Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 12:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 832 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2020 9:13 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
en we zijn weer een stapje verder. Gisteren pakketje binnen met o.a. verschillende setjes sproeiers. Heb 150, 155 en 160 besteld, dan heb ik even de mogelijkheid wat te wisselen en uit te proberen.
Carbs van het spruitstuk afgehaald en daar bleek al maatje 150 in te zitten, dus nu 160 in gezet. Het wisselen van de sproeiers gaat overigens heel snel. Stelt niks voor :) wat wel een probleem was, was het terug monteren van de carbs op het spruitstuk..... er is heel weinig ruimte voor de slangenklemmen op de carbs dus dit komt redelijk precies. Na het terug monteren en het afstellen van de naalden naar het midden, had ik nogal ruzie met valse lucht. Uiteindelijk het hele spruitstuk er weer afgehaald :roll: dat is nu weer opgelost en een rondje door het dorp heen gereden. Mag nog wel iets rijker, maar wellicht moet de motor eerst nog wat warmer worden. Vanavond weer even mee verder. Gaskabel moet ook nog anders, daar heb ik nu nog een mooie bocht voor zodat de kabel niet omhoog staat. Hierdoor bleef het gas wel eens een minimaal stukje hangen (wat behoorlijk merkbaar is) dus dat word vanavond ook opgelost.

De ombouw mag dan wat langer duren dan ik had verwacht, maar ben blij dat ik toch elke keer weer wat verder kom :P

Afbeelding

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2020 14:34 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Eindelijk weer eens even tijd gehad zonder dat het regent. Gaskabel zit nu zoals ik hem wil. Helaas krijg ik het nog niet goed afgesteld. Met de naalden op het rijkst loopt die nog steeds te arm op de grootste sproeiers die ze leveren. Het lijkt mij dat het probleem dan niet meer aan de carbs ligt maar aan iets anders. Moet nog maar eens even gaan zoeken

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2020 8:20 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
welke brandstof tank je
je zou gewoon eens naar iemand kunnen gaan met een co meter,gewoon achterin de uitlaat zoals met de apk
kijken of dat enigzins met jou eigen meter overeen komt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2020 8:54 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Altijd 98 e5. Heb nog wel 1 aandachtspunt gevonden helaas. De siliconenslang die om de carbs zit (naar het spruitstuk) lijkt op 1 carb wat minder goed te zitten dan de andere 3. Dat is nog het moeilijkste van dit hele gedoe, die siliconenslangen er goed op krijgen.. Zoals op de laatste foto goed te zien is, er is maar heel weinig ruimte voor een slangenklem. En als dat verkeerd zit dan zuigt het valse lucht aan. Na het wisselen van de sproeiers heb ik hier ook nog genoeg ruzie mee gehad dus denk dat ik daar nog eens naar moet kijken :x

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2020 23:27 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 18, 2012 9:44
Berichten: 3002
Woonplaats: Stolwijk
Wat een leuk project Marco :D

_________________
Focus 2.0 2003
RS1600i replica


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2020 16:30 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
leuk is het zeker, maar wel meer werk dan verwacht :lol: de momenten met daglicht, droog weer en tijd beschikbaar waren wat beperkt afgelopen weken dus vrij weinig kunnen doen.
Volgens mij staat hij al een tijdje goed afgesteld (of iets te rijk) maar had ik nog steeds een valse lucht probleem. Het reed prima met een mooi geluid, maar bij wat meer gas werd het mengsel opeens heel snel te arm. Afgelopen weekend het spruitstuk er weer afgehaald. Meer tijd besteed aan het monteren van de slangen (irritant gedoe). Eenmaal klaar deed de brandstofpomp niks meer... :roll: hopelijk dit weekend tijd om dat op te lossen

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2023 8:05 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Bij een goed bod mag de Orion weg. Ik kan er toch niks meer mee doen als ik in het buitenland woon. Auto staat in Berlikum (Friesland).

Todo:
- brandstofpomp vervangen voor een van een motorfiets (de correcte is erbij). De XR3i brandstofpomp doet nu niks meer. Auto is dus niet rijdbaar.
- dan kan de drukregelaar er tussen weg
- vermoedelijk nog een beetje af/bijstellen van de carbs. Sproeier sets in verschillende maten zijn erbij, van te klein tot te groot.
- AFR wideband meter zit op een tijdelijke manier aangesloten. Hiermee kan je tijdens het rijden dus prima zien of de carbs correct zijn afgesteld.

Vanaf maart 2025 blijvend belastingvrij. Hij is dus bijna 40 jaar en er is tot nu toe alleen een keer een dorpel gelast. Geen idee hoe de bodem er inmiddels bij staat maar de laatste keer APK (2020) waren er geen advies / aandachtspunten. Ik verwacht dus geen nodig laswerk voor een volgende APK maar pin me er niet op vast. Voor het mooie zal er ongetwijfeld wel iets gelast kunnen worden (mag ook wel bij deze leeftijd).

Verwacht geen auto in nieuwstaat.


Motorisch, zou zo'n 145pk moeten draaien, op 881kg:
- Mk7 F1 1.8 115pk Zetec motor (staat op kenteken)
- Mk3 RS Turbo versnellingsbak met korte overbrengingen en sper differentieel
- 421 Ashley uitlaat spruitstuk, tweedelig (4 naar 2 en 2 naar 1)
- sport einddemper met erg fijn geluid (merk weet ik niet meer)
- DanST Engineering 37mm deluxe carburateur kit (Kawasaki Ninja ZX6R)
- NODIZ Pro ontstekingsmodule, volledig afstelbaar
- Vibratechnics competition motor- en baksteunen

Onderstel:
- 60mm verlaging rondom
- Koni geel verstelbare schokdempers voor (kan me niet meer herinneren wat er achter zit)
- Powerflex Black op alle plekken in de wielophanging (voor & achter) voor een enorm verbeterde wegligging
- XR3i voorremmen
- Mk4 RS Turbo velgen
- Nankang semi slick banden (NS-2R als ik het me goed herinner). Na het warmrijden fantastisch veel grip. Nog wel straat legaal.

Interieur:
- Mk3 RS Turbo sportstuur
- Mk3 RS Turbo Recaro bestuurdersstoel, heeft betere dagen gezien
- achterbank is eruit (moet er nog wel bij zijn)
- zwarte 4 puntsgordels

Exterieur:
- raamstijlen op de deuren zwart gespoten met plastidip, vergelijkbaar met hoe een XR3i het heeft
- motorkap zou voor het mooie vervangen moeten worden. Geen roest, maar er zit een lelijk deukje in. Zwart gespoten met plastidip. Is niet mooi geworden.
- kentekenplaat verlichting zit op een schakelaar
- origineel geen rechter buitenspiegel


Zal vast nog wel iets vergeten zijn om erbij te zetten. Al met al een fantastische auto om je goed mee uit te leven op de weg of op het circuit. Veel herinneringen mee gemaakt. Wil ik hem verkopen? Absoluut niet. Maar verschepen naar de Filipijnen is gewoon geen optie.

Vraagprijs: 4000 euro. Bieden mag, maar kom niet aanzetten met een bod van 1000 euro. Alleen de upgrades zijn al meer waard dan de vraagprijs.

Ik kan zelf niet bij een eventuele verkoop zijn (vliegtickets zijn me daar net iets te duur voor) dus ik zou even iemand anders hiervoor moeten regelen. Ik ben dan graag wel telefonisch aanwezig. Videobellen kan uiteraard ook, wat eventuele vragen over de auto wellicht iets makkelijker maakt.

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 832 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling