Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 16:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2018 18:44 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Het begon allemaal heel leuk, met het ophalen van de Mk4 van mijn klasgenoot in Leiria.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar op de terugweg hield die 1.1 mij gewoon bij! Zelfs berg op had ik nauwelijks uitloop op hem. Verder niks bijzonders te merken, geen bijzondere geluiden, dus ik dacht, ik kijk m thuis wel na.
Vervolgens blijkt er een gat een de carb te zitten! Die achterlijke VV-carb, waarvan de vlotternaald al 2x per dag vast bleef zitten, was gewoon uit elkaar geklapt! Een gat van 2cm keek je zo langs het luchtfilter op de gasklep! Bij gebrek aan beters, maar even dichtgemaakt met ducktape en haastig op zoek gegaan naar een choke voor die DFT.

Voor de APK van die maat van mij nog even mijn banden onder zijn auto gezet, zag er wel leuk uit. Je hebt hier ook gewoon drive-through APKs, waar je iedere keer een paar meter verder moet rijden naar het volgende mannetje, net zo lang totdat je af bent. Gelukkig alle rondes gehaald.

Afbeelding
Afbeelding

En toen was het klaar met de pret, want ik was uit de bocht gevlogen. Het was volledig mijn eigen schuld, en ik heb gelukkig alleen een muurtje geraakt, en eenzijdig ongeluk, maar de schade was flink.

Afbeelding

Ik was al eens langs voor schuurpapier bij 'Chapauto', en gezien dat ze daar prima werk verrichten. Ik heb gevraagd hoe ver ze het zouden moeten spuiten, van de achterklep tot de deur, dus was ik meteen van een dikke kras af die er al vanaf aankoop in zat. Toen ik vroeg of ie de beginnende roest langs de wielkastrand ook aan kon pakken, en dat dat ook wel met polyester mocht, stond hij erop dat hij de rand na zou maken en er een stukje in zou lassen.
Prima zaakje dus, uiteindelijk binnen 2 weken klaar voor een bedrag waar in Nederland een turkengarage het nog niet eens voor zou doen. Zelfs de sticker hadden ze laten na maken. Kleurverschil is er helemaal niet, ook nog nooit meegemaakt.Binnenkant getectyleerd dus dat hoekje maak ik me ook geen zorgen meer over.
Al met al nogsteeds zonde, maar ja, ik vroeg er ook echt om, en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdags had ik de auto terug, en maandag had ik 2 afspraken in Lissabon staan. Ondertussen alweer helemaal vergeten van die ducktape die ik tijdelijk op de carb had geplakt. Het was poepie-heet die maandag in Lissabon, en terwijl ik door het drukke verkeer van Lissabon kroop, met de motortemperatuur hoog bovenin het wijzertje, zag ik best wat rookpluimen achter me bij het wegrijden uit stilstand. De laatste keer dat ik de carb had afgesteld was 's winters met een graadje of 5, en nu was het dik in de 30 en dus zal ie wel heel rijk lopen. Draai 'm wel een stukje dicht als ik straks ga tanken, dacht ik.
Even later eindelijk een BP gevonden, getankt, start de auto, loopt ie op 3 cilinders! Niks te zien, dus ik dacht ik meet compressie, van de ene garage naar de andere gereden, en plots, weer verder op 4! Maar de geur van die rookpluimen, het rook niet naar olie, het rook niet naar veel te rijk lopen... Het rook een beetje naar verbrand plastic of iets dergelijks.
Shit! Ik haal de bovenste laag tape van die carb af, en zie dat de binnenste lagen zijn gesmolten en naar binnen zijn gelopen! Met dat warme weer en het stationair draaien moet de lijm los zijn gekomen, en die is waarschijnlijk op een van de kleppen gaan zitten vervelen, samen met wat stukjes van de tape zelf.
Toen ik dat zag maakte ik me niet zo veel zorgen meer, het feit dat de motor weer op 4 cilinders is gaan lopen betekent dat het gewoon door de maalmachine is gekomen en, neem ik aan, ook weer de uitgang heeft gevonden. Lissabon maar uit gereden en voordat ik de snelweg op ging maar weer een nieuw stuk tape bevestigd, zodat de lucht het filter niet passeert. Toen is alles tot aan Ponte de Sor gewoon goed gegaan. Daar de auto maar weer aan de kant gezet, totdat de choke van die DFT binnen was.

En ja, Davey's donor-DFT was binnen, helaas een paar dagen voor mijn examens, waarvoor ik weer 2 weken naar Lissabon moest, en iedere dag vanaf Setubal, aan de andere kant van de Taag, zou moeten afreizen naar het vliegveld. Het was dus zaak dat die auto zou rijden, maar vanwege de druk die op mijn examens lagen, ook niet meer dan dat, vanwege tijdsgebrek.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En daar hield het toen even op... Op de sloop nog een CVH blok kunnen vinden met een benzinepomp met 3 leidingen :?: maar dat maakte geen verschil Toen die carb van Davey bekeken en die stond minder onder een hoek. Die erop gezet, met als gevolg dat de benzine slangen nu echt een zooitje zijn. Daarnaast is ging er ook iets mis met het over zetten van die choke, want daar vielen allerlei stukjes uit toen ik m van de donor af haalde. Zonder choke die carb van Davey erop. Bleef niet stationair draaien en maakte ook weer mooie pluimpjes, maar dat kwam allemaal wel, eerst maar eens even mijn examens halen.

Afbeelding
Afbeelding

Toen terug van Lissabon, alle examens gehaald, nu lekker 'vrij'. Dus van de week nog eens op het gemakje naar die carb gekeken, alles overnieuw gedaan, van 2 1 goede gemaakt, en geprobeerd de elektrische choke aan te sluiten. De bovenkant van de donorcarb met de onderkant van de nette. Heb ook de primaire en de secundaire sproeiers omgewisseld en die rookpluimen zijn nu ook opgelost. Stationairsproeier goed gereinigd, motortje loopt als een zonnetje. Mist alleen nog wat vermogen, ik denk dat ik de ontsteking ook even na moet kijken omdat ik het idee heb dat ie sterkere vacuum heeft nu ik wat leidingen heb vervangen, en dat heeft invloed op de vervroeger.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast heb ik het luchtfilter er wel even opgebeund, omdat de juiste bevestiging dus het aanzuigpijpje is bovenop het klepdeksel (denk ik?), dus moet er even wat op het klepdeksel worden gelast. Dan zou ik die ook mooi opnieuw kunnen spuiten, want hij begint wat lelijk te worden. Dat pak ik dan gelijk aan met wat plekjes achter de deurrubbers e.d., en dan gaat het klepdeksel gewoon lekker in de metallic-licht-blauwe kleur van de rest van de auto, ziet de motorruimte er ook weer gelikt uit. En zo blijven we bezig. :like:

P.S. Weet iemand of je dit kan vervangen zonder de hele kabel te vervangen? Heb namelijk nog een losse goeie liggen.
Afbeelding

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2018 20:06 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7309
Woonplaats: Veluwe
Leuk dat je ons weer op de hoogte houd van je avonturen!
Ik hoop dat de tape verder geen schade heeft aangericht en netjes de motor via de uitlaat verlaten heeft :lol:

Schrok wel van je schade, dacht gelijk dat is einde Escort... maar gelukkig zijn de prijzen van herstel daar een stuk lager dan hier.

Succes met de Carb! :like:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 18:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Nee geen schade aan het blok. Heb alweer redelijk wat kilometers gedraaid sinds dien en het olieverbruik ligt rond de 1L/10.000km.
Niek-V schreef:
Schrok wel van je schade, dacht gelijk dat is einde Escort...
Nee, dat zou ik nooit laten gebeuren, zeker niet gezien het mijn eigen domme schuld was.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 19:29 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
wat weer een verhaal,prachtig martijn
nee,helaas bestaat de kabel uit een geheel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 5:42 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Die schade is weer netjes hersteld 8-) je had dan wel een gat in de carb, maar weet je ook waar het ijzer is gebleven dat hier hoorde te zitten? Het verklaard in elk geval wel goed waarom een 1.1 je nog kon bijhouden :lol:

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 5:44 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Nare schade, gelukkig weer gefixed en niemand gewond behalve je trots.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2018 21:06 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Hele tijd weinig laten horen, maar er gebeurde dan ook weinig. Alles werkte, bleef werken, eigenlijk geen problemen gehad.

Afbeelding

Mooi moment om haar een beurtje te geven, het vertrek naar NL kwam toen al dichterbij.

Afbeelding

Toen 2 nieuwe banden erop gezet, en omdat die semi-slicks die ik gebruik neigen te happen in de wielkast, ze eerst achter gemonteerd, met het idee te naar voren te verplaatsen zodra de voorbanden op zijn. Ze waren overgens al bijna op, dus ik zou ze nog naar NL rijden en dan daar vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
En natuurlijk moet je de dag voor dat je naar de bandenboer gaat nog wel even van de laatste milimeters en het nylon hebben genoten:
https://www.youtube.com/watch?v=UsvM_h1OI-A

Toen voor een sixpackje bier een brug gehuurd en daar nieuwe klemmen van de benzine- en remleidingen geplaats, een ashoes vervangen en toen voor de zekerheid ook maar het wiellager.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de volgende dag rechtsvoor ook, maar die was minder vriendelijk. En voor de zekerheid aan de achterkant ook. 4 nieuwe lagers dus.
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik het lager RV aan het vervangen was zag ik ook waarom sinds die burnout mn antenne niet meer in ging.
Afbeelding

De dag voor vertrek nog eens goed in de was gezet.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ikzelf schreef:
Afbeelding
1 jaar, 3 weken en 30.000km later op de terug reis, op de top van dezelfde bergpas
Afbeelding

Afbeelding

En toen in Andorra zat ik ineens op het nylon van de voorbanden. Shit, wat nu? Voorbanden naar achter, achterbanden naar voor. Denk je dat je al in de puree zit, komt de veer LA er in 3 stukken uit vallen. Ongeveer teruggefrommeld en thuis direct vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Die dag nog wel veilig in Toulouse aangekomen, en de volgende dag waren we thuis.

Nog naar de onderdelendag in Barneveld geweest. Ik vond het ontzettend tof om iedereen weer te spreken, was gezellig!

Een week later radiateur lek. Eentje uit de verzameling gepakt die lek vrij was. Maar moet je die ouwe eens zien, vooral rechtsonder!
Afbeelding

De voorveren wou ik ook nog vervangen, omdat die van dezelfde set waren als achter, en die vertrouwde ik niet meer. De veren die ik er achter in had gezet hadden onder die groene 1.1 gezeten. Een 10.000km voordat ik die doormidden had gezaagd had ik daar nog nieuwe schokbrekers onder gezet, die er maar onder gezet, dan waren de veren ook weer een set.
En toen herinnerde ik me dat ik van die groene ook de draagarmen had gereviseerd, en dat die nog met de nieuwe rubbers op een stab.stang zaten die ergens in de garage lag. Ach, als je dan toch bezig bent, en ik heb voor het eerst in meer dan een jaar weer toegang tot mijn eigen schuur, dan laat je jezelf ook los.
Afbeelding
Afbeelding

Nog een setje mooie winterwieltjes gevonden, nieuwe banden erop... Moest alleen nog gespoten worden want ik had ze ooit al wel opgeschuurd, maar spuiten was er om de een of andere reden niet van gekomen.
Afbeelding

Langs de action gereden, spuitbussen gehaald, en mn moeders tuinmeubilair verpest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen nog een keer de garage in gedoken en tevoorschijn kwam een remschoenset van Brembo, een bevestigingsset en nieuwe remcilinders, ach, waarom niet, je kan het maar beter gedaan hebben.
Afbeelding

En probleem waar ik wel mee zat was dat ik mijn luchtfilter niet kon monteren omdat het klepdeksel geen moertje had. Ik wou in Portugal al zelf wat gaan fabriceren, maar toch gewacht om te kijken of ik in NL nog wat had liggen. En als ik zelf wat fabriceer moet ik het ook spuiten, dus dat deze lelijk was maakt dan niet uit. Maar inmiddels was het november en ook maar besloten het spuitwerk dan weer uit te stellen tot ik terug was in PT, en zo gemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien ik zo veel aan het onderstel had gedaan (achterkant ook nog andere draagarmen en stabstang gezet met polyutheraanrubber van de stabstang naar de fusee, maar daar heb ik geen foto's van) maar even naar de uitlijnman geweest, en meteen mn nieuw gespoten velgen gemonteerd. Je betaald hier 4x zo veel als in PT voor het uitlijnen, maar moet je eens kijken wat voor ruimteship ze aan de muur hebben hangen! :lol: Dat ding beweegt mee met het omhoog en omlaag gaan van de brug, helemaal van de zotte!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De dag vóór de terugreis nog even pech gehad, wiellager eruit gelopen. Moet iets mis zijn gegaan met het monteren, of misschien een fabrieksfout, 10000km op het lager en moet je eens kijken wat een schade:
Afbeelding
Afbeelding

Ff hard doorgewerkt en zo was ik voor het ingaan van de oldtimerregeling weer het land uit!

De pyreneeen maar overgeslagen, vanwege sneeuw. Mooie functie van Michelin-wegenkaarten is dat ze bij iedere bergpas met een simpel symbool aangeven in welke maand iedere bergpas begaanbaar is. In Zuid-Frankrijk alsnog sneeuw gezien, toen we binnendoor reden van Clermont-Ferrand naar Marseille.
Afbeelding

Helaas had de uitlijner slecht werk gedaan. Na Barcelona bezocht te hebben zag ik dat de achterbanden al helemaal kaal waren. Eerst Barcelona uit gereden en bij de eerste tankstop de voorbanden naar achter en 2 van die semi-slicks op de voorkant gezet.
Barcelona is trouwens de ergste stad waar ik ooit in het centrum heb gereden. Rome, Madrid, Parijs en Lissabon bij elkaar op geteld en dan heb je de chaos van rijden in het centrum van Barcelona. Bizar. Denk dat het te maken heeft met dat ze daar motorrijden heel erg stimuleren. Iedereen die ooit in Barca is geweest kan getuigen van de kilometerslange rijen geparkeerde motoren op de stoep. Leuk idee allemaal hoor, maar ik hou mn adem in als ze tussen de autos aan het stoplicht door komen rijden.
Afbeelding

En toen de tweede dag Madrid, op loopafstand van de camping geschept door een auto die met flinke vaart van links kwam. Pats boem, flinke klap, in een fractie van een seconde zo anderhalf jaar aan hard werk en perfectionisme weg. Ongeloof komt het dichtst bij om de emoties te beschrijven die door je heen gaan. Te verdwaasd om kwaad te worden, te verward om te huilen, zit je dan met je handen in je haren en je ogen wijd open op een stoeprand te kijken naar je eigen auto in de kreukels, zo ver van huis.
We waren even ontbijt voor de volgende dag wezen halen, en vanwege de korte afstand droeg geen van ons beiden onze gordel, echter zijn we er beiden ongeschampt vanaf gekomen.
Afbeelding
Heel Madrid afgebeld voor een maloot die midden in de nacht die auto van Madrid naar Lissabon wou slepen. Zelf een vliegticket geboekt, en door de schoonfamilie warm ontvangen. De auto neergezet op het erf van schoonvader, die een aantal stukken land en loodsen heeft voor zijn bedrijf.
Zoals je ziet is het gedeelte waar wij zaten nog volledig intact. Helemaal recht zelfs! Heeft waarschijnlijk te maken met de extra verstevigingen die een cabrio heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik laat er geen gras over groeien en de volgende dag meteen aan de slag gegaan.
Afbeelding
Afbeelding

Na 2 dagen kon ik niets meer demonteren waar de auto niet voor omhoog moest, dus mocht de auto de loods in, en heb ik het onderstel en de motor gedemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding

Het ene moment rij je 3000km in een week, genietend van de uitzichten onderweg en de plaatsen die je tegen komt, 4 dagen later ligt ie er zo bij.
Afbeelding
Afbeelding

Nu is het wachten op een officiele brief van de Policia Municipal de Getafe, die het ongeluk kunnen verifiëren. Die moet ik dan met een zelfgeschreven, ondertekende brief die de situatie uitlegd opsturen naar het RDW om het kenteken te vernietigen. En het gezeik met de verzekering die nu met die Spaanse maatschappij moet gaan onderhandelen.

Ach... Het leven gaat door. Nieuwe dagen, nieuwe kansen, nog vele andere projecten, en al is het je trots, je bloed zweet en tranen, ik zie het maar als een nieuw begin. Je kunt lachen en je kunt huilen, maar blik blijft blik en wat kapot is is kapot.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2018 21:36 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
verdomme man, da's balen.
Succes met de afhandeling dan maar.
hopelijk is die mk1 orion dan een waardige vervanger...

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2018 21:51 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Leuk om je verhaal te lezen! Natuurlijk niet van het ongeluk.. Gelukkig zijn jullie zelf nog heel. Wel heel erg zonde van al het werk de afgelopen tijd :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: wo dec 19, 2018 22:31 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 1423
Wat voor banden had je eronder zitten..
Zien er wel indrukwekkend uit..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: do dec 20, 2018 8:06 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Ai, dat is mooi klote. het is natuurlijk extra zuur als je er zelf helemaal geen schuld aan hebt. Hopelijk gaat de afhandeling van de schade voorspoedig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2018 19:33 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
wat weer een verhaal,echt zwaar kloten
hoop dat het allemaal netjes wordt afgehandelt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2018 17:05 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
zooo dat is echt klote! :shock: :shock:

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Blauwe cabrio
BerichtGeplaatst: za dec 29, 2018 0:23 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Dank voor de reacties!
Ja 't was echt een gave bak eigenlijk... Heb alle foto's 1000x bekeken, de wagen wordt gemist...

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling