Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu vr apr 26, 2024 10:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 832 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 56  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 17:54 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 10, 2015 23:53
Berichten: 720
Woonplaats: Ridderkerk
jelte schreef:
shit marco,ja ken dat geluid nog wel van de fiesta :lol: zetec zooi :mrgreen: lang leve cvh :lol: :like:

Ik ben het denk ik wel eens dat een cvh een wat sterker
robuuster motortje is.....al zal deze ook gewoon in elkaar
lopen zonder olie :mrgreen:

_________________
Escort MK3 Estate 1982
Transit Connect 2019
Escort MK3 1300L 1982
Afbeelding
Estatisch verantwoord!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 17:59 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
Ik vind een zetec anders ook behoorlijk onverwoestbaar. Maar ik zou naast een nieuwe motor ook investeren in een goede oliedruk en temperatuur meter om herhaling te voorkomen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 19:32 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Klote voor je Marco, succes met het vervolg.... :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 20:52 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7311
Woonplaats: Veluwe
Toch was het een zeer spectaculair gezicht op de snelweg, een mooie plof en een keurige dicht mistwolk van olie :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2016 21:46 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Niek-V schreef:
Toch was het een zeer spectaculair gezicht op de snelweg, een mooie plof en een keurige dicht mistwolk van olie :mrgreen:




:lol: :lol:

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:56 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6683
Woonplaats: Filipijnen
helaas niet meer gezien :( had wel wat anders aan mn hoofd dan in de spiegel kijken..

Zoals DoubleD al zegt, een Zetec is behoorlijk onverwoestbaar. Er zijn zat mensen die zich verbazen dat ik vanwege mijn rijstijl nooit motor problemen heb gehad. Deze motor heeft nog nooit een volle benzine tank normaal gereden sinds dat die in de Orion hangt. En dan kapot door iets stoms als een los getrild oliefilter.. Daar baal ik gewoon van. Als ik hem zelf aan gort getrapt had was het gewoon eigen schuld, maar dit oliefilter dat na 7000km iets los getrild is had niemand kunnen verwachten..

En olie druk / temperatuur sensoren komen er de volgende keer sowieso in

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 12:02 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
Je olie filter kan natuurlijk los gekomen zijn vanwege de extra trillingen door de kapotte baksteun van de vorige trip. De olie filters horen nagenoeg handvast te zitten dus die trillen relatief snel los dan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 18:29 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 15:34
Berichten: 1541
Balen Marco, altijd jammer en zonde maar hopelijk wel lol gehad!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 16:58 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6683
Woonplaats: Filipijnen
lol heb ik zeker gehad van de motor! Ook op de Nurburgring zelf weer plezier gehad voordat de motor droog stond :like:

Komende maandag wordt de Orion weer opgehaald uit Duitsland. Ondertussen bedenken wat voor motor er nu in moet komen. Heb tot nu toe altijd het spul verbeterd als er iets stuk ging dus ik denk niet dat de 1.8 van de F1 erin komt. Als de boel er toch uit moet, waarom niet iets snellers opbouwen..
Waar ik nog wat tussen zit te twijfelen:
- 2.0 Zetec met de Piper nokkenassen van het huidige blok
- RS2000
- 2.3 16v uit een Ford Galaxy, met de cilinderkop van een RS2000

Het laatste lijkt mij de makkelijkste manier om snel veel vermogen te krijgen. Of als iemand anders nog een ander idee heeft ben ik ook altijd benieuwd uiteraard :!: maar misschien komt de F1 motor er ook wel in, heb nog niks besloten

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 17:40 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 12, 2009 20:10
Berichten: 8012
Woonplaats: IJsselstein
cosworth past ook :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
I'm not weird, I'm a Limited Edition!!!

--------------------------------------------------------------------

Ford Mondeo mk3 1.8 station 2003
Ford Mondeo mk3 2.0 station 2004
Ford Orion mk1 1.6L 1984


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 17:49 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6683
Woonplaats: Filipijnen
Of dat zo allemaal past twijfel ik aan. Zo'n turbo neemt ook heel wat ruimte in he :P

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 19:01 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
ik zou nog eens goed nadenken over die rs2300 daar hebben een aantal mensen in het (verre) verleden mee gespeeld en het nooit goed gekregen of er moest 1000den euro's tegenaan.

Browse maar eens over ford world, vooral Bjorn heeft er veel tijd en geld in gestoken. Wellicht dat TVDL2000 of DeamoN420 je ook wat op weg kan helpen die hebben best ervaring hiermee.

Ik zou zelf eerder naar de mogelijkheden kijken voor bijvoorbeeld een st170 motor uit een focus 1.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 21:53 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do sep 04, 2014 9:35
Berichten: 232
Een rs2300 krijg je met een 'klein' budget absoluut niet bulletproof. Vergeet dan ook niet dat het niet alleen het blok is, maar ook de ecu, inlaat, uitlaat en ga zo maar door.

Persoonlijk zou ik gaan voor eens 2 liter zetec, kopje lekker bewerken, goede snelle nokken erin, leuke gasklep, het inlaat traject proberen te optimaliseren, toyosports rvs-spruitstuk erop en een goede uitlaat.
Die draait op een standaard zetec 2,0 ecu zo'n 160pk en een bak met koppel, zo'n 220 a 230nm.
Ga je ook kijken naar een goede vrij programmeerbare ecu dan komt er zeker een pk of 10 a 15 bij, allemaal van het andere werk natuurlijk, het is een sneeuwbaleffect.

_________________
'94 RS2000 'Ezzy', Java blue,
'00 Mondeo 1.8 platinum wagon, Medium steel,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 21:48 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo maart 02, 2014 19:10
Berichten: 410
Woonplaats: sexbierum
doubleD schreef:
Je olie filter kan natuurlijk los gekomen zijn vanwege de extra trillingen door de kapotte baksteun van de vorige trip. De olie filters horen nagenoeg handvast te zitten dus die trillen relatief snel los dan.


Ben ik niet met je eens, rijd al tijden met extreme vibratechnics motor en baksteunen rond. En nooit een los filter gehad.

Altijd met de hand vast.

Denk gewoon losgelopen door de vibratechnics en kapotte steunen incl een niet goed vastgezet filter.

Die zetec filters komen echt niet zomaar los.

Blijft hoe dan ook klote. Zou gewoon een 1.8 of 2.0 nemen ipv allemaal vreemde creaties.
We weten hoe het ging met de turbo ideeen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec. Einde van de motor.
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2016 6:16 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 15:34
Berichten: 1541
Ik zou een 2.0 boxer van een Impreza nemen, lekker compact...

Zonder dollen, de 1.8 van de F1 zou de ideale keuze zijn. :like:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 832 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 56  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling