Jelte had het al goed geraden (
) in het topic voor mijn MK4, Ik heb de Crystal Groene 5-deurs mk3 uit Deventer gekocht!
Achtergrond:
van 1982 tot 2010 is ie bij de 1e eigenaar geweest, sinds 2005 geschorst.
in 2010 heeft ie in totaal 4 eigenaars gehad, waarna hij in 2013 bij ArGo_mk3 terecht kwam, die er in is getrouwd!
Een mk3 zonder gordels achter is niet handig als je kinderen hebt, en kinderen kosten tijd, dus nu staat de mk3 in Eindhoven!
De tellerstand stond het eerst geregistreerd in 1991 op 39k, en zal nu dus waarschijnlijk 102k zijn.
Het naar Eindhoven rijden had makkelijk moeten zijn, maar de koppelingskabel had andere ideeën tijdens de testrit.
Na het terugslepen heb ik hem toch gekocht, ArGo_mk3 de kabel laten vervangen, en een weekje later terug gekomen, en met 110 km/uur terug naar Eindhoven.
Hij is verre van perfect, maar daar was de prijs ook naar.
Een vlugge greep van de issues die ik tot nu toe ben tegengekomen:
- Deuken op passagiersdeur & spatbord door parkerende dame met grote auto.
- Koppeling ligt extreem hoog, nieuwe koppelingskabel is slecht geinstalleerd.
- Montage van de rosetten is weggeroest, beide bumpers zijn toe aan een nieuwe laag verf
- Benzinemeter werkt niet, waarschijnlijk de vlotter.
- Slechte stationairloop, motor heeft de neiging uit te vallen.
- Buitenspiegel bestuurderskant niet van binnen verstelbaar
- Lampjes tellerunit doen het niet.
de lampjes van de tellerunit heb ik ondertussen aangepakt, en er komt in ieder geval nog een toerenteller in.
In de toekomst gaat er misschien een 1.6 carb in, maar eerst m maar eens net en rijdbaar maken met de 1.1 er nog in.