BartS schreef:
Ik snap er geen hout van;
Schakelaar schoongemaakt en doorgemeten, alle standen meet ik signaal.
Spanning gemeten vanaf zekering ingang komt niet boven 10v uit.
Als ik spanning op de stekker meet na de zekering meet ik op de drie standen ook maar 10v
Als ik spanning op de stekker zet vanaf de schakelaar draait de blower rond.
Verder doet alle elektra het wel; is dit dan ergens iets mis met een kabeltje oid?
Kan niks vinden 123 heb onder het dashboard gekeken maar los van een hoop knutselwerk niks kunnen vinden.
Iemand een winnende tip om m’n cabrio door de APK te krijgen deze week?
Ik zou eens bij het begin beginnen.
Zet de auto op de acculader.
Haal de zekering uit de kast en meet aan de aanvoerzijde het voltage. Dit moet dan 12v wezen. Als dit significant minder is heb je een probleem in de aanvoer naar de zekeringkast.
Haal de stekker los van de schakelaar
Meet de weestand tussen de zekeringkast pin en de stekker naar de schakelaar. Deze zou nagenoeg 0 moeten wezen. is die hoger heb je problemen met je de bedrading
steek de zekering terug in de zekering kast.
Meet bij de stekker of je 12v hebt. Heb je minder als 12v dan heb je een probleem met de bedrading.
Haal de schakelaar nog een keertje los en meet per stand of je (nagenoeg) 0 ohm weerstand hebt op de verbinding tussen de aan en uitvoer. Is dit hoger is de schakelaar defect.
Hiermee moet je het probleem vinden, aangezien hij het wel doet als je zelf 12v op de schakelaar zet.
De beun oplossing zou kunnen zijn voor de apk, een relais die gestuurd wordt door een geschakelde voeding en een nieuwe af gezekerde 12v vanaf de accu en daarmee 12v op de schakelaar zetten van de blower motor. Dan heb je wel tijd om er daarna rustig naar te kijken.