschokbrekers vervangen. Die waren ook lek.

Er was intussen alweer een fuseekogelhoesje gescheurd. Meteen nieuwe draagarmrubbers laten persen.
Afbeelding
Afbeelding
In eerste instantie kreeg ik de bout van de draagarm niet door de karosserie. Zo ging het heel gemakkelijk:
Afbeelding

Omdat er aan het brandschot ook het een en ander gelast moest worden werd ie helemaal gestript.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Menie en kit, menie en kit....

De hoofdremcilinder lekte ook behoorlijk. De roestige heb ik maar even in de cola laten weken. Daarna kon ik de roest in de openingen er zo uit vegen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De versnellingspook was ook roeren. Nu heb ik een nieuw plastic kapje om de schakelstang gezet. Ging makkelijk nu het interieur eruit was. De pook voelt weer heerlijk aan. Helaas schiet ie vaak uit z'n één. Ik denk dat ik de schakelstang nog wat verder op de bak moet zetten.

2 plaatjes voor de leut
Afbeelding
Afbeelding

Het enige wat ik nu eigenlijk nog moet doen is het interieur terug bouwen en een motorsteun vervangen. Eventjes uitlijnen en CO kan ook geen kwaad.

Helaas (of ja, 'helaas') moet ik voor mijn opleiding vanaf augustus 16 maanden in Portugal verblijven. En ik ga niet met deze auto. En die bruine wil ik niet afraffelen. Die blijft staan zo ver dat ie al is.
Op dit moment zit ik te denken aan een Taunus automaat. Goed te doen om zon eind mee te rijden denk ik.
Mijn plan was zelf om de wagen weer netjes te maken. Ik heb ook al nagenoeg alles al liggen om m af te maken. Echter vraag ik me af hoeveel tijd en vooral geld ik erin gaan steken als de auto voor augustus weg is.
Dus bij deze is de auto een beetje soort van te koop zegmaar.
Hij gaat niet weg voor onderdelen, voor te crossen, of weet ik veel wat. De wagen is makkelijk netjes te maken, maar is ook een leuke basis voor een ratlook. APK tot juli 2018.
Mocht je eventueel interesse hebben, wil ik ook best de benodigde onderdelen erbij geven. Je krijgt er zoiezo een nieuwe ketting en waterpomp bij. Kan ik eventueel ook al erop leggen. Er is vanalles mogelijk, als ie maar op de weg blijft.
Ik laat m trouwens altijd netjes warm draaien, wacht altijd 30 seconden voor ik weg rijd, en houd mijn wielkasten en dergelijke altijd schoon.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mk3 nummer 2
BerichtGeplaatst: zo apr 23, 2017 8:17 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
je schiet al lekker op,martijn
jammer ,maar je moet een keus maken


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling