Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 19:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: do dec 06, 2018 20:01 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
doubleD schreef:
Ik zou ook super trots wezen als ik jou was. Zijn mooie resultaten en ik vind hem ook heel gaaf klinken. Eer van je werk.

Ja zeker ben er super blij mee! 8-)
Lynxified schreef:
zie dat je bij zo'n 5200 rpm gestopt bent, is dat omdat ie nog niet ingelopen is?

Hij is nog geen een keer boven de 5200 (ongeveer) geweest, dat is ook reden. En het heeft ook niet echt nut om hogere toeren te draaien omdat het vermogen daar naar beneden gaat. Dat was ook te zien tijdens de meting dus vandaar dat hij hem daar stopte. :like:
Niek-V schreef:
Dat zijn leuke waarde's Kevin, helemaal voor een motor zonder Turbo!
Hopelijk blijft dit goed lopen, en heb je daar voorlopig geen zorgen meer van :like:

Ja hoopt het ook! Denk dat het wel heel blijft. Heb nu al zin in volgend jaar om weer te rijden :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: vr dec 07, 2018 19:30 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
Eindelijk,heul mooi resultaat
Wist niet dat het een 4x4 was :lol: :x


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2019 22:34 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
jelte schreef:
Eindelijk,heul mooi resultaat
Wist niet dat het een 4x4 was :lol: :x

Haha, ik ook niet, maar nu wel! 8-)



Heb eindelijk een stillere uitlaat on de de Escort!

De oude situatie:

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe demper (die ik al meer als een jaar geleden gekocht had)

Afbeelding

Ff passen en daarna op deze plek gehangen

Afbeelding

Hij hangt veel hoger dan de oude uitlaat, veeeel beter vind ik! :mrgreen:

Afbeelding

Het sierstuk zit er nog niet op. Doordat de demper zo hoog hangt moet die een beetje gebogen worden zodat hij weer mooi uitkomt in de uitsparing. Voor nu zit er een 90 graden bocht op die naar beneden richt. :lol:
Het geluid is nu veel minder donker en je hoort de carburateurs nu veel meer, ik ben er heel blij mee eigenlijk. Nu hoef ik denk geen oordoppen meer in :)

Hier twee video's van het geluid!

https://photos.app.goo.gl/p7c4PrfZWD8FTVDP7

https://photos.app.goo.gl/ZbHz1LubcDyehi15A

Ik heb een aparte toerenteller gekocht om toch eens te kijken of de tellerbak wel klopte... Maar het blijkt nu dat die niet heel precies is. :lol: 3000 toeren op de teller in de tellerbak stond gelijk aan 4000 toeren op de andere teller. Maar het was wel zo dat bij lagere toeren alles dichter bij elkaar lag... Hmm het zou toch niet kunnen zijn dat de oude motor daarom nooit verder in de toeren wilde? :o


Tussendoor ben ik af en toe bezig met deze S1 body kit, heb m gekocht uit Engeland. Met heeeeel veel lagen verf en scheuren en wat eigenlijk niet... Misschien ooit voor een 2e project :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En heb een nieuwe visor gekocht voor m'n helm! 8-)

Afbeelding

Verder heb ik nog een paar probleempjes met de motor die denk ik wel snel op te lossen zijn.

1. Met een koude motor blijft de motor vrij lang hangen in de toeren voordat hij weer naar beneden gaat. Nu dacht ik dat dit een vacuum lek was, maar ik heb de pakkingen tussen de carburateurs en de inlaat vervangen (omdat ik daar een verschil in toeren merkte met remmenreiniger spuiten) maar dit bleek het toch niet te zijn. Nadat de motor warmer geworden is wordt het probleem ook minder, maar het is nooit helemaal weg, want tussen het schakelen door blijft het toerental ook even wat hoger staan. Na dat ik even op het gas ga en vervolgens bijna tot stilstand kom en de koppeling in trap zakken de toeren te ver terug waardoor hij af en toe af slaat. Het heeft wel de symptomen van een vacuum lek denk ik. Misschien moet ik even alles dubbel checken...?

2. Na een kort stukje rijden lekt er benzine vanuit de carburateurs tussen de inlaat en de body van de carburateur, bij nummer 80 op deze tekening. Ik denk dat dit te maken heeft met de benzine druk die iets te hoog staat? Tijdens het afstellen hebben we hem wat hoger gezet, maar nooit terug gezet naar de (standaard) 3 bar. Hij staat nu denk op zo'n 3.5 bar. Zou dat het kunnen oplossen misschien?

