Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr maart 29, 2024 9:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: zo nov 08, 2020 20:11 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Gevalletje niet terug naar binnen willen lopen om sleutel 16 te halen, en dus met sleutel 17 lomp zijn en t ding mollen.

Enige die ik in NL nieuw heb kunnen vinden is bijna 40 euro, dus denk dat ik ga kijken of deze met een TIG nog te redden is.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2020 22:41 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Zo, de gaskabel ingekort en aangepast voor de carb.
Wilde ik in eerste instantie niet doen, maar met de originele lengte had ik zo veel extra, dat ik de kabel niet netjes gelegt kreeg.
Heb er ruim een meter vanaf gehaald!
Afbeelding

Ook geprobeerd het gebroken t-stuk met de TIG te lassen, maar de qualiteit van het gegoten aluminium was zo slecht dat t gewoon wegfikte.
Nu misschien dr eentje met de CNC maken.

Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2020 17:10 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
't is trouwens goed krap tussen de luchtfilters en de rest van de auto :lol:

Afbeelding

Ga overigens de luchtbak nog aanpassen zodat die een koudelucht toevoer naar de carbs geeft.
Gaat zo afpakken dat er geen bladeren en lucht bij zouden moeten komen.
levert misschien wel ietsjes extra inductiegeluid in de kabine op, leuke extra :lol:

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2020 17:30 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
zolang je geen backfire krijgt gaat het allemaal prima. anders heb je straks met de kachel aan geflambeerde wenkbrauwen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2020 18:22 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
hmmm, kan ik wel inbouwen als een kachel-pre-heat functie :lol:

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2020 21:01 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
ja bekend probleem,met webers hetzelfde probleem
heb er geen filter meer achter,zullen wel geen dikke stenen in komen
de rest brand ie wel of :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2020 15:05 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Het loopt!

In eerste instantie vrij lomp/slecht.
https://youtu.be/_Bg8kngW-bw

na wat synchonisatiewerk:
https://youtu.be/fICjvdwtikQ

De butt-dyno zegt dat ie iig al sneller is dan m'n groene mk3, maar hij pakt nog niet geweldig op, en ook bij snel hard gas geven kakt ie even in voordat ie oppakt.
net turbolag.

Ik heb alleen wel issues met de huidige ontsteking.
Als ik m start, loopt ie even, valt ie na n minuut of 2 uit, en wil ie daarna niet meer starten.
Hij krijgt echt geen signaal meer vanaf de verdeler, want ook de brandstofpomp die op de toerenpuls daarvan is geschakelt springt niet meer aan.
Misschien toch eens een ander systeem op zetten denk ik, of over naar een DIS/waisted spark setup.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2020 14:06 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
daar zit een mooi geluid in 8-) is het niet een storend relais oid dat toevallig dan uitvalt en het later weer doet?

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2020 14:48 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
blijft die wel lopen als je de branstofpomp gewoon even rechtstreeks op de 12v zet en niet onderdeel maakt van het onsteking circuit? Hij klinkt wel goed zo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2020 19:48 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ik heb t al geprobeerd met de pomp direct aan de 12v, dr is echt iets mis mbt de ontsteking. Ik vermoed half ergens iets met de draadboom in de auto zelf, aangezien ie dit ook doet met de verdeler van de groene dr op...

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2020 19:57 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
En als je de bobine dan rechtstreeks op de accu zet?

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2020 21:28 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Heb ik net geprobeerd, maar dan haalt mn bekabeling de bobine niet meer :lol:

Moet maar ns mijn multimeter gaan repareren, dan kan ik t systeem gewoon nameten.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: do nov 19, 2020 19:48 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Nou, nagemeten, en het probleem gevonden.
De latere mk3 (en misschien ook vroege mk4) draadbomen, hebben een apparte draadboom voor de ontsteking en het oliedruklampje.
Waar zat mijn probleem?
Precies. De connector van die sub-draadboom maakte slecht contact.
Dat opgelost, en nu start en loopt ie weer.

Nog wat extra afstellen gedaan, en 't stationair is nu relatief stabiel.
Geen idee of t nu co-technisch goed is, maar op wat inhouden bij de overgang van het idle-circuit naar het main-circuit na.
Denk dat dat met een andere pumpjet of idle jet wel op te vangen.
Iemand bekend met een goeie dyno rondom brabant die ervaring heeft met de DHLA carbs?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2020 8:11 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Klinkt goed :mrgreen: loopt wel wat rijk zo te horen ;)

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Rood handbak-geval
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2020 9:19 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
De jetting is nog die van de 2 liter Alfa waar ik de carbs af heb dus is niet heel vreemd dat ie wat rijk loopt :lol:
Gaat op de rollerbanken allemaal afgesteld moeten worden, dus verwacht dat er nog wel wat kleinere jets in gaan komen dan ie nu heeft.

Deze calculator heb ik gemaakt adh van de guidelines voor de DHLA40, 2e rij is wat dr nu in zit.
Afbeelding

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 254 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling