Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Escort mk3 met rs turbo motor (R.I.P)
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=11821
Pagina 5 van 6

Auteur:  Rickcuppers [ di maart 27, 2018 12:04 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Neee dan ook met een carburateur erop :D

Auteur:  Rossy [ wo maart 28, 2018 17:04 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

En een 1.3 uit een Ka / Fiesta MK4 is wel de laatste motor die je erin wil hebben...
Wat een prut motoren zijn dat.
Ik heb een Fiesta gehad met deze motor, welgeteld 1 dag plezier van gehad, toen was de motor aan stront.
Met heel veel moeite een andere motor kunnen vinden van een Ka met heel weinig kilometers.
Tussen de 150000 en 175000 lopen die blokken allemaal kapot.
Er zijn er maar weinig die 200000 halen met hetzelfde blok.
Ze zijn gebaseerd op de Valencia maar een stuk minder van kwaliteit.
Kan je nog beter een 1.3 Kent erin zetten met een paar leuke Webers erop :twisted:

Antonio.

Auteur:  Rickcuppers [ wo maart 28, 2018 18:14 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Rossy schreef:
Kan je nog beter een 1.3 Kent erin zetten met een paar leuke Webers erop :twisted:

Antonio.


Dat leek mij ook wel het leukste. Heb 2 dubbele dellorto's liggen. Of een 1.6 zetec met carbs :twisted:

Auteur:  Rickcuppers [ do maart 29, 2018 16:20 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Iemand die weet wat aan de hand is?

Als ik volgas een bocht doorga dan begint er plotseling een klep?? Flink te tikken, klinkt dan ook alsof die maar op 3 cilinders loopt.. na ongeveer 2 min stationair lopen is alles weer in orde. Geen last van als ik rechtdoor rijd :|

En als ik de oliedop loshaal slaat de motor meteen af. Komt dit door een te grote carterdruk? :shock:

Auteur:  Lynxified [ do maart 29, 2018 16:23 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Rickcuppers schreef:
klinkt dan ook alsof die maar op 4 cilinders loopt..

oei, mijn auto loopt ook altijd op 4 cilinders! :lol:


zit dr genoeg olie in? anders klepstoter oid?

Auteur:  Rickcuppers [ do maart 29, 2018 16:55 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Lynxified schreef:
Rickcuppers schreef:
klinkt dan ook alsof die maar op 4 cilinders loopt..

oei, mijn auto loopt ook altijd op 4 cilinders! :lol:



Whoops foutje :lol: heb het aangepast :like:

Olie zit er zat in, netjes tot maximaal

Auteur:  doubleD [ do maart 29, 2018 19:11 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Een rst slaat altijd af als de dop eraf is hij heeft blijkbaar een bepaalde druk nodig. Het klinkt alsof je wel oliedruk verliest ik zou eens druk meten.

Auteur:  Rickcuppers [ do maart 29, 2018 19:43 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Heb er constant een olie en temperatuur meter aan. Daar veranderd niks aan op dat moment

Auteur:  doubleD [ do maart 29, 2018 20:34 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

hoe is het brandstof niveau? volgens mij zuigt de pomp lucht aan als er weinig in de tank zit omdat hij in het reserve wiel gat zit in plaats van onder de auto. En ik heb altijd getwijfeld of het een injectie tank is die onder de auto zit en of er dus een swirl pot in de tank zit.

Auteur:  Rickcuppers [ do maart 29, 2018 20:42 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Dan zal ik de volgende keer eens gaan opletten of dat zo is. Dat is best te horen aan de pomp als die droog loopt.

Maar daar krijg je toch geen tikkende klep van? Daar maak ik mij het meest zorgen om.

Kan natuurlijk wel mogelijk zijn in een flinke bocht dat één kant van de kop even geen olie krijgt en dat een slechte klepstoter daardoor leegloopt :?

Auteur:  Dummy [ vr maart 30, 2018 0:04 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Rickcuppers schreef:
Kan natuurlijk wel mogelijk zijn in een flinke bocht dat één kant van de kop even geen olie krijgt en dat een slechte klepstoter daardoor leegloopt :?
Dat is ook zo. Heb het af en toe ook op een stuk met meerdere haarspeldbochten dat ie ineens gaat tikken als een malle en er ook veel vermogen wegvalt. Heeft gewoon te maken met dat dat aanzuigbuisje in je carter geen olie krijgt als het allemaal aan 1 kant zit.
Je kunt je motor een 'dry sump' systeem geven of mechanische klepstoters erin gooien. Of je er niet druk om maken. Als het bij mij voor komt rij ik gewoon rustig door en maak ik wat minder laterale g-krachten en dan is het binnen een 2-driehonderd meter weer als van ouds.

Auteur:  capri essex [ vr maart 30, 2018 19:21 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Lynxified schreef:
Rickcuppers schreef:
klinkt dan ook alsof die maar op 4 cilinders loopt..

oei, mijn auto loopt ook altijd op 4 cilinders! :lol:


zit dr genoeg olie in? anders klepstoter oid?



Mijn auto loopt niet eens, maar rolt op 4 wielen

Auteur:  Rs Turbo interceptor [ ma apr 02, 2018 21:40 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

oliedop eraf bij een Rs Turbo motor en dat hij afslaat is heel simpele verklaring, onder de klep van jou spinnekop zit de carteronluchting op aan gesloten, die gaat met een slang / buis naar jou kleppendeksel , doordat de oliedop eraf gaat creëert er vals lucht waardoor de motor beroert gaat lopen en of gaat afslaan.

de volgas door de bocht en de tikkerij , denk dat je olie naar 1 kant gaat waardoor de zeef geen olie op dat moment aanzuigt . misschien oliepijl te laag of een verkeerde carterpan , ivm de olieschotten erin?

er zit bij een cvh carterpan een olieschot , deze kan wel eens gaan loszitten. of dat je oliepeil zodoende laag is , waardoor de zeef droog komt te staan , als ik jou verhaal zo lees , denk dat je daar eens moet gaan kijken. rechtuit geeft geen probleem in jou verhaal alleen in bochten met hoge snelheid komt het aardig in die richting

Auteur:  Rickcuppers [ ma apr 02, 2018 22:42 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

Oliepijl controleer ik wekelijks of na een stevige rit. (Altijd koud) dus die komt nooit onder max te staan.

De motor gaat er waarschijnlijk eind deze week uit dus kan dan wel het carter demonteren en het tussenschot bekijken. Dat zou best nog wel eens mogelijk kunnen zijn :?

Dat verklaard een hoop met die carterontluchting! Bedankt voor de uitleg :like:

Auteur:  doubleD [ do apr 26, 2018 20:35 ]
Berichttitel:  Re: Escort mk3 met rs turbo motor

ik zag vandaag een filmpje waarbij men op de dyno een motor testte met verschillende olie niveau's en pannen. Daaruit bleek eigenlijk al heel snel dat de olie druk bij een standaard pan zonder spatplaat op juist niveau juist voor ellende zorgde. Door het heen en weer spatten van olie in de pan gaat deze schuimen en komen er luchtbelletjes in de olie. Dit wordt aangezogen waardoor de olie druk heel snel minder werd. Dit had behoorlijk gevolgen voor het vermogen omdat onder andere de hydrolische klepstoter zich niet goed vulde met voldoende olie.

Door een pan met spatplaat te monteren, en de juiste hoeveelheid olie in de pan te doen (uitgemeten in de pan + filter) wisten ze olie druk te houden en bijna 30 pk (bij een 600pk motor) te winnen. wellicht zouden jullie ook eens naar olie hoeveelheid en spatplaten kunnen kijken.

Pagina 5 van 6 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/