Ford Escort Club Nederland http://ford-escortclub.nl/forum/:80/ |
|
Lynx' Mk3 1600i http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=11963 |
Pagina 7 van 17 |
Auteur: | Lynxified [ zo okt 21, 2018 10:08 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Niek-V schreef: Die zien er een stuk degelijker uit inderdaad! Het scheelt echt n hoop, en ze kosten geen drol als je ze van Ebay haalt! |
Auteur: | Lynxified [ wo nov 07, 2018 16:14 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Vorige week de nieuwe dempers en een setje -30mm veren onder de mk3 gelegd. Ook de cossie velgen dr onder gelegd, omdat de andere bandenset nog aanloopt de oude dempers zaten goed vast, maar met een hoop WD-40 en een grote beitel aan de achterkant was het wel los te krijgen. Dit was het eindresultaat, met nog een klein beetje settelen te gaan. Om de positive camber van de pre-83 modellen te overkomen heb ik een camberplate gemaakt. Dezelfde vorm als de originele mount, gemaakt uit 5mm dik staal. de hoekjes heb ik omgevouwen met een buigapparaat, voor extra stevigheid. het origineel is maar 2,5mm dik, dus ik verwacht dat mijn versie het wel houd zo. Voor meer correctie moet ik alleen nog wel de binnenste bout vervangen door een iets kortere versie. Na een paar 100 km inrijden en wat bijstellen staat het geheel er nu zo bij! De instelbare dempers staan flink stijf, maar ik heb iig nog geen geschraap gehoord. In het voorjaar moeten de 15 inchers dr weer terug onder komen. |
Auteur: | jelte [ wo nov 07, 2018 19:16 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
velgen staan ook best netjes nou ik denk,dat als jou camberplates het noet houden,dat je dat wel aan je motorkap gaat zien heb je de toplager en nog wel onder zitten? mooi werk zo,sander |
Auteur: | Lynxified [ wo nov 07, 2018 20:49 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Ik heb alleen de bovenste 2 delen van de top van de strut vervangen, rest is van de originele pre-83 strut. deze dus: De camberplates zijn zo ongeveer 2x zo dik als t plaatwerk van de body, dus als ze t niet houden zou ik heel verbaasd zijn Ik heb dr alweer n goeie 300km mee gereden zo, en een aantal drempels genomen die op t eerste gezicht een stuk minder steil er uitzagen, en ondanks dat gestuiter t zit allemaal nog netjes op zn plek |
Auteur: | doubleD [ wo nov 07, 2018 21:02 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Wellicht is het gezicht bedrog maar zijn het wel echt cosworth velgen. Het lijken op de foto's eerder een setje 15" escort ghia/gti velgen. En ik zou de auto wel laten uitlijnen met deze camber modificatie, doe je dit niet kost het je waarschijnlijk snel een setje banden. |
Auteur: | Niek-V [ wo nov 07, 2018 21:35 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Het zijn Cossie ''look'' velgen in 15 inch, geen echte Staan wel beter dan die ballon banden, die wil ik niet weer zien Sander |
Auteur: | Lynxified [ wo nov 07, 2018 22:46 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Sterker nog, Cossie look, 14 inch. kon ze vorig jaar voordelig op de kop tikken met een set winterbanden die nog een tijdje mee kunnen. 't is nog wat vroeg om ze er nu al onder te hebben, maar ik maak momenteel weinig kilometers met de mk3, en zo kon de nieuwe ophanging dr onder terwijl het nog een beetje lekker weer was. Ik ben nog niet helemaal klaar met de aanpassingen aan de vooras, daarna krijgt ie uiteraard een uitlijnbeurt! |
Auteur: | jelte [ do nov 08, 2018 10:05 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
wil toch nog even op je camberplates terug komen alle in de handel te verkrijgen camberplates hebben boven een kogellager zitten tijdens het in en uit veren van de auto,kantelt de zuigerstang ook een beetje,dat is ook de reden dat ie in een rubber zit nou is het niet veel,maar zou er toch voor alle zekerheid 2 grote ringen tussen zetten voorkomen is beter dan genezen |
Auteur: | Lynxified [ do nov 08, 2018 12:12 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Da's n goeie tip, ga ik iets op bedenken. heb dr atm aan de bovenkant al een ring in zitten, maar denk dat ik er nog een dubbele ring/rubber combo aan toevoeg om voor die beweging te compenseren! |
Auteur: | Lynxified [ vr nov 30, 2018 19:27 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Om te compenseren voor de kanteling van de zuigerstang bij inveren heb ik een set mallen geprint De ophanging gaat uit Poly Urethaan gemaakt worden, kun je online gewoon kits voor kopen. Na een nacht lang drogen op de verwarmde plaat van de 3d-printer was dit het resultaat Ik heb nog niet de kans gehad om ze daadwerkelijk te installeren, maar zo komen ze uiteindelijk in het toplager te zitten. Omdat ik al meerdere keren met een oververhitte startmotor ben stilgevallen, en ik dit zat was, heb ik de startmotor vervangen door eentje van een latere Escort, en het spruitstuk & downpipe ingepakt in heat-wrap. TIP: doe het niet met je blote handen, want de glasvezels die er in zitten zijn ronduit klote. Ondanks dat ben ik wel heel tevreden met het eindresultaat. |
Auteur: | jelte [ vr nov 30, 2018 20:02 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
ben benieuwd naar je experiment ja dat spul voor je uitlaat moet je niet met de blote handen aan zitten |
Auteur: | Lynxified [ do dec 06, 2018 14:26 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
jelte schreef: ben benieuwd naar je experiment Experiment is behoorlijk succesvol tot nu toe. auto stuurt lichter, en de camber staat veel netter. resulteert wel in exta toe-in, maar daarvoor laat ik m binnenkort uitlijnen Ondertussen was ik de XR3i-90-spec-stoelen wel n beetje zat, past niet bij mn intrieur, en zit gewoon niet zo goed als een recaro. Deze heb ik van de week in Bels gehaald. een klein beetje beunwerk later zaten ze dr in! Fiesta Recaros zijn ietsje breder dan de Escort recaros, zo'n 2 cm. Ik had nog wat metalen strips liggen die ooit gebruikt waren om Escort recaros in een Fiesta te zetten. Die heb ik maar even omgebouwd. meteen een goed excuus om een mijn hand te wagen aan wat laswerk. 't is echt bak-en-braad werk, maar zit wel vast. Verder liep het blok erg lastig stationair als ie koud was. Bleek aan de extraluchtschuif die achter de warm-up-regulator zit te liggen; bedrading was niet goed waardoor ie open bleef staan. aangezien je de stationairloop afstelt op de warme motor loopt ie koud slecht. meteen maar opgelost, en nu loopt ie veel beter. |
Auteur: | kev1n [ do dec 06, 2018 20:15 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Stoelen zien er netjes uit! Past goed bij de rest van het interieur. De camberplates zijn ook interessant |
Auteur: | Lynxified [ ma dec 17, 2018 22:32 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
met de nieuwe recaros vond ik het wel eens tijd om de ouwe, afgetrapte matten te vervangen door gloednieuwe met een groene tint! sneeuw! en op de sloop in veghel kwam ik bijna alles wat ik nodig heb voor een ruitenwisser achter tegen. komt uit een vroege mk4 1.6 automaat. het pompje heb ik vervangen door een mk3 variant die over was van de cabrio donor, en mn draadharnas was al voorbereid, dus plug and play! mistte alleen nog de bedrading in de klep zelf, maar die heb ik ook meegenomen van de sloop. nu alleen nog even de ruitensproeier en t ruber waar de motor in valt op de klep vinden, en dan moet t werken! gat van het kapotte intrieurdeel overgekopieerd naar die van de mk3, en uitgesneden en geinstalleerd . in t voorjaar haal ik t weer even los om de kaart weer netjes zwart te spuiten, te koud om het nu te doen. |
Auteur: | Niek-V [ ma dec 17, 2018 22:36 ] |
Berichttitel: | Re: En toen had ik er 2 |
Lekker aan het hobbyen geweest! Leuk dat je de wisser ook aan hebt gesloten. Zit de voorbumper nog op die Mk4 automaat? Neem aan dat het deze was ; |
Pagina 7 van 17 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |