Ford Escort Club Nederland
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/

Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red
http://ford-escortclub.nl/forum/:80/viewtopic.php?f=6&t=8939
Pagina 75 van 77

Auteur:  kev1n [ zo maart 24, 2019 20:33 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

Lynxified schreef:
Damn dat is zuur man, valt dat nog onder garantie van de leverancier van die trekstang zo oid?


Die mx5, was dat n blauwe met n rekje achterop?

Ja.. Hmm weet ik niet.. Moet ik nog uitzoeken!

De MX5 was zilver

Auteur:  doubleD [ ma maart 25, 2019 10:55 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

oei dat zal wel even een scheld momentje zijn geweest. Hopelijk komt het bedrijf van de set wel met een compensatie. Ze hebben wel flink met plamuur gesmeerd daar in die hoek zeg. Hopelijk krijg je het nog een beetje netjes.

Auteur:  kev1n [ vr maart 29, 2019 20:59 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

Ja dat was het zeker... De plamuur vind ik wel meevallen zelf. Het stuk dat uitsteekt is een nieuw deel dat ingelast is maar is deels gebogen en naar buiten gekomen. De auto is inmiddels klaar voor Zandvoort morgen dus daar ben ik wel blij om! 8-)

Auteur:  KOEN [ za maart 30, 2019 20:57 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

dat de linkertrekstang gebroken is vind ik heel logisch.
dat stuk vangt alle klappen van de openbare weg (geen vlak racecircuit) op zonder enige vorm van demping.
en dan breekt dat op het zwakste punt. als ik de dikte van de schroefdraad vergelijk met de dikte van de originele stangen.
dat jullie dat mogen doen in nederland? in belgie moet je daar niet mee afkomen in de keuring.
levensgevaarlijk.

Auteur:  Lynxified [ za maart 30, 2019 21:10 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

De originele breken op hetzelfde punt, dit oogt echt als een garantiezaakje.

Afbeelding

Auteur:  KOEN [ zo maart 31, 2019 13:11 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

wat is de diameter van de schroefdraad en wat is de diameter van de originele stang?
de oirginele stangen zijn meer dan 30 jaar oud en behoorlijk verroest.

Auteur:  doubleD [ vr apr 05, 2019 18:56 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

Hoe was de trackday? Alles goed gegaan?

Auteur:  kev1n [ za apr 13, 2019 21:05 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

Ja alles is goed gegaan! Het was een super mooie dag zonder echte problemen.

Ik had een kleine olie lekkage bij de oliepomp vandaan die steeds wat erger werd maar niet zo erg dat ik moest stoppen met rijden. En de olie werd wat warm na een paar rondjes met het gas er op. Ik kan nog zo veel tijd winnen maar m'n snelste ronde nu was een 2.12. En toch niet eens laatste geworden ondanks dat ik een klasse hoger moest rijden vanwege de uniball ophanging, haha... Heb wel heel veel leuke reacties over de auto gehad dus dat was super leuk! 8-)

Misschien doe ik de volgende ronde ook weer mee op 26 mei, ook weer op Zandvoort. Maar voor die tijd eerst wat kleine problemen fixen! Hier nog een paar foto's van de dag:

07:00 aanwezig voor de technische keuring, de Clio RS is van m'n broer en we deden samen mee

Afbeelding

Raamband en deurschilden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer terug naar huis, maar natuurlijk niet zonder te stoppen bij de Burger King langs de snelweg. Dit doen we eigenlijk altijd als we naar Zandvoort gaan :lol:

Afbeelding

Het weekend daarna heb ik de schade aan de wielkast gerepareerd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had gelukkig nog wat verf van het spuiten over en heb daar een spuitbus van laten maken

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het resultaat: ik ben er zelf heel blij mee! Nu alleen nog een keer polijsten zodat het af is :)

Afbeelding

Dat de olie zo heet werd op het circuit wilde ik niet nog een keer hebben dus heb een olie koeler gekocht die ik er dit weekend op aan het maken ben. Het past allemaal net aan op de oliepomp! De ruimte is daar best beperkt doordat de motorsteun daar ook zit. Ik heb ook de keerring van de krukas vervangen omdat daar de lekkage vandaan kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wil ik misschien ook nog wel twee 90 graden bochtjes inplaats van de rechte zodat de leidingen iets korter kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Met het paasweekend zijn we bij de Ring dus daar kunnen we het vast goed testen :mrgreen:

Auteur:  Lynxified [ zo apr 14, 2019 7:31 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

zat de olie-water koeler die op je xr3i blok zat er nog niet op?

Met deze koeler zal je iig geen last meer hebben van warme olie :lol:

Auteur:  jelte [ zo apr 14, 2019 10:13 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

:like:

Auteur:  kev1n [ zo apr 14, 2019 21:30 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

Lynxified schreef:
zat de olie-water koeler die op je xr3i blok zat er nog niet op?

Nee, die heb na de restauratie eigenlijk niet meer gebruikt! Dit moet wel helpen denk ik. Ik heb het nog niet kunnen testen omdat na het vervangen van de krukas keerring hij weer bleek te lekken. :evil:

Auteur:  Lynxified [ ma apr 15, 2019 7:51 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

Het zit jou ook echt niet mee met die motors he.

Om eens terug te komen op je ouwe blok, welke maat venturi, jets en emulsiontubes had je in de DCOE40s zitten?

Auteur:  kev1n [ di apr 16, 2019 18:47 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

Lynxified schreef:
Het zit jou ook echt niet mee met die motors he.

Om eens terug te komen op je ouwe blok, welke maat venturi, jets en emulsiontubes had je in de DCOE40s zitten?

Haha nee niet echt! Maar dit komt wel goed.

Hmm ik weet het allemaal niet precies eigenlijk... Ik heb de carburateurs nog dus kan eens kijken dit weekend?

Auteur:  Lynxified [ di apr 16, 2019 20:59 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

Zou mooi zijn!
Ben me wat aan t inlezen voor twin carbs, en kwam d'r achter dat t best kan dat ie met de verkeerde Jets heel arm loopt op hoge toeren.
Zou ook nog wel hebben kunnen bijdragen aan overige schade...

Auteur:  kev1n [ do apr 25, 2019 19:49 ]
Berichttitel:  Re: Kevin's XR3i uit 1984 - Sunburst Red

Lynxified schreef:
Zou mooi zijn!

Het duurde wat langer maar hier zijn ze:
Idle jet: F9 55
Emulsion tube: F9
Air corrector: 155
Main jet: 130
Naar de pump jet ben ik vergeten te kijken, dus als je die nodig hebt zal ik dat binnenkort doen!

Pagina 75 van 77 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/