Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 11:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 832 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2020 17:43 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Ze zijn goed stapelbaar dus dat moet lukken :mrgreen:

Mooi dat er voortgang in zit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 12:28 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
als er toch gestapeld gaat worden kan de grijze ook nog wel mee :lol:

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2020 13:35 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
RDW keuring is nu wat sneller als voorheen. Remmentest is niet eens gedaan. Maakt ook niet uit, de wissel is goed gekeurd en dinsdag gaat die voor de APK :like: De oprit wordt zo alleen wel wat vol :P

Afbeelding

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2020 22:51 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Netjes!
remmentest hebben ze bij mij ook niet gedaan voor de groene omkeuren, werdt alleen gevraagd of ik ze had geupgrade

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2020 8:45 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
ah ik dacht dat dat er standaard bij hoorde omdat het toen wel bij de Sierra gedaan werd. Ik heb de vraag ook niet gekregen. De enige opmerking die ik kreeg was dat ik moest oppassen met de (te) luide uitlaat :P
Een leuk detail vind ik dat de handelsbenaming nog steeds 'ORION 1.3 L' is. Dat werd bij de Sierra ingekort naar 'SIERRA'.

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2020 8:52 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Ik heb dr bij mijn keuring specifiek om gevraagd of dat niet ook aangepast moest worden, aangezien de motorinhoud in de benaming stond.
Als je dr om had gevraagd had ie t misschien wel aangepast.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: zo aug 09, 2020 8:25 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Aangezien ik toch de Nurburgring weer eens wou gaan rijden om de wegligging eens even goed uit te testen, gisteren die kant op geweest met onder andere Rick en zijn Focus ST. Verschrikkelijke rit met die hitte icm de vering en herrie om daar te komen. Maargoed, dat is gelukt. Helaas wel de halve middag moeten wachten om de baan op te gaan ivm ongelukken. Eenmaal de baan op viel de wegligging mij iets tegen de eerste 2 bochten. Snel gierende banden maar daarna waren ze opgewarmd en hadden ze opeens veel meer grip :D Werkelijk fantastisch hoe hard dat ding door de bochten kan gaan zo 8-) ook met schreeuwende banden geven ze nog een heel goed gevoel van vertrouwen.
Ondanks dat het eigenlijk best rustig was, toch nog genoeg anderen in kunnen halen in de eerste ronde. Alleen het vermogen liet wat te wensen over. Dan is 115pk toch opeens maar 115pk. Echt te weinig om goed door te jagen op de rechte stukken.

Helaas is een 2e ronde er niet meer van gekomen omdat de versnellingsbak gaar is. Komt geen gezonde herrie uit dus de rit naar huis was even iets minder fijn. Goh, waar kennen we dat van, vanaf Adenau richting huis rijden met een tikkend / rammend onderdeel onder de motorkap.... :roll: de heenrit was al niet fijn, maar de terugweg met max 70km/h op de teller was al helemaal niet leuk. Het eerste stuk nog wel even 80, maar dat vond ik niet zo'n goed idee meer. Veel vluchtstrook kilometers tussen de 60 en 70. Gelukkig deze keer de grens wel kunnen halen en daarna nog een 70km met 50km/h over de vluchtstrook door gereden. Naast de auto die gaar was, was ik ook wel gaar dus de Orion geheel volgens traditie gedumpt en bij iemand anders in gestapt. Binnenkort maar even ophalen om uit te zoeken wat er nou precies aan de hand is want vooral bij het naar rechts sturen trilt het stuur ook. Dus ik twijfel of het de vbak wel is. De 35 jaar oude stuurkogels zullen deze ronde ook vast niet leuk hebben gevonden. Maargoed, dat uitzoeken komt binnenkort nog wel.... :roll: :roll: :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS: voor de oplettende kijker, ja we hebben wel gordels om. Er zitten sinds deze week zwarte 4 punts gordels in ;)

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: zo aug 09, 2020 9:34 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Jij houdt wel van een uitdaging hè.

Stuurkogels kunnen het bijna niet zijn want hij is net goed gekeurd.

Als ik zo naar de foto's kijk heeft die ophanging nog wel wat werk nodig. Dat ding helt gigantisch over.

Ik zou eerder eens kijken of je niet de homokineten hebt gesloopt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: zo aug 09, 2020 10:14 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
verstand op nul en gewoon gaan he :lol: als je geen vertrouwen in de auto hebt kan je net zo goed thuis blijven ;) zou mooi zijn als het iets simpels als een homokineet is, maar dat zien we wel wanneer het spul thuis is.
Qua wegligging wou ik er eigenlijk alleen nog een veerpootbrug op hebben. Dit zou in theorie ook al helpen tegen overhellen dus dat komt mooi uit. Zoals hij nu door de bochten gaat vind ik dat (tenminste op dit moment) eigenlijk wel klaar. Als je kijkt naar de verhouding tussen vermogen en wegligging loopt het vermogen erg achter.
Dus na de reparatie komt er eerst iets meer vermogen, dan veerpootbrug en daarna de remmen (die hebben toch wel bewezen voldoende te zijn, dus zet ik even op een lager pitje)

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2020 7:20 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Iedere keer dat je naar de nurburg ring gaat loopt t ding weer kapot, denk dat ik wel weet waar t probleem zit :lol:

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2020 20:41 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 04, 2009 19:59
Berichten: 7309
Woonplaats: Veluwe
Mooi verhaal weer Marco, blij dat ik thuis ben gebleven dit keer :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 19:05 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
Gisteren is de auto voor me opgehaald (waarvoor dank, niet dat ze het hier lezen, maar toch..).

Afbeelding

En vanavond maar eens even een kijkje genomen wat er mis was. Conclusie, het geluk is met de dommen zoals ik wel vaker zeg... :roll:

Omdat ik het idee had dat het bij rechts voor vandaan kwam, eerst die kant omhoog gekrikt. Niks aan de hand, links omhoog gekrikt en ojeej, hele wiel gaat al een ongezonde kant op hangen....
Nou dan maar helemaal omhoog, wiel rond draaien en krijg nou wat. Daar missen 2 wielmoeren! En de andere 2 zaten helemaal los... :roll:

Afbeelding

Helaas is 1 afgebroken en de andere vond het in Duitsland wel mooi denk ik. Morgen maar eens zien of de afgebroken moer er uit te krijgen is. Heb nog wel even de 2 overgebleven moeren vast gedraaid en een proefritje gemaakt (dorp uit, dorp weer in) en alle problemen lijken te zijn opgelost. Moooi :like:

Conclusie, dit valt reuze mee :mrgreen:

Ik DENK dat door de hitte alles iets is gaan uitzetten en daardoor een wielmoer iets losser is komen te zitten. En dan gaat het vanzelf wel verder. Maarja, dat is gissen want anders zou ik het ook niet weten. Dat spul zat er in ieder geval 1500km op. En als de boel net ietsjes te los is dat je er net iets van hoort tijdens het rijden, dan zal het nog wel niet merkbaar zijn met opkrikken want ik kon niks aan het wiel voelen naast de Nurburgring. Jammer van de centen voor het ophalen, maar dit valt mij reuze mee. Dit had op de terugreis nog wel veel erger af kunnen lopen dus ik ben tevreden :like:

De overige wielmoeren heb ik ook nog even aangedraaid en ook die waren allemaal net iets te los (maar nog wel vast)

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 19:10 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Tja moet ik hier nu op zeggen. Sommige mensen hebben altijd geluk. Hoop dat de berging kosten mee vielen dan kan je jezelf trakteren op een goede moment sleutel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 19:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 30, 2012 13:13
Berichten: 440
Woonplaats: Sittard-geleen
Je hebt toch wel de boutgaten van de velg weer vrijgemaakt van verf na het spuiten van je velgen. Als die namelijk wel verf bevatten gebeurd dit vanzelf spontaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Orion Mk1 1.8 Zetec
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 19:43 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
die velgen zijn al in 2013 gespoten en heb ik al jaren op gereden met Orion en Sierra, dus dat zal het probleem niet zijn. Net als de momentsleutel, die zet ik altijd op 100nm voor velgen. En als het handvast zat, had het wel eerder problemen gegeven lijkt mij. Ik hou de boel vanaf nu wel een tijdje in de gaten en dan zie ik dan wel weer :)

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 832 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling