Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

mijn 1.1 genaamd Gerrit
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=11488
Pagina 2 van 2

Auteur:  doubleD [ vr maart 24, 2017 18:14 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

Ik geloof dat 2017 niet best begint voor Gerrit. Vandaag de auto uit de garage gepoogd te halen. Dumpvalve gat envavuum slang afgedopt dus alles moet goed zijn. De benzine pomp primed startmotor gaat goed rond maar aanslaan ho maar. Af en toe een kik maar meer ook niet. Paarse,relais een paar klappen verkocht en voilla lopen.

Naar huis gereden en bij terug en op schakelen naar 2 een dikke pluim achter de auto. Geen idee wat dit nu is. Is olie of benzine. Ik hoop even op het laatste. Morgen maar weer op onderzoek uit.

Auteur:  benny1972 [ vr maart 24, 2017 19:04 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

het is je schijnbaar niet gegund dubbele
ik hoop dat het mee valt

Auteur:  kev1n [ vr maart 24, 2017 22:27 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

Ooo dat is vervelend!! :?

Heeft het paarse relais te maken met de benzine pomp, ect? Dan lijkt het een probleem daarmee toch? Is je tank niet leeg nu? :P

Auteur:  doubleD [ vr maart 24, 2017 22:43 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

het probleem lijkt inderdaad in het relais te zitten voor het starten. Wat ik alleen niet snap is dat de pomp even netjes aangaat als je de auto op contact zet om dan tijdens het starten geen pukkel meer te geven. pas nadat ik er een paar klappen op heb gegeven ging die aan.

De tank is niet leeg nee maar ik ga er wel een beetje extra verse benzine in mikken deze is zeker van vorig jaar.

Auteur:  jelte [ za maart 25, 2017 8:29 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

heb hetzelfde probleem ook eens gehad met een turbo,ook relais,deze er tussen uitgehaald en door gelust,en probleem was over,later voorzien van schakelaar,voor het geval dat

Auteur:  Ploen [ za maart 25, 2017 9:29 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

doubleD schreef:
het probleem lijkt inderdaad in het relais te zitten voor het starten. Wat ik alleen niet snap is dat de pomp even netjes aangaat als je de auto op contact zet om dan tijdens het starten geen pukkel meer te geven. pas nadat ik er een paar klappen op heb gegeven ging die aan.


Volgens mij komt dat omdat de fase na primen, door een andere draad/circuit/ aangestuurd wordt. Het relais dient als het waren
2 circuits/doelen.........

Auteur:  doubleD [ za maart 25, 2017 11:33 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

Net de relais open gehaald en een los gebroken connectie gevonden. Alles door gesoldeerd en hij lijkt het weer te doen. Hele inlaat systeem los gehaald en nagekeken. Turbo heeft redelijke speling en lekt daardoor een beetje olie. Alle slangenklemmen vervangen en nu bouwt die wat meer druk op maar nog niet wat het moet wezen. Lijk nog lekkage te hebben in het bleedvalve systeem.

Zonder dumpvalve klinkt die wel leuk.

Het pluimen lijkt weer over. wellicht toch onverbrande benzine geweest omdat het relais lastig deed.

Auteur:  ZeroLWD [ zo maart 26, 2017 9:48 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

Mooi dat het probleem zo snel weer is opgelost :) speling op de turbo zal er ook wel voor zorgen dat die niet alle druk opbouwt dat die moet doen

doubleD schreef:
Zonder dumpvalve klinkt die wel leuk.

turbo chatter?

Auteur:  doubleD [ zo maart 26, 2017 11:38 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

Jup, ook niet best voor de turbo maar als die toch al te barsten is maakt dat ook niet meer uit.

Gisteren einde van de dag Dumpvalve revisie set binnen gehad.

Auteur:  doubleD [ ma apr 03, 2017 19:30 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

feest was van korte duur, nog steeds geen fatsoenlijke turbo druk dus maar besloten om de turbo eraf te trekken. Na inspectie blijkt de escort een T3 turbo te hebben welke ook gebruikt wordt in een saab 9 nog iets. Laat ik nog zo'n ding hebben liggen als overblijfsel van een turbo project. Helaas bleken wel de compressor en turbine behuizing anders. Deze heb ik over gezet van de Escort turbo en zo alles weer passend gekregen. Ik heb alleen nog geen waterkoeling echter dit is niet strikt noodzakelijk voor de turbo en dit zou een tijdelijke oplossing zijn totdat ik de Escort turbo gereviseerd zou hebben.

Vandaag het binnen werk van de Escort turbo los gehaald om te kijken of die een 270 of 360 graden lager heeft zodat ik de juiste revisie kit kan bestellen. Helaas stuitte ik daar op een compleet ingelopen lager en is de turbo schroot. Geen verrassing dat de turbo niet lekker functioneerde.

Afbeelding

Het lijkt erop dat de saab turbo permanent zijn plek gevonden heeft, nu alleen nog even waterkoeling regelen.

Auteur:  ST130 [ ma apr 03, 2017 20:07 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

Dat is een vervelende maar heldere ontdekking. Ondanks de tegenslag gaat het volgens mij weer helemaal goedkomen met Gerrit! :D

Auteur:  jelte [ di apr 04, 2017 7:06 ]
Berichttitel:  Re: mijn 1.1 genaamd Gerrit

daar is geen twijfel over mogelijk he

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/