Bij deze maar een project-topic aangemaakt omdat er toch e.e.a. moet gaan gebeuren.
Zoals in de voorstel topic reeds gemeld gaat de distributie en waterpomp vervangen worden en krijgt hij een beurt.
Ik zal eens beginnen met wat vragen aangezien ik hier niet helemaal uitkom, ook niet na wat zoeken op de site.
Betreft een Escort XR3I Cabrio, in januari 1986 op kenteken gekomen maar 10-1985 uit de fabriek is gerold volgens het chassisnummer.
Op mijn typeplaatje staat kleurcode RA5, volgens het internet is dit sand of beige sahara.
Dus of de escort is ooit overgespoten of ik zoek weer eens niet lang genoeg. (Foto van het typeplaatje staat in het topic, onleesbaar typeplaatje,
)
De auto gekocht met een knipperend / brandend lampje dat de tank leeg was. Dit klopte ook want na 2 kannetjes benzine ging het lampje uit. Echter nu na 3 kannetjes benzine, a 5 liter, komt het wijzertje niet omhoog. Tellerunit of brandstofniveauvloer in de tank? (Ik denk eerder tellerunit omdat het lampje wel uit gaat.)
Dus begonnen met loshalen tellerunit, makkie 4 schroefjes, maar dan.
Ik lees hier op het forum dat je de tellerkabel beter op de bak kunt loshalen maar ik zie wel gewoon een sluiting van de tellerkabel achterop mijn tellerunit.
Ik heb wat lopen frunniken maar krijg hem niet los. (ik ken deze sluiting ook niet.) Deze zou toch gewoon los moeten kunnen? Iemand een idee hoe?
Over wijzertjes gesproken, de temperatuurmeter beweegt ook niks, na 10 minuten stationair lopen geen beweging maar de slangen wel heet.
Temperatuursensor zit aan de voorkant van het blok toch? Ik neem aan dat de sensor in het expansievat een niveauvoeler is?
Temperatuur in het expansievat was trouwens koud, niet lauw maar gewoon koud na die 10 minuten sationair te hebben gelopen.
Ik hoop op de waterpomp, die heb ik al 1 nieuwe liggen.
Iemand die mij wat tips kan geven?
Verder mis ik wat onderdelen, waaronder de hoes die over de ingeklapte cabriokap hoort te zitten.
Zijn deze nog te verkrijgen? Een windscherm nog wel had ik al gezien.
De kolomschakelaar reeds "gerepareerd", de richtingaanwijzer naar echts werkte niet.
Voorzichtig uit elkaar gehaald, alles schoon gemaakt en het overtollige vet verwijderd. In elkaar en de richtingaanwijzers werkte allebei weer.
Te vroeg gejuicht, groot licht deed het nu niet meer. Shit toch iets niet helemaal juist teruggemonteerd.
Na wat overhaastig de schakelaar weer uit elkaar te hebben gehaald sprongen er wat veertjes weg.
Gelukkig na een uurtje prullen alles uitgedokterd en weer werkend.
(Ben erachter dat ik de laatste 15 jaar geduldiger ben geworden, vroeger in mijn monteurstijd was er allang gereedschap door de werplaats gevlogen....)