Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu za apr 27, 2024 11:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 77  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: do mei 10, 2018 19:30 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Lynxified schreef:
Enige kans dat de snelle nokkenas de reden is?
Ondertussen is het wel duidelijk dat de klepveren en de klepstoters het probleem waarschijnlijk niet zijn.

Andere dingen zou een slechte bobine kunnen zijn, misschien kan die om de een of andere reden de snelheid niet aan, of ergens anders een onbedoelde begrenzing in de ontsteking?

De nokkenas.. Ja zou misschien kunnen... Dat is voor de rest het enige dat anders is sinds de motor uit elkaar ging.
De bobine is niet standaard, maar ik moet eens kijken of ik die nog heb dan ga ik dat nog even proberen. Dit is nu mijn 2e bobine en bij de vorige was hetzelfde probleem ook, dus ik schat de kans heel klein. Al meerdere ontstekingen geprobeerd, andere rotors ect. Het probleem blijft hetzelfde... :cry:

Verder is er niets veranderd aan de kleppen zelf, of de volgorde daarvan hetzelfde is gebleven weet ik niet. Zou dat uitmaken? Zouden ze dan opnieuw ingeslepen moeten worden? Of moet dat sowieso als dat uit elkaar gaat?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: do mei 10, 2018 19:32 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Ploen schreef:
Misschien een stomme vraag......maar.... is je toerenteller goed? Zijn de toeren gemeten
op de bank bij Beek autosport?

Ja, zijn toen gemeten vanaf de ontsteking. Met zo'n tang er aan. Het lijkt ook variabel te zijn, soms komt hij tot 5500, soms 5200 (op de toerenteller)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2018 20:00 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Heb vandaag een paar dingen gedaan aan de Escort.

De luxe bumper vervangen door een standaard bumper in het zwart. (Thanks Davey en Sander voor de onderdelen :like:) Vind dat dit de neus van de auto wat agressiever maakt

Afbeelding


Bovenste interieur strip bij de deur. Vind het zo een stuk beter staan eigenlijk! Misschien laat ik ze ooit nog flocken maar voor nu ben ik er heel blij mee al. 8-)

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2018 23:36 
Online
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2204
Voegt wel wat stijl toe met die sierstrippen zo!
Mooi om te zien dat de stukjes cabrio en groene mk3 ergens anders nog voort kunnen zo :D

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2018 20:57 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Lynxified schreef:
Voegt wel wat stijl toe met die sierstrippen zo!
Mooi om te zien dat de stukjes cabrio en groene mk3 ergens anders nog voort kunnen zo :D

Ja vind ik ook! Thanks voor de onderdelen. :like: :like:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2018 20:54 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Heb vrijdagavond de nokkenas vervangen, was heel goed te doen! Maar helaas, dit lost het probleem niet op. :cry:
Wel echt een heel groot verschil met wat de nokkenas maakt, nu is er weinig respons en hij is veel minder fel. Op het moment zit er een EFi nokkenas in.

De nieuwe Kent Cams nokkenas die er 17000 km in zat is erg snel versleten...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb vandaag nogmaals een andere ontsteking geprobeerd maar geen verschil.

Het volgende wat ik ga proberen op aanraden van Jeroen is de sproeiers van de carburateurs te wisselen... Zodat de motor iets rijker staat. Als dat het niet is dan ga ik denk toch kijken naar een complete CVH om over te zetten.

Morgen moet hij voor de APK, ben benieuwd wat daar uit komt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: ma mei 21, 2018 21:58 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 23, 2015 20:15
Berichten: 544
Woonplaats: Montfort
Precies dezelfde slijtage als bij mij toen met die nokkenas :o . Alleen had ik hem er al na 300km eruit gehaald

_________________
- 1982 capri 2,8 injection
- 1988 escort mk4 1.4 (1.6)
- 1987 escort rs turbo
- 2007 focus mk2 ST
- 1985 chevy s10 2,8 v6
- 1986 chevy s10 4,3 v6 (donor)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2018 22:54 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 03, 2009 15:15
Berichten: 4070
Woonplaats: zuidbroek
schijnt dat je nieuwe nokkenassen moet inlaten lopen
de nokkenas die je er nu in heb,is dus voor injectie
kijk eens op de site van jan Burton,daar zie je dat de carb en inj apart worden aan geduid,zal wel met een reden zijn :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: za mei 26, 2018 11:43 
Online
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2204
Heeft te maken met de overlap en timing van de nokken, carb kun je iets meer overlap op hebben dan injectie

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: za mei 26, 2018 19:31 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Ja ik wist dat er verschil was, maar niet dat het zo veel uit zou maken qua performance. Ik heb de Kent nokkenas vandaag weer terug gezet zodat de motor iets beter loopt. Nu komen hopelijk de andere sproeiers begin volgende week binnen!
Vorige week kwam er op Facebook een nieuwe Newman Cams nokkenas te koop, heb besloten om deze te kopen voor later. Dan wil ik deze in combinatie met mechanische stoters gaan gebruiken (die had ik al). Eerst aankijken wat andere sproeiers doen.

En hij heeft weer voor twee jaar APK! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: zo mei 27, 2018 19:08 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 01, 2014 15:26
Berichten: 440
Woonplaats: Snits
:like: :like: :like: dat er weer APK op zit Kevin
die nokkenassen zou ik ook bestellen maar denk niet het het door gaat het ziet er uit als pools pisbak staal versleten na 300 en 17000 kilometer :(

_________________
Ford Escort Mk2 Coupe 2.0i 16v Zetec (Brunnettie)
Ford Escort Mk4 Rallye Look 1.8 D ecobeast
Ford Fietsta 1.8D Mk4 Daily/Donor
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2018 19:16 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Ondertussen is de motor uit de auto!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de nieuwe motor heb ik afgelopen zaterdag opgehaald. Het is een 1.6 EFi uit een MK5 cabrio.

Afbeelding

Afbeelding

Dit was cilinder 3 van de 'oude' motor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt er op dat er langs het klepveer hoedje olie is gaan lekken. Want verder kan ik niets zien aan de kleppen zelf of de zuiger... Toch gek want de geluiden klonken heel serieus. Cilinder 4 begon ook al, maar was veel minder erg.

In de kop kwam ik dit tegen... Een bult/deuk in de stoter (ook bij cilinder 3, de uitlaat port)

Afbeelding

Toen was er dit probleem:

Afbeelding

De EFi kop heeft een uitsparing voor de injectoren dus daarom past het inlaatspruitstuk er niet gelijk op. Daarom zocht ik eigenlijk een complete motor met carb, maar eenmaal daar bleek het een EFi te zijn. Komt wel weer goed. ;)

Het blok was hier vrij kaal al en heb alles er daarna afgehaald.

Afbeelding

In de hittebestendige primer:

Afbeelding

Afbeelding

en de hittebestendige verf van VHT, nu alleen nog een paar lagen blanke lak! 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest laat ik alles zitten, haha. In de cilinder wanden zitten nog krassen van het honen dus dat is mooi. De motor was al eens nagekeken hiervoor.

Ondertussen ben ik naar de Ford geweest voor een aantal pakkingen zodat we hem straks weer goed op kunnen bouwen met originele pakkingen! Ik heb bijna alles binnen zodat het weer in elkaar kan. :D

De motor moet er over twee weken eigenlijk al weer in zitten want we gaan eind juli naar de Nurburgring en daarvoor wil ik nog even rustig rijden/testen! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2018 21:00 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 2974
goed bezig, maar zit er nu een scheur in de efi kop net boven de uitsparing van de efi?

En heb je geen koppakking probleem gehad met je oude motor. Hij is zo olie verkleurd tussen 2 en 3.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: do jun 21, 2018 21:20 
Online
Junior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 2204
Flinke bak werk, maar hopelijk lost dit zo wel je issues op!

Had het vervangen van de klepsteelrubbertjes en die ene gedeukte stoter echter het niet ook kunnen oplossen?

_________________
1980 Escort mk2 2.0 GL
1982 Escort mk3 1600i
1985 Escort mk3 1.6 L
1986 Escort mk4 XR3i MFI
1990 Escort mk4 RS Turbo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
BerichtGeplaatst: vr jun 22, 2018 18:03 
Offline
Senior moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 30, 2014 22:33
Berichten: 1156
Woonplaats: Naaldwijk
Lynxified schreef:
Flinke bak werk, maar hopelijk lost dit zo wel je issues op!

Had het vervangen van de klepsteelrubbertjes en die ene gedeukte stoter echter het niet ook kunnen oplossen?

Ja hoop het! Mwa denk het niet want daarvoor waren de problemen ook al.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 77  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 88 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling