Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu za apr 20, 2024 1:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 14:16 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 10:33
Berichten: 5082
Red Cabriolet schreef:
peter_ schreef:
is wel zonde hoor, hoe is het gebeurd?


ZeroLWD schreef:
de schade na een 180 graden spin op de invoeg baan van de snelweg:
<< ;)


ik vroeg me af wat de reden van de 180 was... ;)

_________________
Groeten,
Peter

Ford fiesta mk7 1.6 titanium


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 14:18 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 13:23
Berichten: 3585
regen --- natwegdek --- RWD en zware rechtervoet

groet michel

_________________
je kunt NIET oud en wijs zijn

als

je NIET jong en wild bent geweest


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 15:06 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6683
Woonplaats: Filipijnen
zware rechtervoet viel mee. Reden caravans voor me en was behoorlijk druk. Bovendien is snelweg niks aan om snel te gaan in deze bak. Heel anders als met de Escort

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 15:13 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 10:33
Berichten: 5082
ZeroLWD schreef:
zware rechtervoet viel mee. Reden caravans voor me en was behoorlijk druk. Bovendien is snelweg niks aan om snel te gaan in deze bak. Heel anders als met de Escort



dus helaas gewoon beginnen te glijden door het natte wegdek?

_________________
Groeten,
Peter

Ford fiesta mk7 1.6 titanium


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 13:21 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6683
Woonplaats: Filipijnen
denk het wel. Gewoon stom pech. Maargoed, vandaag begonnen het kapotte eruit te halen en alles eromheen de glas scherven weg te halen. Afgezien van het stuk van de motorkap dat eraf geschuurd is, is hij ook niet helemaal goed meer in model, maar kan nog gewoon open en dicht. Grootste problemen nu zijn de lampen. Zodra die vervangen zijn kan ik daarna wel rustig op zoek naar de andere onderdelen.

@Tomas:
je had inderdaad gelijk over de schokdempers achter de bumper :) ze zitten er inderdaad en is dus ook blijven hangen

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 15:57 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
is vaak dat die dingen door de leeftijd blijven hangen omdat de luchtdruk die er in zit wegsijpelt..... ik heb zo'n zelfde systeem bij mij op de bmw zitten maar als ik bezig ga met turbo'en dan is dat een van de eerste dingen die vervallen gaat want zitten in de weg voor buizen van eventuele intercooler.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 9:03 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
succes met de schade marco.

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 16:47 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Welkom in de wondere wereld van RWD. Is een beste kunst hoor, om te merken dat ie gaat, en m dan opvangen, en terug recht krijgen.
Das kwestie van oefenen. Klinkt misschien stom, maar ga maar eens een keer naar verlaten industrie terrein, en ga maar driften. Dan leer je t, en leer je je auto kennen met wat ie doet.
Ik heb dat met de Granada Kombi ook gedaan.
2 voordelen nu: Als ie gaat, krijg ik hem zo weer recht. En ik kan nu ook met een Granada driften, als ik het zelf wil :mrgreen:

Klote schade wel, je achterscherm heeft een beste tik gehad, is wel ontzet. Volvo`s zijn oersterk, maar ik denk je precies een zwak punt hebt geraakt. Voorscherm, motorkap etc is te vervangen, en lijkt erop dat slotplaat, binnenscherm vooraan enzo (van wat je op deze foto`s kan zien) niks heeft.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 17:34 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
heb het met de merc gehad, 1800kg, in de winter, in een bocht, over zo'n wit opgespoten stukje waarmee aangegeven
werd waar de oversteek plaats was. blij dat ik wist dat ik tegen moest sturen maar anders.

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 19:18 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6683
Woonplaats: Filipijnen
kwartier voor het gebeurde was ik het industrie terrein van Heerenveen ook wat onveilig aan het maken met gedrift ;) alles is heel overzichtelijk daar en heel erg breed. Heb het in Leeuwarden nu ook redelijk vaak gedaan. Kzou nog naar de sloop in Joure omdat ik Misterescort nog beloofd had even wat meer foto's van de cabrio's te maken. En dan kom ik net niet door Heerenveen dus ik denk laat ik het daar ook nog maar even doen. Maar als de weg schuin naar beneden gaat in een cirkel en even op heel wat hogere snelheden, succes ermee. En al helemaal als het de bedoeling niet is dan heb je het ook nog te laat door.

maar toen ik vandaag thuis kwam van stage stond er een verrassing klaar, mn vader had de motorkap al gedeeltelijk gemaakt :) hij sluit nu weer mooi. De kant aan het raam stond wat hoger. Ook het zijscherm weer wat recht gebogen en opnieuw gespoten in bijna dezelfde kleur. De koplamp had ik er gister zelf al uit gehaald om alle glas splinters even weg te halen. Nu nog even gauw een koplamp en achterlicht regelen en rijden maar weer 8-)

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 19:23 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 01, 2009 21:20
Berichten: 3901
Woonplaats: Baronie van Breda
Als je vaak genoeg "oefent" dan leer je m ook op hoge snelheid kennen. Een RWD auto, is juist veel fijner om mee te rijden als FWD, omdat je veel sneller doorhebt wat ie doet.

_________________
Ford Taunus TC1 1600L Coupé 1973
Ford Granada Mk3 Sedan 2.3 V6 L 1983
Ford Escort 1.3 C 1986
Ford Escort Mk4 1.4 CL Bravo 1988 "Brownie"
Puch MV50 1974
Harley Davidson Cagiva SST350 1979


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 19:33 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr jan 02, 2009 13:23
Berichten: 3585
ZeroLWD schreef:
kwartier voor het gebeurde was ik het industrie terrein van Heerenveen ook wat onveilig aan het maken met gedrift


zie je wel
je had dat niet moeten doen je hebt je banden te glad gedrift
nu had je niet genoeg profiel meer op je banden om m in bedwang te houden
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


GEINTJE marco

groet michel

_________________
je kunt NIET oud en wijs zijn

als

je NIET jong en wild bent geweest


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 20:44 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6683
Woonplaats: Filipijnen
en oeps toen raakte ik een zojuist door Michel gekochte Taunus station :mrgreen:

heb in de regen nu al zo vaak zitten driften en nog niks aan het profiel te merken :P

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: ma jun 27, 2011 21:10 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
in de regen niet, das hydrodriften haha

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: wo jul 06, 2011 9:33 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6683
Woonplaats: Filipijnen
in middels rijd hij weer. Andere koplamp erin en de knipper daarvan was er helaas niet meer bij. Op de sloop hebben ze me een andere gegeven die blijkbaar net een tikje anders is en er niet helemaal in past. Eerst hadden ze al een verkeerde, die was veel te hoog dus toen zei ik dat en toen werd een andere opgehaald. En toen heb ik hem op blind vertrouwen (stom stom stom) aangenomen. Maargoed, paar stukjes tape erop en hij valt er met geen mogelijkheid uit. Dus ik laat het eerst zo tot ik wat beters heb... Nu steekt hij een centimeter uit aan de voorkant ongeveer.

Ik denk dat ik maar een setje witte knippers ga bestellen. Zijn bijna net zo duur als originele 2de hands.


Achterlicht was wel meteen goed. En ook nog hetzelfde model als wat ik al had en niet een type ouder :)



oja, in de wachthal hing trouwens een hele grote (en oude) foto van het bedrijf met een mooie witte Mk4 Estate voor de deur :D

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling