Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Lynx' Mk3 1600i
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=11963
Pagina 11 van 17

Auteur:  Dummy [ ma jul 29, 2019 13:26 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Een splitpen rot echt niet 'zomaar ineens' weg. Als je maar altijd een nieuwe gebruikt nadat je m los hebt gehad, dan zijn ze betrouwbaarder dan die nylon moeren. Daar moet je overigens altijd een nieuwe moer gebruiken na het los halen. Heb zelf namelijk een soortgelijk incident mee gemaakt met een ander deel van de ophanging, waardoor ik ook bijna in de sloot geraakte, en dat was met een zo'n zelf-borgende moer.

Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen Sander!

Auteur:  Lynxified [ za aug 03, 2019 8:08 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Nylock moeren zijn ondertussen bestelt, en ondertussen maar eens een experimentje gedaan wat al een tijdje in mn achterhoofd rondspookte.

Je hebt heckblendes voor de mk3, maar die sluiten eigenlijk niet mooi aan bij de achterlichten, en je moet de kentekenplaat verplaatsen.
Ik wil dr een die netjes aansluit, en dezelfde vorm heeft als de achterlichten. daarom maar eens wat opgetekend. Mijn 3d-printer is 30x30x40 cm, dus moet ik m in 2 delen printen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sluit nog niet helemaal netjes aan, maar begint wel al te lijken op wat ik wil hebben.

Auteur:  ZeroLWD [ wo aug 07, 2019 11:17 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

dit staat toch wel heel cool 8-) De Orion Mk2 Ghia heeft dit ook maar dan veel dunner

Auteur:  Lynxified [ wo aug 07, 2019 11:39 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

ZeroLWD schreef:
dit staat toch wel heel cool 8-) De Orion Mk2 Ghia heeft dit ook maar dan veel dunner

Ik dacht dat die aftermarket was, niet origineel.
De versies die voor de Escort beschikbaar waren zijn altijd vlak, en dat vond ik te saai, dus gaan we dr dit van maken 8-)

Ondertussen 2 versies verder, en dit lijkt het eindresultaat te gaan worden. Nu nog de 2 helften aan elkaar vast zetten, beetje glad maken, en spuiten.
totale printtijd voor het hele ding: ongeveer 52 uur

Afbeelding

Auteur:  kev1n [ wo aug 07, 2019 12:34 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Het heeft wel wat!! 8-)

52 uur, wow.

Auteur:  Dummy [ wo aug 07, 2019 17:54 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Dat komt best netjes zo!

Auteur:  ZeroLWD [ wo aug 07, 2019 18:05 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Ik vind 52 uur eigenlijk nog wel meevallen voor dit formaat :!: ik ben benieuwd naar het eindresultaat

Auteur:  Lynxified [ ma aug 19, 2019 14:32 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

52 uur valt nog redelijk mee. kan sneller, maar dan eindig je met een zwakker eindresultaat. aangezien ik nogal lomp ben met mn spullen achterin gooien is een wat dikkere versie dus beter :lol:
Heb m nog niet afgewerkt, wil t voor EFE wel netjes gemaakt hebben.

ondertussen t bovenste voorfront ontdaan van zn vliegroest, en opnieuw in kleur gezet. oogt ineens n stuk strakker.
was hard nodig :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Dummy [ ma aug 19, 2019 19:32 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Wereld van verschil inderdaad!

Auteur:  Lynxified [ wo sep 11, 2019 9:03 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Toen ik de donorcabrio kocht, hing er bij het deel van de draadboom dat bij de injectie hoort, een los draadje.
ik kon nergens vinden waar ie thuis hoorde, dus ik heb m los laten hangen.

Laatst toch weer nieuwsgierig geworden, en op zoek gegaan naar waar dit bruin-groene draadje nou thuis hoorde.
In mn vraagbaak kwam ik een gasklepsensor tegen. Ik ben nooit iets tegengekomen wat daar op leek op mijn gasklephuis, dus maar even google geraadpleegd.
Daar wat plaatjes gevonden, en toen ging t gloeilampje aan! :lol:

achteraf is t best duidelijk hoe t werkt!
Afbeelding

draadje dr op gezet, en wie weet gaat ie dan wat minder benzine slurpen :lol:
Afbeelding

Auteur:  doubleD [ wo sep 11, 2019 14:24 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Grappig en zo simpel. De mk4 heeft daar 2 maak/breek schakelaars zitten.

Auteur:  Lynxified [ wo sep 11, 2019 14:33 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

doubleD schreef:
Grappig en zo simpel. De mk4 heeft daar 2 maak/breek schakelaars zitten.


Ik had eigenlijk ook maak/breek schakelaars verwacht. hoe zit t op een mk4 dan?
Ik heb een mk4 gasklep liggen, en volgens mij zou t daar op dezelfde manier werken als op deze...

Auteur:  doubleD [ wo sep 11, 2019 20:19 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Ik kan de komende week geen foto maken maar wellicht heeft het te maken met de verschillen tussen k-jetronic en ke-jetronic. De mijne is de laatste.

Auteur:  Lynxified [ ma sep 16, 2019 11:49 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Terwijl ik toch met deze bezig was:
Ik heb al een tijdje een praktisch nieuwe XR3i nokkenas op de plank liggen.

Afbeelding

Gisteren eens besloten om te kijken hoe mn ouwe dr aan toe was.

Afbeelding

Lift gemeten van beide assen, en besloten om de nieuwe as dr in te stoppen.
Oude is nog lang niet op, en gaat naar Pim toe.

Motor netjes laten inlopen (20 minuten, minstens 2000rpm draaien).
aan t einde schoot de temperatuur ineens omhoog, koelvin ging niet aan.
blijkbaar zat de connector niet goed.
resultaat: incontinentie.

Afbeelding

Auto heeft ongeveer 2 Liter koelvloeistof via t overdrukventiel op de vloer gepist.
Even schrikken, maar gelukkig op tijd doorgehad, en gefixt.
toen t reservoir toch leeg was maar even de tijd genomen m eens goed schoon te maken, er zat een hoop oude viezigheid op de wanden aangekoekt.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag een goeie testrit gemaakt, en het voelt alsof ik toch weer n paar pk-tjes extra heb nu!

Auteur:  Lynxified [ wo sep 25, 2019 10:02 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Nu ie de nieuwe nokkenas heeft loopt ie stukken mooier!
Heb ondertussen het mk3 brandstofpomprelais vervangen door een van een mk4, dus als ik nu het contact omzet primed ie de branstofpomp.
Auto start nu veel sneller!

ook maar eens wat aan de kromme en afbladderende spoiler gedaan. gewoon n nieuwe gekocht, en die even netjes gemaakt. veel beter zo.

Afbeelding

Pagina 11 van 17 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/