Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Lynx' Mk3 1600i
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=11963
Pagina 13 van 17

Auteur:  Lynxified [ vr maart 20, 2020 20:32 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Yup!
zitten er 2 bij met lichte stoeprandschade, maar gelukkig niet op het diamondcut deel.

Auteur:  xaverio1957 [ za maart 21, 2020 1:54 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Super mooi werk hoor. Ik vind die velgen ook stoer, suc6 verder.

Auteur:  Dummy [ za maart 21, 2020 9:46 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

Weer als nieuw die motor, mooi hoor! En die velgen ook gaaf.

Auteur:  Lynxified [ zo maart 22, 2020 18:32 ]
Berichttitel:  Re: En toen had ik er 2

En ook het kleppendeksel en de oliedop aangepakt nu, beide uit voorraad, hopelijk lekt ie langs deze dop wat minder.
Krijg geen respons van de locale Ford Dealer voor n gloedje nieuwe, maar vind t zo wel mooi staan.

Afbeelding

Kleppendeksel is nu gloss zwart:

Afbeelding

En 2 totaaltjes:

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Lynxified [ za apr 04, 2020 16:36 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

Wat doe je in 't weekend als je je verveeld?
Poetsen, polijsten, etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna nog in de wax gezet.
De wielen moet ik wel wat aan gaan doen, want met dit weer nog op winterbanden rijden is n beetje overdreven :lol:
Afbeelding

Auteur:  jelte [ za apr 04, 2020 20:15 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

wegligging is wel goed met winterbandjes nu he :lol:

Auteur:  Niek-V [ zo apr 05, 2020 18:38 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

Goed bezig Sander, en als beloning een Pizza van de Kameel? :mrgreen:

Auteur:  Lynxified [ zo apr 05, 2020 19:13 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

Haha, Absoluut niet!
Tegenwoordig is het antikraak (horen de garageboxen die ik nu gebruik ook bij), maar toen het nog een snackbar was heb ik een keer de fout gemaakt er wat te halen.
Gore troep was t!

Auteur:  Lynxified [ do apr 16, 2020 20:08 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

Vandaag weer ns een kleine performance upgrade gedaan, de 50mm gasklep gewisseld voor de grotere RS1600i/XR4i 58mm gasklep.
Op late xr3i's past dat niet zo maar, maar de vroege types (zoals de mijne) hadden een 3-bouts spacerplaat, en daar bovenop een 4-bouts gasklephuis.
Die is het zelfde qua externe vormgeving als de latere RS turbo, RS1600i, sommige 2.8i V6 motors, etc.

Grotere klep = agressiever respons van het gaspedaal, en (technisch gezien) meer lucht die op volgas de motor in kan.
Dat laatste wordt nu nog tegengehouden door 2 dingen > het inlaatspruitstuk heeft een ingaande diameter die kleiner is dan die van de gasklep, en de luchtslang vanaf de spinnekop is het mk4 type, heeft een dunner stuk die als restrictie dient.

Afbeelding
(nog met de ouwe gasklep, geen foto genomen met de nieuwe, maar het uiterlijke verschil is minimaal)

Kortom, keertje een RS100i spruitstuk er op, en een grotere diameter luchtslang :D

Auteur:  jelte [ do apr 16, 2020 23:11 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

je zou de inlaatdiameter ook uit kunnen frezen,de juiste maat heb je al
en begin niet aan die oudere inlaat slangen tenzij je een nieuwe kunt scoren,ze scheuren allemaal
motor zal met meer lucht ook meer brandstof nodig hebben,wil het een met het ander,effect hebben,toch?

Auteur:  Lynxified [ vr apr 17, 2020 6:52 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

Inlaat uitfrezen kan lastig gaan worden, het XR3i spruitstuk is best wel heel plat.
En daarnaast zit de middelste bus-moer ook nog ns compleet vast.
Die heb ik bij het uitbouwen uit de cabrio toen dol gedraaid :s
wordt nog wel eens wat aan gedaan, een rs1600i spruitstuk moet te vinden zijn :lol:

Die oude inlaatslangen had ik ook al afgeschreven, zat te denken om op zoek te gaan naar een soort zwart siliconen buis zoals je die wel ns op turbo ombouw projecten ziet zitten.

zo'n idee dus
Afbeelding

Meer lucht moet meer benzine is waar, maar daar is de luchtweger voor.
Ik verwacht zolang die nog niet op het einde van zn aanslag zit, geen issues met het mengsel.
Mocht het wel een probleem worden, kan ik altijd de brandstofdruk nog iets verhogen, werkte voor de CFI op de mk4 ook prima.

Auteur:  doubleD [ vr apr 17, 2020 10:10 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

Had bonrath vroeger niet zo'n buis. Die stond dan vast ik het autostyle boek. Volgens mij heette dat ding een powerrorh :mrgreen:

Auteur:  Lynxified [ wo mei 06, 2020 19:22 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

't hoekstuk is ondertussen binnen, ietsjes krapper dan ie op de foto leek helaas, dus dan maar een iets andere hoek van maken.

Voordeel: volgens mij ga ik zonder problemen een rechte buis kunnen gebruiken.
Nadeel: die moet ik dan wel iedere keer als ik mn remvloeistof wil pijlen of bijvullen los trekken :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  Viper109 [ wo mei 06, 2020 19:45 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

Pijlstokkie erin is zo gemaakt toch?

Auteur:  doubleD [ do mei 07, 2020 7:51 ]
Berichttitel:  Re: Lynx' Mk3 1600i

Heb jij remvloeistof lekkage dan? Dat is toch gewoon 1* in de 3 jaar verversen.

Pagina 13 van 17 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/