Zaterdagochtend, de trein van 06:00 vanuit Castricum richting het verre Zuidbroek in Groningen. Ik was op weg naar Jelte om mijn derde Escort op te halen
4 uur, 1x verdwalen op Amsterdam CS (ga nooit met de trein...) en 2 jankende koters later arriveerde ik in Zuidbroek. Toen ik uitstapte zag ik een lage, knalrode mk3 aan komen stuiteren. Was Jelte ff precies op tijd zeg
Na een rondleiding langs al zijn mk3'tjes en de verbazingwekkende voorraad onderdelen en projecten hebben we na een heerlijke bak koffie de mk3 overgeschreven. Nóg een keer koffie en een halfuur Ford-praat verder stapte ik in om te beginnen aan de 220 km lange terugrit in mijn nieuwste aanwinst!
Reis begon goed, maar ongeveer 3 kilometer buiten Zuidbroek kreeg de mk3 al een eend met 110 km/h tegen de voorruit. Gelukkig klapte het beest precies op de bovenrand en heeft het denk ik ook wel overleefd. En mijn voorruit gelukkig ook! Na een fijne partij tanken ben ik er lekker voor gaan zitten en heb de rit in een klap teruggereden, ondertussen de 5e versnelling en een stel knappe ruitenwissers toch echt wel missend, en ben ik veilig gearriveerd in het pittoreske Castricum aan Zee.
Gisterochtend de auto in ieder geval even gewassen en al het wit uitgeslagen plastic weer zwart gemaakt. Samen met een stel vrienden van half 10 's morgens tot half 1 's nachts in onze loods bezig geweest met opruimen en schuiven van alle projecten (Saab 900 GL, 1984, Saab 900 Turbo cabrio, 1987, diverse Nissan Cherry's/Bluebird en natuurlijk mijn witte mk3 XR3i cabrio-project. Vanmorgen even onder de kap geweest en het een en ander even schoongemaakt. De wagen heeft zijn plekjes maar is over het algemeen gewoon erg netjes. Het interieur is overigens echt ontzettend strak! Alles heel en netjes! En het straalt zoveel eighties uit dat ik er spontaan van wil gaan rolschaatsen.
Stukje voor stukje zal ik deze mk3 ook wel wat gaan opleuken, maar niet uitgebreid. Een goede poetsbeurt komt nog en ik ga rustigjes aan op zoek naar een setje klaverbladjes. Want die stalen velgjes met Focus-doppen kunnen wat mij betreft echt niet.
Maar nu eerst, foto's!!;
hehe
Uiteraard ga ik hier alles neerzetten wat ik met de auto ga doen in de komende tijd
Eerstvolgende is proberen iets aan de koppeling te doen. Die grijpt heel raar abrupt aan. Normaal rijd ik in iedere auto, welk merk of bouwjaar dan ook, zo weg. Maar met deze kost het me teveel moeite.
Hier overigens nog een paar grappige foto's van mijn mk5b tijdens het ophalen van een bank voor onze loods. Ik had nog nooit met een aanhanger gereden en mocht meteen met deze flinke tandemasser! Overigens had het 1600'tje er wel merkbaar moeite met de 400 kg erachter...
Leuk gezicht wel zo, de aanhanger hing voorover omdat de Escort lager was
En het resultaat achterin onze loods: