Update van de motor:
Heb deze week alle onderdelen en pakkingen/keerringen binnengekregen/opgehaald!
Gepoedercoate carterpan
Het blok hebben we na de VHT lak nog gespoten met blanke lak, waardoor het mooi ging glimmen. En zelfs in combinatie met wat glitters
Carterpan er op
Toen heb ik de kop weggebracht om te laten vlakken en ultrasoon reinigen. Er is .5mm afgehaald om de compressie iets te verhogen.
Na het reinigen...
Daarna even een licht laagje met silver om het af te werken.
En op de motor, maar nog niet vast...
Ik kwam er achter dat er een aantal kleine scheurtjes in de kop zaten, een stuk of 6 totaal... Dus heb besloten om deze kop toch maar niet te gebruiken. Stel dat het verder scheurt en de motor problemen krijgt. Dat heb ik liever niet nog een keer!!
Wel zonde van de kosten van het vlakken en het reinigen. Dat had ik beter in andere volgorde kunnen doen. Of sowieso even beter kunnen inspecteren, misschien had ik het dan al gezien. Maar dat heb ik hier wel uit geleerd
Heb het uitlaatspruitstuk opnieuw ingewikkeld met hitte bestendig spul, heb er nog jeuk van
Toch hebben we vandaag de motor alvast terug gebouwd in de auto zodat straks aan de kop er nog op hoeft!
Ben erg blij met het resultaat en de snelheid waarmee alles gaat, de deadline van midden juli ga ik waarschijnlijk wel halen!
Heb ook nog een twee 3mm spacers besteld voor de achter wielen, die zitten nu heel licht tegen de schroefset aan. Dat was nog niet toen de 15 inch velgen er net op gingen maar nu blijkbaar wel...
Hoop dat 3mm genoeg is want de 5mm spacers die ik nog had liggen was het heel twijfelachtig met aanlopen. Misschien dan toch net iets hoger zetten...