Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 18:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2018 23:08 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
ach als je heel voorzichtig bent,moet het lukken :lol:
nou je hebt er morgen lekker weer bij,ben benieuwd :like:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: za mei 26, 2018 11:01 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Afbeelding
Onder de kap nog nieuwe bougiekabels en thermostaat nodig

Afbeelding
Intrieur is nog n beetje een teringzooi, draadharnas moet nog aangesloten worden.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2018 17:25 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ondertussen ligt het hele draadharnas op zn plek, doet (bijna) alles het, en heeft de motor gelopen!
Ook het intrieur zit er ondertussen voor het grootste deel in.
Afbeelding

Echter loopt de auto nog niet helemaal lekker, er lijkt een behoorlijke tik in te zitten, die verdwijnt als ik de bougiekabel van cilinder 1 lostrek.
Moet ik hier denken aan een kromme klep, of een slechte hydrolische stoter?

los daarvan zijn er nog 3 grote taken die moeten gebeuren voor ik er de weg mee op wil: vervangen remmerij achter, remmen ontluchten & uitlijnen. camber lijkt op het oog prima, maar als het ene wiel recht vooruit staat, staat de andere een redelijk eindje ingestuurd.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: zo jun 03, 2018 22:15 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 30, 2012 13:13
Berichten: 440
Woonplaats: Sittard-geleen
Effe puur domme redenatie van mij: bij lostrekken bougiekabel, zal al het mechanische toch gewoon blijven meedraaien. Dus met mijn boeren verstand zal dat niet de tik veroorzaken. Ikzelf zou of de bougie verdenken of de ontstekings volgorde. Maar goed ik ben geen monteur, dit is mijn boeren logica.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2018 9:09 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 1172
Woonplaats: ver weg
Dat dacht ik ook. Misschien dat de cilinder of de zuiger vervuild is en daarom gaat pingelen.

_________________
Afbeelding
Capri Mk2 GT 2.9 24V Cosworth 1974|Escort Mk3 1.3 Bravo 1982|Orion Mk1 1.6 GL 1985|Escort Mk4 RST Cabrio 1988|Escort Mk4 1.6D Ghia Estate|Escort Mk4 Van 1.6D 1989|Escort Mk4 Van 1.8D 1989


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2018 18:57 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 30, 2012 13:13
Berichten: 440
Woonplaats: Sittard-geleen
Ik zie dat je ook de complete ontsteking eruit hebt gehad. Misschien heb je de verdraaid terug geplaatst. Dan krijg je ook de gekste klachten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: wo jun 06, 2018 21:46 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Een van de issues gevonden, de uitlaatpakking op Cilinder 1 sluit niet gasdicht aan. had de verkeerde pakking te pakken.
met de nieuwe/juiste pakking lekt ie nog steeds wat, lijkt alsof het uitlaatspruitstuk bij cilinder 1 wat te dun is.

verkeerde/te grote nieuwe pakking
Afbeelding
Afbeelding

juiste maat nieuwe nieuwe pakking
Afbeelding

Ook blijkt dat de CO-schroef op de spinnekop/luchtweger ontbreekt. Ik weet dat dit een 3mm imbus/hex-schoef is. iemand eentje over of de specificaties voor de juiste draad?
Ik kan iig met een imbusje de luchtweger simpelweg naar beneden duwen.

AfbeeldingAfbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2018 21:05 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma mei 19, 2014 16:46
Berichten: 520
Bij de 2,8i systemen heb je daar een lange dunne inbus voor nodig 3 mm zou kunnen kloppen , maar wees wel voorzichtig met de luchtweger.

_________________
1


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2018 21:14 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
ik zou er eens heel goed in kijken of er echt geen boutje in zit want het is nogal gevoelig.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2018 23:08 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
hmm, mijn 3mm inbus is in ieder geval niet lang genoeg, dus maar eens proberen met een langere sleutel dan.

Lijkt me echter dat er dan nog steeds een dopje oid op de schacht moet zitten? maakt momenteel een fluitend geluid.

Vandaag ook de remmen ontlucht, maar ondanks dat er geen lucht meer uit het systeem komt voelt het pedaal nog steeds sponzig als de motor uit staat, en lijkt er totaal geen wrijving in het pedaal te zitten als de motor loopt. was toen ie nog in de cabrio zat geen issue.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 5:42 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Er hoort inderdaad een dopje in of op.

Heb je bij het ontluchten eerst de achterwielen gedaan? Je moet eerst de verste van het potje doen en dan terug werken. En goed opletten dat je potje niet leeg raakt want dan kan je overnieuw beginnen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 8:27 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Dan zal ik maar eens zo'n dopje gaan printen.

Hebben eerst de voorremmen gedaan, dag erna de remmen achter omdat de remleidingen daar vervangen moesten worden.
Heb daarna voor de zekerheid nog wel de voorste remmen overnieuw gedaan.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 19:19 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
denk toch dat er geen stelschroef in zit,want hij kan nooit gaan fluiten als er wel een stelschroef in zit,en een dopje moet er wel opzitten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 22:45 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
En toch blijkt ie er wel een te hebben!
Met een veel langere 3mm inbus kan ik het CO wel stellen. motor loopt nu veel beter, ondanks de op het gehoor afgestelde timing.
Als de inbus er in zit is er geen gefluit te horen, maar er is wel een schroef waar aan te draaien is, en t maakt een verschil in hoe ie loopt, dus binnenkort maar eens dat dopje produceren en dan zullen we wel zien.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En toen had ik er 2
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 5:43 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Mooi dat die er wel in zit. schuif er anders tijdelijk een afgedopte vacuüm slang over. Zonder die lekkage zal die nog beter lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2692AD en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling