Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 15:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo sep 25, 2019 13:00 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Ziet er weer netjes uit zo!

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2019 18:53 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
doubleD schreef:
Ik kan de komende week geen foto maken maar wellicht heeft het te maken met de verschillen tussen k-jetronic en ke-jetronic. De mijne is de laatste.


heeft even geduurd :mrgreen: :mrgreen: maar hier is die

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma okt 14, 2019 19:21 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
ook effectief, vooral omdat je nu een vollastschakelaar hebt!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 15:51 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Dit weekend in Duitsland aan t touren geweest, veel leuke fotos gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Minder leuk: gat in de weg.
Band was langzaam aan t lekken na dat gat, en na n flinke glijpartij op n stuk natte weg toch maar gestopt, en gekeken wat dr aan de hand was.
band lek dus, balen.

Afbeelding

helaas niet een lekke band, maar een kromme velg gereden.
Afbeelding

Reserveband dr op (155R13, lekker smal)
Volgens mij heeft mn voorophanging ook een klap gekregen, als stuur recht staat trekt ie naar links.

Maar ns kijken of t t waard is om de velg te fixen, of dat ik n andere set velgen ga zoeken

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 15:56 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
ja dat is niet mooi,maar velg is wel te redden,band eraf en met een dikke rubberen hammer heb ik al meerdere velgen balanceerbaar gemaakt
en dat hij nu naar een kant trekt zou kunnen liggen aan het verschil van de maat banden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: zo okt 20, 2019 16:11 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
De meeste bandenboeren hebben ook wel een richt machine. Ik heb er al meerdere weer recht gekregen die een stuk erger waren dan de jouwe. Let wel goed op of je geen scheurtjes heb in het aluminium.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: zo feb 02, 2020 18:55 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ik heb 't uiteindelijk opgelost door simpelweg de winterbanden op de auto te leggen.
De velg is nog steeds krom, en ik heb eigenlijk nog geen geld/tijd gehad om m te fixen.
Grote kans dat ik ze gewoon verkoop, en andere banden op de 15 inch set die van de donorcabrio komen leg.

Ondertussen weer t een en ander gedaan, vandaag de flexibele remleidingen vervangen in alle hoeken, de originele van Ford zaten er nog onder, en waren best wel aan vervanging toe.
Nog niet ontlucht, dat lukt pas zodra ik iemand heb gevonden die de tijd heeft om een paar keer op de rem te drukken :lol:

Ook wat electrische problemen rondom de stekkers van de achterlichten gefixed, door lichte corrosie werkte die niet helemaal naar behoren.
En dan een vervelender probleem: De stekker van de electro van het contactslot was gesmolten, en maakte regelmatig slecht contact.
Heb er een andere contactslotschakelaar in gezet. nu wordt ie bij die stekker minder warm, maar denk dat ik de stekker aan de kant van de draadboom zelf ook maar eens moet fixen.
Als de lampen aan staan loopt er toch een flinke stroom door de contactschakelaar, dus t moet wel lekker laagohmig zijn.

En dan als laatste: Ik had last van de motor die bij het loslaten van het gas doorschoot en bijna afsloeg. pakt daarna wel het stationair weer heel goed op, dus ook daar bij de electro gaan zoeken.
Heb de stationairloopregelaar (zwart, 6 pins) open getrokken, en kwam intern wat groene en witte corrosie tegen op het relais. Schoongemaakt, en nu lijkt alles weer in topstaat.
Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma feb 03, 2020 2:06 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: di jun 20, 2017 18:20
Berichten: 1364
In de carnaval schoolvakantie, wil ik wel helpen, om op d rem te drukken, maar denk, tegen die tijd is het al gefixt.
Super, hoe je alles oplost, prachtig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2020 21:36 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ondertussen de remmen ruim en breed ontlucht.
Ook het stuurhuis vervangen door het latere type, met gloednieuwe binnenste en buitenste kogels, en hoezen.

Ik heb al zolang als deze motor er in zit issues met de koppeling.
Als ik de koppeling volledig intrap komt de arm op de bak tegen de maximale uitslag aan, terwijl het pedaal halverwege in de lucht steken.
Dat doen de andere 2 niet, en daarom na wat meten tot de conclusie gekomen dat er speling zit in het mechanisme van de koppelingsarm/vork.
Omdat ik er al eerder issues mee gehad heb, en toen ook de bak gereviseerd heb, had ik gehoopt al wel klaar te zijn met dit gedoe, maar nu definitief besloten om de koppelingsarm te vervangen door een later type, zoals mijn mk4 heeft. Daarbij zit de enige bout buiten de bak, en is de speling die ik nu had geen issue meer.

Vandaag van mn vrije tijd gebruik gemaakt om de motor te trekken dus. Die is goed smerig van alle olie die bij mn kleppendeksel weglekt, dus meteen een kans om die eens goed schoon te maken, en misschien zelfs te spuiten.
Ook een aantal kleine dingen tegengekomen die ik bij de originele ombouw niet netjes gedaan heb, dus die pak ik nu aan. Twijfel nog of ik de hele motorruimte ook aan ga pakken, misschien geen slecht idee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: do maart 05, 2020 18:57 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 04, 2019 11:50
Berichten: 80
Woonplaats: Arnhem
Gaaf! Succes.

P.s. hoelang ben je bezig met de demontage van het blok ongeveer?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2020 11:39 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Als je weet waar alles zit, en de bouten niet vastgeroest zitten, kun je t in n uurtje of 2 a 3 doen afhankelijk van hoe hard je werkt.
Lastigste stuk van de uitbouw is de luchtfilterbak en benzineleidingen imo.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2020 20:35 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Na het blok uit de motorruimte te hebben gehaald de bak er af getrokken, en de koppelingsvork verwijderd.
De bout die m op zn plek houd aan de hendel brak meteen af, dus besloten om t kreng (met een hoop gescheld) uit te boren.
Is dr nu uit.

Daarna het motorblok voor het grootste deel ontvet. De voorkant was al klaar, dus die meteen in een leuk kleurtje gezet.?
Als het goed is kan ik dan voortaan sneller spotten als ik weer een olielekkage heb. Leek nu alleen maar van het kleppendeksel te komen.
(Iemand tips voor hoe ik de oliedop kan stoppen met lekken?)

Afbeelding

En ook de motorruimte eens goed ontvet, Eerst begonnen met de bestuurderskant.
Eerste laag poetsen tov zoals t al jaren is:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het eindresultaat:

Afbeelding

Ook meteen de kans genomen om mijn ruitenwisservloeistofreservoir goed op te hangen.
Die hing al sinds de ombouw aan maar 1 schroef vast, aangezien ik er met de luchtfilterbak niet bij kon komen voor een 2e gat te maken :oops:

Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2020 9:27 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
oliedop moet je gewoon een nw opzetten
goed bezig


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr maart 20, 2020 18:19 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Weer flink wat werk aan deze verzet:
Bak schoongemaakt, oogt weer netjes zo:
Afbeelding

Rest van het blok in kleur gezet:
Afbeelding

Motor terug in de auto:
Afbeelding

En daarna alle andere delen afgewerkt en terug gezet.
Wilde eerst niet starten, toen maar op 3 cilinders. bleek een van de injectorleidingen niet goed vast te hebben zitten, en die lekte.
Vastgedraaid, en toen wilde ie wel weer netjes op 4 pitten lopen.
Ik wilde het mk4 type koppelingshendel er in zetten, maar die past niet zonder de bak aan te passen, dus daarom gekozen om alsnog het oude type terug te plaatsen.
Koppeling voelt nu zoals ie hoort, dus ik ben tevreden!
Afbeelding

Ook nog een setje nette diamond cut velgen gescored, allemaal in erg nette staat.
Weet nog niet of ze onder deze of de rode komen, maar dat zie ik nog wel.
Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr maart 20, 2020 19:40 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7309
Woonplaats: Veluwe
Gaaf die velgen! 15 inch?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling