Ford Escort Club Nederland http://ford-escortclub.nl/forum/:80/ |
|
Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=8939 |
Pagina 72 van 77 |
Auteur: | kev1n [ zo aug 12, 2018 20:29 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
doubleD schreef: balen dat het iedere keer tegen zit met de motor. Ik bewonder je doorzetting vermogen. Waarom een zvh en niet gewoon een 2.0 zetec met injectie? Ja jammer he... Maar nu moet het helemaal goed komen. Een ZVH omdat ik nog zoveel onderdelen had. Een nieuwe nokkenas, verstelbare nokkenaspulley, mechanische stoters, een gevlakte kop die precies genoeg gevlakt is. Ik heb een Zetec met injectie zeker overwogen maar dan wilde ik er wel throttle bodies met een standalone ECU + het aanpassen van de uitlaat en nog wat andere dingen. Dat was een stuk duurder gelijk dan een ZVH bouwen... En ongeveer 140/150 pk vind ik genoeg en gaat hij prima mee vooruit denk ik! |
Auteur: | doubleD [ vr aug 24, 2018 20:53 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
ziet er goed uit, wel voldoende montage olie gebruiken als je alles in elkaar gaat zetten. Die kop ziet er erg droog uit. Je wilt niet meteen weer slijtage hebben. |
Auteur: | kev1n [ zo aug 26, 2018 20:22 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
doubleD schreef: ziet er goed uit, wel voldoende montage olie gebruiken als je alles in elkaar gaat zetten. Die kop ziet er erg droog uit. Je wilt niet meteen weer slijtage hebben. Ja klopt. De kop heb ik in elkaar gezet met versnellingsbak olie. Maar ga de nokkenas er nog uithalen en alles met montage olie doen! |
Auteur: | Rossy [ ma sep 03, 2018 10:18 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Mooie stoel. Een goede wasbeurt kan best nog veel doen. Zolang je hem niet voor wedstrijden gebruikt is er niks aan de hand, de FIA keuring is al een paar jaar verlopen Antonio. |
Auteur: | doubleD [ ma sep 03, 2018 18:33 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Ik zou de band eraf halen en bij een goed bedrijf laten fixen met een paraplu plug. Deze doen ze van binnen uit, is in mijn ogen veel beter dan een vette veter. |
Auteur: | doubleD [ za okt 06, 2018 19:50 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
netjes hoor. Ik vind de fiesta ook wel erg mooi. Je ziet ze niet veel in het geel, maar de combinatie met de zwarte velgen is heel geslaagd. Je hebt wel een heel kort oliefilter gemonteerd op die zvh? Gaat er niks groters op of zou dit voldoende moeten wezen? En wat voor een pasplaat/spacer heb je gebruikt om de waterpomp en de spanner vast te zetten? Ik dacht dat je gewoon gaten moest tappen in het blok en dat het dan 1 op 1 zou passen? Nog even doorbijten je bent er bijna. |
Auteur: | Ploen [ zo okt 07, 2018 6:00 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
kev1n schreef: doubleD schreef: Je hebt wel een heel kort oliefilter gemonteerd op die zvh? Gaat er niks groters op of zou dit voldoende moeten zijn? Ik heb op het moment een oliefilter van een Renault 5 Turbo, die zijn heel kort. Ik geloof dat je ook iets van Peugeot kan gebruiken, die zijn wat langer. Ik ben nieuwsgierig naar de reden van dit erg korte oliefilter...... ik denk dat een groter filter beter is..... Die van een zetec silvertop is bijna 2x zo groot als een cvh en past gewoon in jou chassis. |
Auteur: | Rs Turbo interceptor [ zo okt 07, 2018 7:37 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Ziet er goed uit , is het niet zo dat je ook bepaalde kanalen moet dichten waar je koppakking komt te zitten? en je dopt die voorste carter ventilatie af met het driehoeksplaatje , is het niet beter om hierin een ontluchting in te maken ? volgens mij heb ik dit wel vaker gezien dat ze toch er toch een ontluchting in maken. Maar komt er goed uit te zien , alles goed in olieën met versnellingsbak olie wil ook wel , meestal doe ik het gewoon met schone motorolie. nooit geen problemen mee gehad. denk dat je die oliefilter vervangt omdat hij tegen de aandrijfas aanloopt ,maar de grote van de oliefilter maakt niet zoveel uit om te gebruiken , grotere filter filtert in principe iets meer dan een kleinere . dan vervang je die vaker als je denkt dat het nodig is. Maar ben benieuwd , leuk project om te volgen succes ermee |
Auteur: | doubleD [ zo okt 07, 2018 19:19 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Ik zou zeker een groter filter monteren, het verschil tussen min en max op de peilstok is een halve liter olie. Een gemiddeld oliefilter heeft een inhoud tussen de 400 en 600ml, als je dan een klein filter monteert en je oliepeil is wat laag dan zit er wel heel weinig olie in het systeem. Hierdoor kan de olie slecht afkoelen waardoor het heter wordt en minder smeert... |
Pagina 72 van 77 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |