Ford Escort Club Nederland http://ford-escortclub.nl/forum/:80/ |
|
Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=8939 |
Pagina 74 van 77 |
Auteur: | kev1n [ do dec 06, 2018 20:01 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
doubleD schreef: Ik zou ook super trots wezen als ik jou was. Zijn mooie resultaten en ik vind hem ook heel gaaf klinken. Eer van je werk. Ja zeker ben er super blij mee! Lynxified schreef: zie dat je bij zo'n 5200 rpm gestopt bent, is dat omdat ie nog niet ingelopen is? Hij is nog geen een keer boven de 5200 (ongeveer) geweest, dat is ook reden. En het heeft ook niet echt nut om hogere toeren te draaien omdat het vermogen daar naar beneden gaat. Dat was ook te zien tijdens de meting dus vandaar dat hij hem daar stopte. Niek-V schreef: Dat zijn leuke waarde's Kevin, helemaal voor een motor zonder Turbo! Hopelijk blijft dit goed lopen, en heb je daar voorlopig geen zorgen meer van Ja hoopt het ook! Denk dat het wel heel blijft. Heb nu al zin in volgend jaar om weer te rijden |
Auteur: | jelte [ vr dec 07, 2018 19:30 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Eindelijk,heul mooi resultaat Wist niet dat het een 4x4 was |
Auteur: | kev1n [ ma jan 07, 2019 22:34 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
jelte schreef: Eindelijk,heul mooi resultaat Wist niet dat het een 4x4 was Haha, ik ook niet, maar nu wel! Heb eindelijk een stillere uitlaat on de de Escort! De oude situatie: Nieuwe demper (die ik al meer als een jaar geleden gekocht had) Ff passen en daarna op deze plek gehangen Hij hangt veel hoger dan de oude uitlaat, veeeel beter vind ik! Het sierstuk zit er nog niet op. Doordat de demper zo hoog hangt moet die een beetje gebogen worden zodat hij weer mooi uitkomt in de uitsparing. Voor nu zit er een 90 graden bocht op die naar beneden richt. Het geluid is nu veel minder donker en je hoort de carburateurs nu veel meer, ik ben er heel blij mee eigenlijk. Nu hoef ik denk geen oordoppen meer in Hier twee video's van het geluid! https://photos.app.goo.gl/p7c4PrfZWD8FTVDP7 https://photos.app.goo.gl/ZbHz1LubcDyehi15A Ik heb een aparte toerenteller gekocht om toch eens te kijken of de tellerbak wel klopte... Maar het blijkt nu dat die niet heel precies is. 3000 toeren op de teller in de tellerbak stond gelijk aan 4000 toeren op de andere teller. Maar het was wel zo dat bij lagere toeren alles dichter bij elkaar lag... Hmm het zou toch niet kunnen zijn dat de oude motor daarom nooit verder in de toeren wilde? Tussendoor ben ik af en toe bezig met deze S1 body kit, heb m gekocht uit Engeland. Met heeeeel veel lagen verf en scheuren en wat eigenlijk niet... Misschien ooit voor een 2e project En heb een nieuwe visor gekocht voor m'n helm! Verder heb ik nog een paar probleempjes met de motor die denk ik wel snel op te lossen zijn. 1. Met een koude motor blijft de motor vrij lang hangen in de toeren voordat hij weer naar beneden gaat. Nu dacht ik dat dit een vacuum lek was, maar ik heb de pakkingen tussen de carburateurs en de inlaat vervangen (omdat ik daar een verschil in toeren merkte met remmenreiniger spuiten) maar dit bleek het toch niet te zijn. Nadat de motor warmer geworden is wordt het probleem ook minder, maar het is nooit helemaal weg, want tussen het schakelen door blijft het toerental ook even wat hoger staan. Na dat ik even op het gas ga en vervolgens bijna tot stilstand kom en de koppeling in trap zakken de toeren te ver terug waardoor hij af en toe af slaat. Het heeft wel de symptomen van een vacuum lek denk ik. Misschien moet ik even alles dubbel checken...? 2. Na een kort stukje rijden lekt er benzine vanuit de carburateurs tussen de inlaat en de body van de carburateur, bij nummer 80 op deze tekening. Ik denk dat dit te maken heeft met de benzine druk die iets te hoog staat? Tijdens het afstellen hebben we hem wat hoger gezet, maar nooit terug gezet naar de (standaard) 3 bar. Hij staat nu denk op zo'n 3.5 bar. Zou dat het kunnen oplossen misschien? 3. En in de bochten houd de motor wat in (haperen) maar als je weer op een recht stuk bent loopt hij weer perfect. Dit zou geloof ik ook aan de benzine druk kunnen liggen omdat (van wat ik gelezen heb) de air correction jets 'verdronken' worden in benzine? Ik heb nu wel een paar stukjes gereden met de nieuwe motor en de auto is nu zo snel, niet normaal!! |
Auteur: | Lynxified [ ma jan 07, 2019 23:31 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Toen ie op de Dyno stond heb je er een apparte rpm-meter aan gehad toch? De tellers in de auto kunnen inderdaad afwijken, maar meestal zal dat toch geen hele 1000 rpm zijn. Toeren issue kan een vacuum lek zijn, maar kan ook zijn dat ie tijdelijk te rijk (of arm) loopt en afslaat. Met twin-carb zou het ook best een verschil in afstelling tussen de carbs kunnen zijn lijkt me. |
Auteur: | doubleD [ di jan 08, 2019 8:39 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
kevin, is 3 bar niet een beetje hoog voor een carburateur? Ik dacht dat deze eigenlijk altijd maar rond de 6 of 7 psi (0.4 bar) zou moeten zijn. Ik denk eerder dat je flow te kort komt om de carbs vol te houden. |
Auteur: | jelte [ wo jan 09, 2019 7:27 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Dat is ook de oorzaak van de lekkage Vlotter carbs heb maar 0,5 bar nodig |
Auteur: | kev1n [ di jan 15, 2019 21:43 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
In plaats van bar bedoelde ik eigenlijk PSI. Even door elkaar gehaald. 3.5 psi = 0.24 bar. Standaard stond de druk op 3 psi = 0.2 bar. Voor de hoge toeren ga ik nog een paar checks doen voor een vacuumlek dit weekend. Hoop dat ik het kan vinden! |
Auteur: | Davey [ wo jan 16, 2019 7:29 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Je zou eens kunnen rondvragen of iemand een rookmachine heeft voor automotive gebruik. Wij hebben er een op het werk, de kleinste minimale vacuüm lekkages spoor je er mee op. |
Auteur: | doubleD [ wo jan 16, 2019 7:40 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Kevin, zit er een retour leiding op de carb's wellicht dat er toch druk in de vlotterkamer ontstaat omdat hij het niet kwijt kan vanaf de brandstof druk regelaar. De vlotters zijn wel op juiste hoogte afgesteld zodat deze niet overlopen? Je zou eens een drukmeter kunnen hangen tussen de brandstof druk regelaar om te kijken hoeveel rest druk je houd in de leiding nadat je de auto uit hebt gezet. Lekt de carb ook als de auto stationair blijft draaien of alleen als je hem afzet? |
Auteur: | kev1n [ wo jan 16, 2019 19:35 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Davey schreef: Je zou eens kunnen rondvragen of iemand een rookmachine heeft voor automotive gebruik. Wij hebben er een op het werk, de kleinste minimale vacuüm lekkages spoor je er mee op. Oja, dat is een optie. doubleD schreef: Kevin, zit er een retour leiding op de carb's wellicht dat er toch druk in de vlotterkamer ontstaat omdat hij het niet kwijt kan vanaf de brandstof druk regelaar. De vlotters zijn wel op juiste hoogte afgesteld zodat deze niet overlopen? Je zou eens een drukmeter kunnen hangen tussen de brandstof druk regelaar om te kijken hoeveel rest druk je houd in de leiding nadat je de auto uit hebt gezet. Lekt de carb ook als de auto stationair blijft draaien of alleen als je hem afzet? Nee ik heb geen retour leiding op dit moment... Ik heb de vlotter hoogte niet gecheckt, maar het zijn nieuwe carburateurs dus ben er vanuit gegaan dat dit OK was. Ik hoop dat ik dit weekend kan testen wat de druk precies is, als de meter op tijd binnen is! Ja de carb lekt ook met stationair draaien, dan loopt het uit de kelken aan de onderkant, maar af en toe is het ook gewoon droog... |
Auteur: | kev1n [ di feb 26, 2019 20:42 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Vrijdag gaat hij de weg weer op! De benzine lekkage is nog niet opgelost, maar dit gebeurt eigenlijk alleen als de motor voor een langere tijd (5 minuten ongeveer) stationair draait. Daarom laat ik het voor nu even zo... Tijdens het rijden gebeurt het niet. Ik wil nog een ring tussen de nokkenas pulley plaatsen zodat de distributie riem niet zo op de rand van de pulley zit: https://imgur.com/NWzSUtL Ik heb besloten ook een oil catch tank te plaatsen. Voor de APK maar meer omdat ik mee ga doen met Dutch Superlap! Je rijdt hier eigenlijk tegen de rondetijden van anderen. Maar je bent wel tegelijk op de baan. Ik ben heel benieuwd hoe de auto het gaat doen! De eerste ronde is op 30 maart op Zandvoort. Helaas op dezelfde dag als de onderdelendag... Totaal zijn het 5 rondes, maar of ik er meer ga rijden is nog even afwachten. https://imgur.com/4WqlBpi |
Auteur: | doubleD [ wo feb 27, 2019 8:24 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Waarom heb je voor de APK een Oil Catch tank nodig? volgens mij mag je gewoon carter ventilatie dampen ventileren naar de buitenlucht. Gaaf dat je mee gaat doen aan de dutch superlap, heb even over de website gebrowsed en het ziet eruit als een leuk evenement. Weet je ook ongeveer wat het deelnemers veld is en of je kans maakt om uberhaupt mee te strijden voor een podium plek? Ik kon zo snel niet zien of ze ook categorieën hebben waarin je ingedeeld wordt. Die riem zit inderdaad wel gevaarlijk dicht bij het randje. Als ik zo naar de riem zelf kijk lijkt die er af en toe zelfs overeen te gaan. Zou dit komen omdat je die pasplaat van burton geplaatst dat alles een stukje naar voren komt? Hij loopt wel goed over de looprol en de waterpomp? De Zetec heeft volgens mij geen opstaand randje op het krukastandwiel zoals de CVH schuurt je riem dan ook niet tegen de pulley aan? |
Auteur: | jelte [ zo maart 03, 2019 18:08 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
mag hopen dat de auto goed verzekerd is,je weet toch wel dan benzine brandbaar is |
Auteur: | Lynxified [ zo maart 24, 2019 20:17 ] |
Berichttitel: | Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red |
Damn dat is zuur man, valt dat nog onder garantie van de leverancier van die trekstang zo oid? Die mx5, was dat n blauwe met n rekje achterop? |
Pagina 74 van 77 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |