Ford Escort Club Nederland http://ford-escortclub.nl/forum/:80/ |
|
Rood handbak-geval http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=12444 |
Pagina 12 van 17 |
Auteur: | jelte [ vr jun 26, 2020 16:36 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
had erger kunnen zijn,dubbele klepveren zijn er niet voor niets en in combinatie met de mechanische klepstotters geen overbodige luxe ach heb je weer wat te doen |
Auteur: | Lynxified [ vr jun 26, 2020 18:36 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
hoogste wat ik de motor gehad heb zal 6300 geweest zijn. Geen idee wat dr precies gebeurt is om dit te veroorzaken, maar de kop ligt ondertussen iig bij de reviseur. Niet de kop die van deze af kwam, maar een turbo kop die ik nog had liggen. zou ietsjes beter moeten flowen, en de kleppen kunnen hitte iets beter aan. Ook met gloedjenieuwe klepveren. |
Auteur: | kev1n [ vr jun 26, 2020 18:45 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
He wat raar dat zo iets kapot kan gaan. Ik heb in mijn ZVH al sinds het begin standaard klepveren in combinatie met Kent Cams mechanische klepstoters (niet aan te raden trouwens) en een Newman nokkenas. Ik heb ook nog ergens dubbele klepveren liggen, maar na veel lezen heb ik besloten om deze niet te gebruiken toen. Succes met de revisie! |
Auteur: | Lynxified [ vr jun 26, 2020 18:53 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Ja, ik vind t ook vreemd. Enige wat ik me kan bedenken is dat t gewoon door ouderdom is geweest, metaalmoeheid ofzo. 't is zuur, en kost me ineens n bak geld die ik eigenlijk liever ergens anders voor had willen gebruiken, maar t zij zo... |
Auteur: | Lynxified [ wo jul 01, 2020 22:41 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Shiny! |
Auteur: | Lynxified [ za jul 11, 2020 20:19 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Nu de kop gereviseerd is, en mn onderdelen binnen zijn, ben ik begonnen aan de heropbouw. blok schoongemaakt, en koppakking dr op: Kale kop er op, alles aangetrokken. even gedoe gehad met een verkeerde thermostaat en nokkenaskeerring, maar dat is ondertussen opgelost: Nokkenas netjes op tijd gezet, na true TDC te bepalen, full lift op 190 degrees ATDC inlet. Alleen de carterpan moet er nu nog terug onder, maar bij het verwijderen daarvan is een boutje gebroken. die moet eerst los, want zit op een hoekje. In de tussentijd besloten beide voorste wiellagers te doen, en banden op mn diamondcuts te leggen. Hopelijk dit weekend kan ie de weg weer op! |
Auteur: | jelte [ zo jul 12, 2020 8:01 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Auteur: | Dummy [ zo jul 12, 2020 12:16 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Netjes hoor! |
Auteur: | Lynxified [ do jul 16, 2020 23:13 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Na een lang gevecht met een afgebroken carterpanbout, en te veel tijd op mn rug onder t blok te hebben gelegen, zit ie weer in elkaar, en loopt ie weer! Diamond cut dr op, mooimooi! Nu nog even t interieur afbouwen |
Auteur: | Lynxified [ zo aug 30, 2020 0:35 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Ik heb ondertussen al weer n goeie 2000 km gereden met deze sinds de koprevisie, en hij rijd zo fijn dat ik tegenwoordig vaker pak dan de mk4 of andere mk3. Eigenlijk maar 1 noemenswaardig probleem gehad sinds de revisie, en dat is dat ik een gonzend geluid heb bij het remmen op de motor. Dit had ik ook al met de ouwe 3.8 bak, waar ik oorspronkelijk dacht dat het probleem in zat. Die gewisseld voor een 1:4.0 uit een latere escort, en nieuwe voorste wiellagers losten het probleem ook niet op. vrees dat t in een van mn homokineten zal zitten, vind ik vervelend en smerig werk. to be continued... Iets meer dan een jaar geleden kocht ik een setje DHLA40 carburateurs voor deze auto, maar door een beschadigde mengselschroef hebben ze tot ongeveer een week terug bij een bevriende metaalbewerker gelegen. die heeft m voor me gerepareerd, en nu heb ik m eindelijk terug! Dat geeft me weer een hoop dingen te doen! onder andere: * Een gaskabelmechanisme ontwerpen/bouwen/kopen * Carterontluchting implementeren inc. met het RSi kleppendeksel * Rembekrachtiger aansluiten op spruitstuk * vacuumsysteem voor de vervroeging maken * brandstofpomp en drukregelaar verplaatsen naar praktischere locatie * carbs synchroniseren en afstellen * Choke-mechanisme aansluiten De Jets zouden al een heel eind in de juiste richting moeten zijn voor mijn motor, afhankelijk van hoe ie t na het afstellen doet ga ik dr meteen mee naar de rollerbank of rijd ik dr eerst gewoon even mee rond. Zit ook te denken om ergens in de uitlaat een broad-band lambda te zetten zodat ik een beter inzicht heb op mn mengsel. De auto moet geschikt blijven voor op de openbare weg te rijden, dus daar zal nog wat werk in gaan zitten. (En daarom ben ik ondertussen ook nog centrale vergrendeling en electrische ramen er in aan t zetten ) Ohja, en heb ook nog achterbak-bekleding op de kop getikt, miste alleen de kapjes voor over de schokbrekermount, dus die 3dprinten we gewoon! 1e prototype (zonder gat voor de bracket van de achterbank) En eindresultaat: Sluit allemaal netjes aan op de kaart, en gebruikt de originele montagepunten. Had ze misschien beter in t rood of grijs kunnen printen.... Maargoed, dat lost een spuitbusje verf ook nog wel op weer. |
Auteur: | doubleD [ zo aug 30, 2020 6:39 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
ben je niet bang dat het monteren van deze set juist de auto minder lekker rijdbaar gaat maken. dit soort carbs klinken heerlijk, maar lusten ook een flinke slok en kunnen nog wel eens grillig zijn met afstelling. Een wideband lambda met een goede controller (met data logger) is altijd handig. Ik zelf heb jaren geleden eentje van 24point7 gekocht. Die kon je zelf assembleren waardoor die relatief goedkoop was. Maar ik geloof dat ze tegenwoordig compleet ook al niet meer zo gek duur zijn. |
Auteur: | jelte [ zo aug 30, 2020 9:28 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
basis afstelling is voor alle cabs. hetzelfde belangrijk is wel om te weten wat de diameter van de venturies zijn er is een formule voor om de juiste sproeiers te monteren,voor de basis afstelling daarom heb ik des tijd gekozen voor webers ipv delotto,s,waren makkelijker te vinden en heb toen ook een kleine verzameling 40er webers gekocht,div venturies en sproeiers als ik zo op de foto kijk,heb je de aansluitingen voor de rembekrachtiger en vacuumvervroeger er al op zitten echter kun je de vervroeger ook vastzetten op de door jou gekozen stand mijn rsw heeft ook geen vervroeger en start en rijd prima |
Auteur: | Dummy [ zo aug 30, 2020 11:33 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Ziet er netjes uit! Nu inderdaad nog ff verven. |
Auteur: | Lynxified [ vr sep 11, 2020 22:10 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Kapjes spuiten? nog niks mee gedaan, komt nog. Ondertussen wel de electrische ramen afgebouwd! (heb nu wel 3 losse bestuurders 3-deurs mechanismes liggen ) Deze mk3 had de handmatige mechanismes met popnagels zitten. Boren en loswrikken met een flushcutter werkt in mijn ervaring t beste. Eenmaal geinstalleerd ziet t mechanisme dr zo uit: Beschermplastic wat op de deur zat netjes op maat gesneden: De motor steekt nogal n eind uit buiten de deur. Mijn deurkaarten hadden daar geen gat voor, maar het patroon was al wel aanwezig, dus met een soldeerbout het vinyl en stof bij de randen weggesmolten (zodat het niet kan gaan rafelen) En daarna met een decoupeer het gat gemaakt. Ook de kaartenbak moet worden aangepast, aan de binnenkant is het plastic dunner rondom de plek waar de gaten thuishoren, dus opgemeten zodat ze netjes in t midden zitten, gemarkeerd en gat gemaakt. Ik heb geen idee wat de originele posities zouden zijn, maar op wat google fotos gebaseerd zit de schakelaar bij de bijrijdersdeur alleen boven. Werkt prachtig. moet alleen nog een setje doppen vinden (of printen) voor waar het mechanisme eerst doorheen stak. Terwijl ik er achter bezig was ook meteen de deurgrepen vervangen voor het vroege pre-83 type (want metaal en mooier in mijn mening). En er zitten nu CV actuators plus bedrading achter. die moet ik nu nog onder het dash aansluiten, en kabels trekken zodat de achterklep ook mee gaat. En dan ook die DHLA's gaan afbouwen. Gasklepmechanisme heb ik opgetekend, nu nog in t echt bouwen (de print versie werkte prima). Als die af is kan t er op, en kan ik gaan stellen/een dyno dag inplannen. Zou straks perfect moeten samenwerken met de originele Ford gaskabel ipv een custom kabel te moeten maken. En om t af te sluiten, zo staat ie dr nu bij! |
Auteur: | jelte [ vr sep 11, 2020 22:19 ] |
Berichttitel: | Re: Rood handbak-geval |
Pagina 12 van 17 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |