Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu ma apr 29, 2024 11:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 22:09 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Davey schreef:
Fast Ford Zetec Issue moeten kopen :mrgreen:

Mk3/Mk4 Escort Zetec Conversion in 24h ! :mrgreen:

Wel leuk, maar je behoud de originele injectie gewoon ?


Leuker om het gewoon zelf uit te gaan zoeken. ;)
En als ik iets meer tijd had overdag en het gedeelte van de kabelboom was iets bekender bij mij, dan was het maar even langer dan 24h geweest.. :mrgreen:

Ik hou de injectie die op de 1.8 zetec hoort.. ;)

apix schreef:
wat ben je ook een sleutel wonder bastiaan,

ziet er wel uber gaaf uit man !
een 1.8 in een mk3, dat moet dalijk wel lekker optrekken.

Dank u!

Zal wel lekker met t verkeer mee kunnen komen, maar denk dat de Turbo het toch blijft winnen.. :mrgreen:

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 8:12 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
Misterescort schreef:
Dank u!

Zal wel lekker met t verkeer mee kunnen komen, maar denk dat de Turbo het toch blijft winnen.. :mrgreen:


en welke wint t qua verbruik :lol:

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: wo mei 04, 2011 12:21 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Ik hoop deze.. :roll: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 19:09 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 17:36
Berichten: 17
Woonplaats: gennep
hey bastian,

al gelukt met je uitlaat?

ik had in mijn mk4 16v (ook 1.8 105pk 16v) gewoon de 16v uitlaatspruitstuk en voorpijp. de voorpijp was 3cm vertikaal verlengd, omdat de uitlaat anders tegen mijn ashoezen aan kwam. na de lambdasonde en voor de kat een mk3/4 xr3i mfi uitlaatflens op gelast, zodanig dat er een standaard xr3i uitlaat op past.

ook al aan een andere benzine tank gedacht, je gaat naarinjectie he?

dit was de mijne:
http://members.home.nl/xrrs-speed/xr3i16v/gti%20tuning.htm

_________________
gewonnen!!@ http://www.fordchallenge.nl en help mij naar noorwegen! (stemlijnen gesloten)
Afbeelding
http://members.home.nl/xrrs-speed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 19:14 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 17:36
Berichten: 17
Woonplaats: gennep
hey bastian,

ff vraagje:

heb jij ook een mk4 achterbank er in zitten?

hoe heb jij dat probleem op gelost met de klem waar achterbank leuning in het "slot" valt boven op de wielkuip?

_________________
gewonnen!!@ http://www.fordchallenge.nl en help mij naar noorwegen! (stemlijnen gesloten)
Afbeelding
http://members.home.nl/xrrs-speed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 11:17 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
@ Chris:
uitlaat is al bijna klaar.

Heb uitlaatspruitstuk van de 1.8 zetec er gewoon achter, met voorste pijp zonder kat tot achter de motor, vanaf daar zit hij met een flens gewoon op een XR3i uitlaat.

Die uitlaat moet alleen nog iets ingekort worden, maar dat is zo klaar..
Verder heb ik daar ook nog geen achterdemper bij..
Dus ben nog even opzoek naar een XR3i einddemper..

Het enige is nog dat de lampda tegen de stabstang aan zit, maar dat komt vast wel goed..

Ik heb er inderdaad ook een mk4 achterbank in, maar het ruggedeelte heb ik nog niks mee gedaan.. die zit er nu dus gewoon los tegenaan..

------------------

Verder heb ik gisteravond alle laatste dingen aangesloten, en heeft hij even gelopen, eerst met heel wat ploffen en knallen, maar had nog ergens een vacuum lek, dus dat was snel opgelost..
Daarna liep hij heel goed!!

Hij moet nog wel even weer uit elkaar, omdat deze waterpomp lekt..

Als dat gedaan is alles bedrading af en weg werken, en dan krijg ik woensdag mij RST remmen binnen!!

Ik ben dus weer heel wat opgeschoten vond ikzelf! :mrgreen: :mrgreen:

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 14:48 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo jan 14, 2009 17:19
Berichten: 350
Misterescort schreef:
Ik ben dus weer heel wat opgeschoten vond ikzelf! :mrgreen: :mrgreen:




Wie???

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 16:31 
Ik :mrgreen:


Als hij klaar is kom ik nog wel even een keertje kijken..
neem ik direct mijn uitlaat mee voor las werk :P, als het las apparaat bij jou staat 8-)


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: zo mei 08, 2011 11:22 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4070
Woonplaats: zuidbroek
goed bezig,bas,heb hier binnenkort nog een sporteinddemper van mijn rooie xr3i over,merk remus


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: zo mei 08, 2011 23:39 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
heb je geen originele meer liggen toevalllig? ik bel je komende week wel even.. ;-)

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2011 17:21 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 15, 2010 9:35
Berichten: 3252
ff een gekke vraag
ik zit er namelijk ook aan te denken om een zetec in mijn mk4 te hangen.
Maar welke steunen heb je er voor gebruikt
En heb je per toeval een schema van de aansluitingen/bedrading
En eventueel ook nog een bouwtekening van de uitlaat
Bij voorbaat mijn dank

_________________
ik heb drie hobby's
ford
ford
en als ik tijd over heb ford
en een nieuwe hobby
topicvervuiler :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2011 19:08 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 17:36
Berichten: 17
Woonplaats: gennep
@benny:

je kan in principe een gewone escort mk3/mk4 uitlaat gebruiken, bij voorkeur een 1.6/xr3i uitlaat.
de voorpijp van de cvh heb je ook nodig, maar enkel voor de flens (de koppeling naar de middenpijp toe), verder gebruik je de voorpijp van de zetec, fftjes opmeten waar je hem af moet zagen en de flens van de cvh voorpijp op moet lassen. de cat laat je vervallen als er geen cat op je kenteken staat!

baksteun gewoon je eigenste.
motorsteun ook je eigenste, maar let op deze moet je lichtelijk verbouwen, slechts 2 van de 3 bouten passen zo. 1 oog moet je verzetten, al werkt het ook met 2 bouten. maar of dat slim is??

bedrading kan ik eigenlijk niet meer voor je invullen, voor mij is dit te lang geleden; mijn mk4 zetec heb ik in 2002 ergens weggedaan (helaas nog steeds tranen in de ogen maarja)
maar voornamelijk heb je de stuurstroom nodig via het contact.
voeding voor de computers en ontsteking; om en nabij slechts een paar draadjes.

aangezien je het over een mk4 hebt, wat precies voor 1? heb je er 1 met een dis ontsteking of met rotortje? heb je al dis dan is je ontsteking al op orde. hou de kabelboom van computer intact, dan heb je als ik het me goed herinner slechts 3 draadjes nodig. (stuurstroom, continue en massa geloof ik)

als je tekeningen kan lezen is de beste manier een vraagbaak (van p.h.olving gebruikte ik, bij boekhandel ook te bestellen hoor) van de mk4 en mk5. (nu ja, mijn broer is electrisch beter bij dan mij)

mijn project was op basis van een 1989 xr3i, met rotor maar de aansturing voor de brandstof heb ik kunnen gebruiken (wel onder de kap een verloop van mk4 naar zetec moeten maken)

doe je het op basis van een carburatie mk4, dan heb je eerst nog wat om te bouwen, je moet dan ook eerst nog naar injectie, andere mk4 bekabeling, andere mk4 tank (xr3i/rst tank)

maar bedenk wel dat er altijd meer bij komt kijken dan je van te voren dacht; welke koelslangen gebruik je (is een mix van mk4/mk5, wellicht ook nog fiesta xr2i 16v

iig succes.

_________________
gewonnen!!@ http://www.fordchallenge.nl en help mij naar noorwegen! (stemlijnen gesloten)
Afbeelding
http://members.home.nl/xrrs-speed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2011 19:25 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 15, 2010 9:35
Berichten: 3252
dank je voor de uitleg ik ga er eens over brainstormen
:D

_________________
ik heb drie hobby's
ford
ford
en als ik tijd over heb ford
en een nieuwe hobby
topicvervuiler :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 21:21 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Haha, das makkelijk, zo hoef ik niet meer zoveel te typen. :P

Maar als je nog vragen hebt laat je het maar weten, zo'n dikke klus vond ik het niet..

Ik heb trouwens de motorsteun aan de distr kant gewoon met 2 bouten vast zitten nu. ;)

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: En nu staat hij hier.
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 23:04 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 22:51
Berichten: 2474
Woonplaats: Stadskanaal
Bij deze heb ik ook nog weer een update. omdat ik van die leuke gele koplampen erin heb valt het licht in het donker toch een beetje tegen.

Dus ik was al een hele tijd aan het kijken naar originele verstralers ofzo, nou had ik die dus al een tijdje liggen. gekregen van onze lieve Robbie haha.
En op EFE heb ik eindelijk originele mistlampen gevonden.

Gelijk die week erop gezet en later nog even aangesloten.

Vind het zelf wel geslaagd staan, nu is het al bijna een RS1800i haha :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De mistlampen kunnen aan als stadslicht of dimlicht aan is, via een originele schakelaar.
maar als ik grootlicht aan zet gaan alle 6 de lampen nu aan, en dat geeft toch wel een geweldig licht haha.

Binnenkort komen er natuurlijk nog wel gele lampjes in alle lampen, dan past het tenminste bij de koplampen. :mrgreen:

_________________
ALS IK LATER GROOT BEN, WIL IK OOK EEN FORD WORDEN!!
Afbeelding

1990 MK4 1.6 RS Turbo 194PK ---> wordt 2.0turbo ZVH
2000 MK1 FOCUS 2.0 136PK


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling