Ondertussen zijn we 20.000km verder en het nodige heeft al plaats gevonden.
Toen helaas in oktober met het slechte weer een slippertje gemaakt, ding brak uit en raakte een paal die mij moest waarschuwen voor de scherpe bocht...
Het motto is nogsteeds carwash everyday, wat ook wel moet als je 1000km in de week rijdt.
Inmiddels ook de bougies, de bougiekabels, contactpuntjes en de bobine vervangen, motortje draait als een zonnetje.
En dan krijg je natte voeten... Even kijken, bleken er vooraan in beide hoeken een gat te zitten, links zeker 10cm, en daarboven op de wielkast zegmaar. Achter zijn beide naden gescheurd. Dan nog de accubak, die zelfs is gaan scheuren bij het binnenscherm. En zo ook is het brandschot achter de pedalen gaan rotten en scheuren... Wordt weer bakken en kitten dus. De ergste, aan de voorkant, zijn al gebeurd. Ook moet ik de bestaande reparatie even goed roestvrij maken en in de zooi zetten.
Ondertussen zeikt de KVS met een halve liter per dag uit die wagen, maar ja, soms moet je t maar blijven bijvullen tot je eens tijd hebt... Ik weet zeker dat ie t niet verbruikt dus dan komt dat allemaal wel goed.
En toen ontstond ineens het probleem dat op een koude motor, na een nachtje staan, de motor na 30 seconden weer uit viel. Starten tot de accu leeg is, en dan met startkabels nog eens een minuutje of 2, maar daarna deed ie t ook de hele dag. Het leek mij dat de benzine s nachts terug liep door de leiding naar de tank, alle leidingen en slangen was immers niets aan te zien. Tot een dag of 2 later, toen ik de motor stilzette voor de deur, ik had misschien al 100km gereden die dag, met gewoon 98 van de Shell, ik pak weet ik veel wat thuis, ik start mijn auto weer hooguit een seconde of 60 na het uitzetten, en 30 seconden later viel ie uit. Starten tot de accu leeg was en t hele gedonder... Daarna verdween het probleem weer als sneeuw voor de zon.
En toen was ineens de middendemper ook doorgerot, en na een dag had ik t wel gehad met dat gebrom, en toen meteen maar rondom nieuwe schocks gezet. Altijd mooi, nieuwe onderdelen op een ouwe wagen.
Volgende dag rij ik de frans-belse grens over en toen gebeurde er allerlei hele vervelende dingen rechts-achter. Langzaam over de vluchtstrook de eerste afrit genomen. Het wiellager zat niet lekker in zijn vel, en er zat speling op alles wat daarmee in verband staat. Alles maar een beetje aangedraait, en hup, lekker doorkarren, ja, t klonk wel naar defecte wiellager, maar t reed prima. Even voorbij Brussel klonk het geluid van dingen die naar de kl*te lopen en t escortje ging even alle 3 de rijstroken over. Op de vluchtstrook bleken er nog maar een 'balletje' of 2 in het lager te zitten. Nu staat ze sinds zondagnacht in een woonwijk nabij het station van Mechelen. Ik denk dat ik een fusee voorzie van een nieuw wiellager, en een reparatie uitvoer ter plekke.
Wordt vervolgd...