Afbeelding

3. En in de bochten houd de motor wat in (haperen) maar als je weer op een recht stuk bent loopt hij weer perfect. Dit zou geloof ik ook aan de benzine druk kunnen liggen omdat (van wat ik gelezen heb) de air correction jets 'verdronken' worden in benzine?

Ik heb nu wel een paar stukjes gereden met de nieuwe motor en de auto is nu zo snel, niet normaal!! :mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: ma jan 07, 2019 23:31 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Toen ie op de Dyno stond heb je er een apparte rpm-meter aan gehad toch?
De tellers in de auto kunnen inderdaad afwijken, maar meestal zal dat toch geen hele 1000 rpm zijn.

Toeren issue kan een vacuum lek zijn, maar kan ook zijn dat ie tijdelijk te rijk (of arm) loopt en afslaat.
Met twin-carb zou het ook best een verschil in afstelling tussen de carbs kunnen zijn lijkt me.

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2019 8:39 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
kevin, is 3 bar niet een beetje hoog voor een carburateur? Ik dacht dat deze eigenlijk altijd maar rond de 6 of 7 psi (0.4 bar) zou moeten zijn. Ik denk eerder dat je flow te kort komt om de carbs vol te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2019 7:27 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
Dat is ook de oorzaak van de lekkage
Vlotter carbs heb maar 0,5 bar nodig


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: di jan 15, 2019 21:43 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
In plaats van bar bedoelde ik eigenlijk PSI. Even door elkaar gehaald. 3.5 psi = 0.24 bar. Standaard stond de druk op 3 psi = 0.2 bar.

Voor de hoge toeren ga ik nog een paar checks doen voor een vacuumlek dit weekend. Hoop dat ik het kan vinden!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2019 7:29 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Je zou eens kunnen rondvragen of iemand een rookmachine heeft voor automotive gebruik. Wij hebben er een op het werk, de kleinste minimale vacuüm lekkages spoor je er mee op.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2019 7:40 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Kevin, zit er een retour leiding op de carb's wellicht dat er toch druk in de vlotterkamer ontstaat omdat hij het niet kwijt kan vanaf de brandstof druk regelaar. De vlotters zijn wel op juiste hoogte afgesteld zodat deze niet overlopen? Je zou eens een drukmeter kunnen hangen tussen de brandstof druk regelaar om te kijken hoeveel rest druk je houd in de leiding nadat je de auto uit hebt gezet.

Lekt de carb ook als de auto stationair blijft draaien of alleen als je hem afzet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: wo jan 16, 2019 19:35 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Davey schreef:
Je zou eens kunnen rondvragen of iemand een rookmachine heeft voor automotive gebruik. Wij hebben er een op het werk, de kleinste minimale vacuüm lekkages spoor je er mee op.

Oja, dat is een optie. :like:
doubleD schreef:
Kevin, zit er een retour leiding op de carb's wellicht dat er toch druk in de vlotterkamer ontstaat omdat hij het niet kwijt kan vanaf de brandstof druk regelaar. De vlotters zijn wel op juiste hoogte afgesteld zodat deze niet overlopen? Je zou eens een drukmeter kunnen hangen tussen de brandstof druk regelaar om te kijken hoeveel rest druk je houd in de leiding nadat je de auto uit hebt gezet.

Lekt de carb ook als de auto stationair blijft draaien of alleen als je hem afzet?

Nee ik heb geen retour leiding op dit moment... Ik heb de vlotter hoogte niet gecheckt, maar het zijn nieuwe carburateurs dus ben er vanuit gegaan dat dit OK was. Ik hoop dat ik dit weekend kan testen wat de druk precies is, als de meter op tijd binnen is!
Ja de carb lekt ook met stationair draaien, dan loopt het uit de kelken aan de onderkant, maar af en toe is het ook gewoon droog... :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: di feb 26, 2019 20:42 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Vrijdag gaat hij de weg weer op! :mrgreen:

De benzine lekkage is nog niet opgelost, maar dit gebeurt eigenlijk alleen als de motor voor een langere tijd (5 minuten ongeveer) stationair draait. Daarom laat ik het voor nu even zo... Tijdens het rijden gebeurt het niet.

Ik wil nog een ring tussen de nokkenas pulley plaatsen zodat de distributie riem niet zo op de rand van de pulley zit: https://imgur.com/NWzSUtL

Ik heb besloten ook een oil catch tank te plaatsen. Voor de APK maar meer omdat ik mee ga doen met Dutch Superlap! Je rijdt hier eigenlijk tegen de rondetijden van anderen. Maar je bent wel tegelijk op de baan. Ik ben heel benieuwd hoe de auto het gaat doen! De eerste ronde is op 30 maart op Zandvoort. Helaas op dezelfde dag als de onderdelendag... :roll: Totaal zijn het 5 rondes, maar of ik er meer ga rijden is nog even afwachten.

https://imgur.com/4WqlBpi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: wo feb 27, 2019 8:24 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2972
Waarom heb je voor de APK een Oil Catch tank nodig? volgens mij mag je gewoon carter ventilatie dampen ventileren naar de buitenlucht.

Gaaf dat je mee gaat doen aan de dutch superlap, heb even over de website gebrowsed en het ziet eruit als een leuk evenement. Weet je ook ongeveer wat het deelnemers veld is en of je kans maakt om uberhaupt mee te strijden voor een podium plek? Ik kon zo snel niet zien of ze ook categorieën hebben waarin je ingedeeld wordt.

Die riem zit inderdaad wel gevaarlijk dicht bij het randje. Als ik zo naar de riem zelf kijk lijkt die er af en toe zelfs overeen te gaan. Zou dit komen omdat je die pasplaat van burton geplaatst dat alles een stukje naar voren komt? Hij loopt wel goed over de looprol en de waterpomp? De Zetec heeft volgens mij geen opstaand randje op het krukastandwiel zoals de CVH schuurt je riem dan ook niet tegen de pulley aan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: zo maart 03, 2019 18:08 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4065
Woonplaats: zuidbroek
mag hopen dat de auto goed verzekerd is,je weet toch wel dan benzine brandbaar is :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: zo maart 24, 2019 19:53 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
jelte schreef:
mag hopen dat de auto goed verzekerd is,je weet toch wel dan benzine brandbaar is :roll:

Ja, haha :)


doubleD schreef:
Waarom heb je voor de APK een Oil Catch tank nodig? volgens mij mag je gewoon carter ventilatie dampen ventileren naar de buitenlucht.

Ah oke, wist ik niet! :like:


Ik heb dit weekend twee Recaro SPG's opgehaald! Nu heb ik er 3 totaal, dus 1 voor reserve :P

Afbeelding

Het was in België en heel dicht bij Zolder, op de heenweg heb ik een hele tijd met een MX5 en race geprepareerde BMW gereden, haha. Dus op de terug weg ben ik even gestopt bij het circuit om te kijken wat voor evenement er was. Het was gewoon vrij rijden maar het was best druk en heb een uurtje rond gelopen en zelfs nog even getwijfeld om een helm te huren (want had mijn eigen natuurlijk niet bij me). Maar kwam er achter dat er best wat olie gelekt had vanuit de oliedop. Die sloot al een hele tijd niet goed af maar deze rit was te veel geworden en de rechter kant van de motoruimte zat best wel onder de olie.

Afbeelding
Afbeelding

En de stoelen!

Afbeelding
Afbeelding

Er zitten vrij veel krassen op de achterkant dus moet nog even kijken of ik ze overnieuw ga spuiten of niet.

Afbeelding

De auto heeft 500 km gereden zonder echte problemen behalve de olie lekkage. :mrgreen:

Vandaag na het oplossen van de olie lekkage een stukje wezen rijden. En toen gebeurde dit: de linker trekstang brak doormidden... :x

Afbeelding

Afbeelding

En behoorlijk wat schade aan de wielkast ook. Het ging niet eens hard of zo.

Afbeelding

M'n broer heeft toen een originele trekstang gehaald en die hebben we er toen opgezet. Gelukkig is dit niet gebeurd met een hogere snelheid of ergens in België!
A.s. zaterdag gaan we rijden op Zandvoort dus het plan is nu om de rechterkant ook de vervangen door een originele met Powerflex rubbers die ik nog heb. En de schade aan de wielkast gaan na volgend weekend oplossen. :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: zo maart 24, 2019 20:17 
Offline
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2187
Damn dat is zuur man, valt dat nog onder garantie van de leverancier van die trekstang zo oid?


Die mx5, was dat n blauwe met n rekje achterop?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling