Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 14:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: di maart 27, 2018 12:04 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Neee dan ook met een carburateur erop :D

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 17:04 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do dec 01, 2016 19:36
Berichten: 91
Woonplaats: Emmeloord
En een 1.3 uit een Ka / Fiesta MK4 is wel de laatste motor die je erin wil hebben...
Wat een prut motoren zijn dat.
Ik heb een Fiesta gehad met deze motor, welgeteld 1 dag plezier van gehad, toen was de motor aan stront.
Met heel veel moeite een andere motor kunnen vinden van een Ka met heel weinig kilometers.
Tussen de 150000 en 175000 lopen die blokken allemaal kapot.
Er zijn er maar weinig die 200000 halen met hetzelfde blok.
Ze zijn gebaseerd op de Valencia maar een stuk minder van kwaliteit.
Kan je nog beter een 1.3 Kent erin zetten met een paar leuke Webers erop :twisted:

Antonio.

_________________
Ford 4 life


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2018 18:14 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Rossy schreef:
Kan je nog beter een 1.3 Kent erin zetten met een paar leuke Webers erop :twisted:

Antonio.


Dat leek mij ook wel het leukste. Heb 2 dubbele dellorto's liggen. Of een 1.6 zetec met carbs :twisted:

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2018 16:20 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Iemand die weet wat aan de hand is?

Als ik volgas een bocht doorga dan begint er plotseling een klep?? Flink te tikken, klinkt dan ook alsof die maar op 3 cilinders loopt.. na ongeveer 2 min stationair lopen is alles weer in orde. Geen last van als ik rechtdoor rijd :|

En als ik de oliedop loshaal slaat de motor meteen af. Komt dit door een te grote carterdruk? :shock:

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Rickcuppers op do maart 29, 2018 16:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2018 16:23 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Rickcuppers schreef:
klinkt dan ook alsof die maar op 4 cilinders loopt..

oei, mijn auto loopt ook altijd op 4 cilinders! :lol:


zit dr genoeg olie in? anders klepstoter oid?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2018 16:55 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Lynxified schreef:
Rickcuppers schreef:
klinkt dan ook alsof die maar op 4 cilinders loopt..

oei, mijn auto loopt ook altijd op 4 cilinders! :lol:



Whoops foutje :lol: heb het aangepast :like:

Olie zit er zat in, netjes tot maximaal

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2018 19:11 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Een rst slaat altijd af als de dop eraf is hij heeft blijkbaar een bepaalde druk nodig. Het klinkt alsof je wel oliedruk verliest ik zou eens druk meten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2018 19:43 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Heb er constant een olie en temperatuur meter aan. Daar veranderd niks aan op dat moment

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2018 20:34 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
hoe is het brandstof niveau? volgens mij zuigt de pomp lucht aan als er weinig in de tank zit omdat hij in het reserve wiel gat zit in plaats van onder de auto. En ik heb altijd getwijfeld of het een injectie tank is die onder de auto zit en of er dus een swirl pot in de tank zit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: do maart 29, 2018 20:42 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Dan zal ik de volgende keer eens gaan opletten of dat zo is. Dat is best te horen aan de pomp als die droog loopt.

Maar daar krijg je toch geen tikkende klep van? Daar maak ik mij het meest zorgen om.

Kan natuurlijk wel mogelijk zijn in een flinke bocht dat één kant van de kop even geen olie krijgt en dat een slechte klepstoter daardoor leegloopt :?

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 0:04 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Rickcuppers schreef:
Kan natuurlijk wel mogelijk zijn in een flinke bocht dat één kant van de kop even geen olie krijgt en dat een slechte klepstoter daardoor leegloopt :?
Dat is ook zo. Heb het af en toe ook op een stuk met meerdere haarspeldbochten dat ie ineens gaat tikken als een malle en er ook veel vermogen wegvalt. Heeft gewoon te maken met dat dat aanzuigbuisje in je carter geen olie krijgt als het allemaal aan 1 kant zit.
Je kunt je motor een 'dry sump' systeem geven of mechanische klepstoters erin gooien. Of je er niet druk om maken. Als het bij mij voor komt rij ik gewoon rustig door en maak ik wat minder laterale g-krachten en dan is het binnen een 2-driehonderd meter weer als van ouds.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2018 19:21 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 30, 2012 13:13
Berichten: 440
Woonplaats: Sittard-geleen
Lynxified schreef:
Rickcuppers schreef:
klinkt dan ook alsof die maar op 4 cilinders loopt..

oei, mijn auto loopt ook altijd op 4 cilinders! :lol:


zit dr genoeg olie in? anders klepstoter oid?



Mijn auto loopt niet eens, maar rolt op 4 wielen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 21:40 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 10, 2011 20:36
Berichten: 102
oliedop eraf bij een Rs Turbo motor en dat hij afslaat is heel simpele verklaring, onder de klep van jou spinnekop zit de carteronluchting op aan gesloten, die gaat met een slang / buis naar jou kleppendeksel , doordat de oliedop eraf gaat creëert er vals lucht waardoor de motor beroert gaat lopen en of gaat afslaan.

de volgas door de bocht en de tikkerij , denk dat je olie naar 1 kant gaat waardoor de zeef geen olie op dat moment aanzuigt . misschien oliepijl te laag of een verkeerde carterpan , ivm de olieschotten erin?

er zit bij een cvh carterpan een olieschot , deze kan wel eens gaan loszitten. of dat je oliepeil zodoende laag is , waardoor de zeef droog komt te staan , als ik jou verhaal zo lees , denk dat je daar eens moet gaan kijken. rechtuit geeft geen probleem in jou verhaal alleen in bochten met hoge snelheid komt het aardig in die richting


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: ma apr 02, 2018 22:42 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Oliepijl controleer ik wekelijks of na een stevige rit. (Altijd koud) dus die komt nooit onder max te staan.

De motor gaat er waarschijnlijk eind deze week uit dus kan dan wel het carter demonteren en het tussenschot bekijken. Dat zou best nog wel eens mogelijk kunnen zijn :?

Dat verklaard een hoop met die carterontluchting! Bedankt voor de uitleg :like:

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Escort mk3 met rs turbo motor
BerichtGeplaatst: do apr 26, 2018 20:35 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
ik zag vandaag een filmpje waarbij men op de dyno een motor testte met verschillende olie niveau's en pannen. Daaruit bleek eigenlijk al heel snel dat de olie druk bij een standaard pan zonder spatplaat op juist niveau juist voor ellende zorgde. Door het heen en weer spatten van olie in de pan gaat deze schuimen en komen er luchtbelletjes in de olie. Dit wordt aangezogen waardoor de olie druk heel snel minder werd. Dit had behoorlijk gevolgen voor het vermogen omdat onder andere de hydrolische klepstoter zich niet goed vulde met voldoende olie.

Door een pan met spatplaat te monteren, en de juiste hoeveelheid olie in de pan te doen (uitgemeten in de pan + filter) wisten ze olie druk te houden en bijna 30 pk (bij een 600pk motor) te winnen. wellicht zouden jullie ook eens naar olie hoeveelheid en spatplaten kunnen kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling