weer eens tijd voor een update!
ben nu bijna elke avond een paar uurtjes bezig met de motorwissel, veel gedaan de afgelopen tijd
motor uit de mk3, bak eraf en de krukas keerringen vervangen...
de poelie van de distributie riem was een aardige klus om los te krijgen en zo flink beschadigd. gelukkig kwam die van de 1.6 gt goed los dus die heb ik maar gebruikt voor de rst
carterpan is er ook onder uit geweest en opnieuw gespoten.
de spatplaat zat trouwens gewoon vast. kon niks vreemds zien, dat zal dus wel in orde zijn
hier de bak weer gemonteerd en daar meteen nieuwe differentieel keeringen in gezet en een verse koppeling
heb nu ook een magnetische carterplug
motor en spinnekop monteerd in de mk4
de brandstof tank moest ook overgezet worden maar die was aardig verroest. dus eerst een beetje geschuurd, in de brunox en daarna zwart gespoten..
bijna als nieuw
en daar hangt ie dan
de retour leiding zit erop, moet nu alleen nog de pomp plaatsen waar die hoort te zitten. achter de tank, en dan de toevoer leiding aansluiten.
en dan de grootste klus
de kabelboom
daarna de inlaat en alle overige delen plaatsen.
dus schiet al een beetje op gelukkig
kan al lang niet meer wachten tot ik er weer in kan rijden