Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu wo dec 12, 2018 17:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1988 rs turbo cabrio
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 12:44 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 1854
Zoals te zien was in het "wat is je laatste aanwinst" topic heb ik afgelopen week deze gekocht:

Afbeelding
Afbeelding

Volgens de vorige eigenaar hier en daar wel zo zijn problemen.
- de kachel doet het niet (is verklaard want de slangen zijn door verbonden)
- de accu was zo plat dat er niet eens een lampje ging branden. De auto werd iedere keer met een powerpack gestart. Dit zou komen omdat de dynamo niet voldoende bij zou laden. Ik heb ondertussen de accu opgeladen en de versterker los gekoppeld en tot op heden blijft de accu vol en laad de dynamo keurig 13,7 volt.
- de auto zou warm worden als je hem belast. Ik heb het nog niet mee gemaakt en heb hem de 25km naar huis gereden waarbij de meter niet eens de helft haalde.

Verder heeft de auto behoorlijk last van roest bij de deuren, de achterschermen en beginnend bij de parafan.

De vorige eigenaar zag er op tegen de binnenkort verlopende keuring van de auto dit omdat hij zelf niet in staat was enig werk uit te voeren hierdoor kon ik de cabrio kopen voor een mooie prijs.

De intentie was de cabrio te slopen en dan de delen die ik zelf kon gebruiken omwisselen en de rest in onderdelen verkopen. Echter na inspectie gisteren op de brug bleek dat voor de apk er wel wat werk verzet moet worden maar dat het eigenlijk wel te overzien is. Hierdoor zou de cabrio nog 2 jaar langer op de nederlandse weg kunnen verblijven. zaken die gedaan moeten worden zijn:

- andere koplamp bestuurderzijde (is rot)
- ander wit knipperlicht bestuurderzijde (vloog er vanaf op de snelweg :mrgreen: )
- stuurhuis montage rubbers vervangen (stuurhuis kan nu in de klemmen heen en weer bewogen worden
- gaatje dorpel lassen
- uitlaat lassen
- veerschotels boven achter vervangen (zoek hiervoor nog plaatwerk)
- rem verschil achter oplossen (waarschijnlijk cilindertje lek).

Co was 3,4% precies goed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Verder moet de motor goed nagekeken worden en een grote beurt inc distributie riem hebben. Maar eerst maar eens keuren en dan verder kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1988 rs turbo cabrio
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 17:37 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 324
XR3I is bekend om de 17 jarige duurtijd van d- snaar


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1988 rs turbo cabrio
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 18:15 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 1854
Alleen is het geen xr3i maar een rs turbo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1988 rs turbo cabrio
BerichtGeplaatst: zo nov 25, 2018 18:39 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: ma jan 26, 2015 21:23
Berichten: 324
ok


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1988 rs turbo cabrio
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2018 12:42 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 1854
hier nog een paar foto's van het beestje. Ik moet hem nodig maar eens wassen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling