Weer een hele tijd niks laten horen. Maar om eerlijk te zijn heeft het laatste tijd ook meer tegen als mee gezeten. CO bleef maar ellende geven en uiteindelijk besloten om maar gewoon de hele carburateur te vervangen. Gelukkig voor een schappelijk prijsje een gloednieuwe uit de doos kunnen bemachtigen en die zat er ook snel op.
Nou ik helemaal gelukkig. Moest nog wel wat aan afgesteld worden. Maar het reed weer als de brandweer. Ook mn stotteren was meteen opgelost wat een fout in de retourleiding van de brandstofpomp bleek te zijn. Auto laten keuren bij de RDW en met een CO van 4% net goedgekeurd. Deze stond dus ook nog dik aan de hoge kant achteraf.
Maar toen.... Op de rit naar huis kon ik spontaan z'n 3 niet meer aan. Sterker nog, ik kon geen enkele versnelling hoger dan 2 aan. Midden op de ring van Eindhoven... Uiteindelijk naar een wijk kunnen hinken maar geen externe schade kunnen spotten. Uiteindelijk maar besloten de auto naar huis te hinken in zn 2 helemaal binnendoor. Uiteindelijk met veel moeite toch in zn 3 gekregen en daar niet meer uit gekomen voor ik de oprit bereikt had. Thuis met wat onderzoek vastgesteld dat de bak intern overleden was en 5 en R niet meer bereikbaar waren. Olie uit de bak die er nog geen 400km in zat was pikzwart met ijzerconfetti. Auto zou ik die dag nog te koop zetten. Dat viel dus weer even dik tegen.
Uiteindelijk na een beetje zoeken een vervangende 5bak kunnen vinden voor een schappelijke prijs in een iets betere staat. Ook meteen een XR3i bak dus mooi ook de kortere eindoverbrenging.
Dus met frisse tegenzin de bak omgebouwd en toen had ik weer een complete versnellingsbak. Helaas komt deze wel met wat lagergeluiden in de lagere versnellingen. Maar dat nemen we nu maar voor lief.
Zoals eerder gezegd is de auto nu dus ook te koop. Had gister al vrij snel een (te) geïnteresseerde maar dat bleek achteraf alleen maar te stinken. Dus nu ook meteen voor de forumlieden te koop. Als men liever heeft dat ik hier een aparte verkooppost van maak dan komt deze er ook zsm aan.
Het was een wilde rit met deze Escort. Maar nu de zomer voorbij is en de oprit bij ons thuis veel te vol staat mag deze gele cabrio weer naar een nieuwe eigenaar toe. Die er hopelijk nog veel plezier van gaat beleven.