Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 19:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lynx' Mk3 1600i
BerichtGeplaatst: zo jan 21, 2018 23:28 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Jelte had het al goed geraden ( :like: ) in het topic voor mijn MK4, Ik heb de Crystal Groene 5-deurs mk3 uit Deventer gekocht!

Afbeelding

Achtergrond:
van 1982 tot 2010 is ie bij de 1e eigenaar geweest, sinds 2005 geschorst.
in 2010 heeft ie in totaal 4 eigenaars gehad, waarna hij in 2013 bij ArGo_mk3 terecht kwam, die er in is getrouwd!
Een mk3 zonder gordels achter is niet handig als je kinderen hebt, en kinderen kosten tijd, dus nu staat de mk3 in Eindhoven!
De tellerstand stond het eerst geregistreerd in 1991 op 39k, en zal nu dus waarschijnlijk 102k zijn.

Het naar Eindhoven rijden had makkelijk moeten zijn, maar de koppelingskabel had andere ideeën tijdens de testrit.
Na het terugslepen heb ik hem toch gekocht, ArGo_mk3 de kabel laten vervangen, en een weekje later terug gekomen, en met 110 km/uur terug naar Eindhoven.

Afbeelding

Hij is verre van perfect, maar daar was de prijs ook naar.
Een vlugge greep van de issues die ik tot nu toe ben tegengekomen:
  • Deuken op passagiersdeur & spatbord door parkerende dame met grote auto.
  • Koppeling ligt extreem hoog, nieuwe koppelingskabel is slecht geinstalleerd.
  • Montage van de rosetten is weggeroest, beide bumpers zijn toe aan een nieuwe laag verf
  • Benzinemeter werkt niet, waarschijnlijk de vlotter.
  • Slechte stationairloop, motor heeft de neiging uit te vallen.
  • Buitenspiegel bestuurderskant niet van binnen verstelbaar
  • Lampjes tellerunit doen het niet.

de lampjes van de tellerunit heb ik ondertussen aangepakt, en er komt in ieder geval nog een toerenteller in.

Afbeelding

In de toekomst gaat er misschien een 1.6 carb in, maar eerst m maar eens net en rijdbaar maken met de 1.1 er nog in.

Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Laatst bijgewerkt door Lynxified op zo maart 22, 2020 18:33, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 0:40 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Netjes, mooie chroomlijstjes, ligt er ook nog een 4-bak in?

Lag het aangrijpingspunt wel lager toen de oude kabel er nog op zat? Al mijn Mk3tjes hebben het aangrijpingspunt namelijk helemaal bovenaan.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 8:30 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Yup, met 4bak nog.

het aangrijpingspunt lag zeker lager dan nu, maar het pedaal zelf komt ook een stuk verder naar boven, zit bijna tegen het dashboard aan nu.
gok dat de garage die de kabel heeft vervangen een deel van het halve maantje heeft gesloopt.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 17:48 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Leuke Mk3, daar heb je met weinig werk weer een goeie auto aan volgens mij 8-)

je zou het halve maantje even kunnen indrukken zodat hij zich opnieuw moet stellen wanneer je de koppeling intrapt. Verder zou ik me er niet zo druk om maken als hij verder wel goed koppelt.
Slecht stationair lopen kan je even de stelschroef wat aandraaien zodat hij wat hoger loopt, heb ik ook gedaan en alle problemen waren verholpen in combinatie met het afstellen van de CO schroef ernaast :like:

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo jan 24, 2018 0:51 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Volgens mij heeft de garage die de koppelingskabel heeft vervangen het maantje gesloopt, er missen iig een aantal tandjes, en ik zie het getande bitje dat op het maantje ingrijpt niet zitten.

Denk dat ik dus de halve maan + opzetstukje moet vervangen voordat het koppelingspedaal weer omlaag komt. staat nu toch echt 5 tot 8 cm hoger dan de rem staat.
Voor nu heb ik het onderste stuk van het dashboard er even uitgehaald, zodat ik daar in ieder geval niet tegen aan trap tijdens het koppelen.

Ook het imperiaal er maar even afgehaald, maakt een hoop lawaai, en vooralsnog ga ik m niet gebruiken. Misschien dat ik m in de zomer opknap en dr op leg voor meetings etc.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 20:34 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7309
Woonplaats: Veluwe
Leuke Mk3! Dat imperiaal vind ik vreselijk, die moet eraf blijven :P
Kleurtje is ook heerlijk :like:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr jan 26, 2018 15:09 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
zal nu toch maar weer eens een staatslot kopen :lol:
ziet er goed uit,mooi man


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: zo jan 28, 2018 16:37 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Afbeelding

Goh, Ik vraag me af waarom de koppeling toch zo hoog zit....



Afbeelding

Ochja, de garage die de koppelingskabel had vervangen was wel erg creatief...
Ik heb bij Dennis een complete assemblage meegenomen, en daar het koppelingspedaal van over gezet. (Thanks voor de tip met de bout, Dennis!)
Wereld van verschil, nu koppelt ie weer zoals t hoort, in ieder geval even soepel als de mk4.

Verder heb ik de slechte bestuurdersspiegel vervangen door eentje van na 83, werkt vele malen beter dan voorheen.
Stationair en mengsel ook meteen meegenomen, op de gok afgesteld, en nu kan ie in ieder geval op 1000rpm lopen zonder af te slaan.

en, hoog puntje op mijn lijstje, toerenteller!
Afbeelding

Nu alleen nog de brandstofmeter fixen. ik heb een nieuwe vlotter liggen, maar om die te installeren moet ik m even op een brug rijden.
gaat waarschijnlijk deze week ergens gebeuren.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 17:29 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
En weer een item van de lijst af!
de brandstofvlotter vervangen, rijd toch wat relaxter.

Hij start nog steeds lastig, en heeft de neiging af te slaan als er te veel verbruikers aan staan.
vermoed dat de bobine, verdelerkap en rotor de schuldige zijn.

Iemand overigens tips voor het vinden van een speaker die netjes in de middenpositie past?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 18:29 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Heb je de bobine van je Mk4 al geprobeerd? Zou wel heel toevallig zijn als jou 1.1 hetzelfde probleem heeft als de mijne, maar ik rij nu op de bobine van mijn Sierra en alle startproblemen zijn verdwenen met het koude vochtige weer

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jan 29, 2018 18:38 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Geen idee, ik heb m nog niet geprobeerd. de bobine zit op de mk4 nogal stevig vast, maar wel de moeite waard om te proberen!

sidenote:
2 high-power witte SMD leds + 10 lagen schilderstape ziet dr prima uit voor de Economy lampjes!
Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: za feb 03, 2018 23:56 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
De 1.1 heeft dan misschien wel niet veel kilometers gemaakt, maar het interieur behoeft toch wat aandacht.
Afbeelding
vooral de bestuurdersstoel heeft wat instapschade.
nou kan je m natuurlijk helemaal vervangen, of opnieuw bekleden, maar zelf de boel dichtmaken is natuurlijk een stuk voordeliger!
Afbeelding
Afbeelding


Ondertussen ook de verdelerkap en rotor vervangen, nieuw luchtfilter en contactpuntje liggen klaar, doen we morgen even!

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: zo feb 04, 2018 11:36 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Is hij niet al eens opnieuw bekleed? Lijkt niet de originele stof op de foto.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: zo feb 04, 2018 17:24 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Geen idee, maar dan zouden ze de andere stoel en achterbank ook moeten hebben gedaan, want die zien dr qua stof etc hetzelfde uit.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 11:34 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Wat n schijtbeesten zijn vogels toch eigenlijk ook weer he...
Afbeelding


op een positieve noot kwam ik een leuke set Cosworth velgen met goeie winterbanden tegen voor weinig, staat best wel gaaf op de mk3!
Afbeelding

Echter heb ik geen geschikte bouten over, dus gaan ze op de mk4!

Ondertussen staat de donorcabrio veilig in een Eindhovense garagebox verstopt, te wachten tot zijn hart over mag naar de mk3!
Afbeelding
Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Laatst bijgewerkt door Lynxified op wo nov 07, 2018 21:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling