Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do maart 28, 2024 21:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2011 10:45 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
gister een open luchtfilter gekocht en weer terug gebracht.

Tijdens het monteren van dat ding zat er nog een alu slang van het uitlaat spruitstuk naar het luchtfilter. De lucht die daar uit komt zit na het filter en word dus ook niet gefilterd, dus ik denk laat maar even mooi los hangen. Open luchtfilter gemonteerd, starten en klinkt heerlijk 8-) dus ik zal een eindje gaan rijden en zo ben ik de oprit af en zie opeens een lampje van de lambda sonde branden.. :? ik de hele meuk weer terug gezet, brand nog steeds, accu los en weer vast en het probleem is opgelost. Geheugen moest blijkbaar even gewist worden. Wel jammer opzich.. zal nu eens kijken voor een andere einddemper ;)

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 0:14 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
het driften begin ik nu al wat beter onder controle te krijgen. Kan nu in elk geval een rotonde driften in de regen :D geen zin in weer zo'n raar ongeluk dus moet maar flink oefenen :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=pFfS0_9lvC4
hier heb ik redelijk vaak voor moeten oefenen om de drift cirkel altijd even groot te houden. Das nog behoorlijk lastig... op 0:25 begint een drift van ruim 3 rondjes ;)

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 7:09 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 17, 2010 22:40
Berichten: 3807
Woonplaats: Schaijk NB
das wel een fikse rotonde en nie erg overzichtelijk, maar mooi dat het je lukt !

_________________
ford , a car like no other
ford escort wagon 1.8 (geschorst)
ford mondeo wagon mk3 2.0 tdci duratorq powah !


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 10:31 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
De rotonde is idd erg onoverzichtelijk. De wegen naar de rotonde daarintegen heel erg overzichtelijk dus elke keer dat er wat aan kwam was ik al lang gestopt ;) heb geen zin in boetes dus wil het wel overzichtelijk houden :P bovendien heb gewoon voorang dus zou ik me in principe nergens druk over hoeven te maken

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 15:19 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: di feb 08, 2011 18:41
Berichten: 139
is dit niet wat voor je??

http://www.youtube.com/watch?v=uBXiQh1VJJ0&feature=related


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 16:15 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
lijkt me zeker wel wat :mrgreen: maar dat word me toch net wat te duur :P

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 18:56 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: do sep 10, 2009 21:34
Berichten: 179
Woonplaats: Ter Apel
is dit je volgende stunt? :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=kQhKUj6r ... re=related


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 20:19 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
staan een hoop rare filmpjes op youtube wat ze wel niet doen met een 740 en heb dr ook een hoop gezien, maar ik wou die van mij toch net wat langer heel houden :P

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 21:23 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
1 kleine drift tip voor een nog grotere drift hoek... ietsjes de rem ingetrapt houden met je linker voet en t stuur nog verder gedraaid ;) maar niet slecht ziet er redelijk stabiel uit!! vooral veder oefenen :D ik doe er voorlopig in t droog niet meer aan want dan moet ik nieuwe banden halen die me erg duur zijn :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 0:09 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
die zal ik onthouden! :!: thanks! :D
heb wel 1 keer de rem vol ingetrapt om gewoon te weten wat er dan gebeurt als bevestiging. Kan het wel nagaan wat er dan gebeurd, maar wou gewoon even bevestiging hebben

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 11:29 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
strak en netjes driften kost je in t aller begin 3 armen en 3 benen..... op gegeven moment kun je t af met 1 hand en 1 been.....

ik ben op t stadium dat ik t nu met 1 hand en 2 benen kan. maar moet wel met extreem beleid want mijn (4 wiel) ABS is nogal happig en strak afgesteld... wil nog ff kijken of ik die (tijdelijk) kan uitschakellen... weet niet of jij 4 wiel abs hebt?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 12:26 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
In den beginne is het erg lastig ja. Op de eerste 2 filmpjes die ik daar geupload heb zie je ook wel dat de cirkel eigenlijk nooit hetzelfde formaat heeft... :P hoewel dat allang niet meer mn totaal begin is. Toch heeft die rotonde wel veel geholpen voor me omdat er alle ruimte en (bijna) geen verkeer is :)

geen idee over mijn ABS. Kzal het eens kunnen vragen op een volvo forum. Heb het wel even geprobeerd met 1 hand uit het raam, maar dan komt er een stuk meer voetwerk bij zeg :? was op een andere rotonde waar er wat meer speling is als het fout gaat. Midden van de rotonde staat daar wat hoger waar mn linker voorwiel op ging en ik kon de rotonde niet meer rond driften :lol:

als ik hulpveren aan de achterkant erin laat zetten, dan zou die toch ook makkelijker dwars moeten gaan?

Heeft de ABS geen zekering ergens? Het is elektrisch, dus het moet uit te schakelen zijn

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 17:33 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: wo jan 14, 2009 17:19
Berichten: 350
abs is elektrisch bekracht? dus als je zekering eruit haalt is je rem erg zwaar.

bij de sierra haal je het stekkertje los die het niveau meet en dat doet ie wel bekrachtiging maar niet aanslaan zoals het hoort dan staat hij dus "" uit"

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2011 17:36 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 01, 2009 14:05
Berichten: 4629
zal ook vast wel de zekering er uit kunnen trekken dat de ABS niet meer werkt...

voorheen op een RS ook een keer gedaan en werkte schitterend.... ging niet zwaarder ofzo alleen ABS werkte niet

hulpveren.... is alleen als je de wagen belaadt dat die dan minder ver inzakt dus iets stukker is dan maar of t helpt met driften betwijfel ik....

beste wat je kan doen is een sper differentieel met bepaald percentage sper op de kop tikken of een lasdiff er onder douwen.... maar dan kun je niet meer normaal rijden.... elke bocht die je dan ietsjes vlugger pakt ga je dan bijna automatisch driften....

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Volvo 740 2.3
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 21:16 
Offline
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 26, 2009 0:13
Berichten: 6676
Woonplaats: Filipijnen
ik zit wel steeds meer te denken aan een lasdiff. Van mn vermogen hoef ik het niet te hebben om te driften want op het droge gaat hij echt niet dwars. Die 2.3 liter is toch meer om te trekken en zuipen :P
maar mocht ik de boel vast laten lassen, dan lijkt het me wel handig om er een dagelijkse auto bij te nemen....

_________________
-- Marco
Yamaha WR155R | Orion Mk1 16v | Focus ST170 | Kawasaki ER-500 |
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling