Ik vind de luxe bumpers zeker ook mooi, maar voor nu hou ik de simpele er op
___
Vandaag is de Escort afgesteld op de rollenbank bij The Autosport Company!
Maandag avond hebben we een autotransporter gehuurd die ik zelf mocht rijden met een B-rijbewijs, super!! En de auto er gelijk op gezet. Dat ging bijzonder makkelijk gezien de hoogte van mijn auto
Vandaag zijn we vroeg weggegaan om op tijd in Waalwijk te zijn. Dat is helemaal goed gegaan!
Op de rollenbank voor het afstellen van de ontsteking en de carburateurs.
Extra spannend omdat ik zelf de motor in elkaar gezet heb. Het synchroon stellen was al snel gedaan met de nieuwe carburateurs en ook de ontsteking stellen was goed te doen.
Door de nieuwe lagers en nokkenas rustig aan een paar runs gedaan zonder al te hoge toeren, vanuit daar de sproeiers aangepast waar nodig.
Alles bleek goed te gaan tot nu en geen gekke dingen! De motor klonk goed en het vermogen zat al snel rond de 140 pk, samen met een heel hoog koppel: rond de 250Nm!!
Het vermogen liep bij hogere toeren wel wat terug en daardoor is er nog wat gedaan aan de benzine druk en hebben we gespeeld met de ontsteking. Dit leverde niet heel veel meer op eigenlijk.
Toen hebben we besloten om het nokkenas tandwiel iets aan te passen met een klein stapje van 2 graden (het tandwiel was nog niet uitgemeten dus stond op de standaard CVH instelling). Eigenlijk haalde dit het vermogen wat naar beneden maar ik heb besloten om hem niet nog verder te stellen omdat ik niet wilde dat een zuiger een klep raakte...
Het uiteindelijke resultaat:
152 pk @ 4657rpm
253Nm @ 3800rpm
Ik ben zeker blij met het resultaat voor nu! Eigenlijk ging het mij er om dat er een motor in kwam die het gewoon doet met een leuk vermogen. Ik denk dat dat zo wel gelukt is. Er is natuurlijk nog genoeg te winnen bijvoorbeeld bij bij de kop (porten van de kanalen, grotere kleppen) maar dat hoeft nu allemaal niet.