Ford Escort Club Nederland

Door Ford Escort liefhebbers. Voor Ford Escort liefhebbers.
Het is nu do jan 17, 2019 19:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1988 rs turbo cabrio
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2019 14:22 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 1921
Dummy schreef:
Netjes gedaan!
Zou t wel zonde vinden als je een RST sloopt voor een XR3.


de cabrio is natuurlijk van oorsprong gewoon een xr3i met 105pk. Later is er een rs turbo motor ingezet. De body van de cabrio heeft aandacht nodig als je deze zou willen houden. Ik denk dat je nu het meeste laswerk nog onder een skirt setje zou kunnen wegstoppen maar hij heeft eigenlijk 2 nieuwe deuren, achterschermen en stukjes dorpel nodig. Ook de parafan en de voorschermen beginnen.

Voor mij is dit niet te doen, het is te veel werk voor de tijd die ik beschikbaar heb. Ik wil de cabrio technisch goed maken dan kan ik altijd nog besluiten of ik de motor in mijn andere cabrio hang of de auto verkoop. Bij verkoop is het aan de nieuwe eigenaar of hij hem sloopt of gewoon gaat rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1988 rs turbo cabrio
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2019 15:32 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 19, 2015 15:28
Berichten: 490
Woonplaats: ver weg
In dat geval begrijp ik het wel, dacht dat het origineel een RST was.
Dan zou ik de motor lekker zelf houden, misschien ombouwen en deze verkopen met de XR3i motor erin.

_________________
Afbeelding
Ford Escort Mk3 1.3 Bravo 1982
Ford Escort Mk3 1.6 Cabrio 1984
Tomos S24 70cc 1992


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1988 rs turbo cabrio
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2019 15:49 
Online
Forum Lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 09, 2017 3:44
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven
Volgens mij is dr nooit een RS turbo cabrio af fabriek geweest

_________________
-Sander

1990 Escort 1.4i CL
1982 Escort 1600i

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 1988 rs turbo cabrio
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2019 16:51 
Offline
Forum Lid

Geregistreerd: vr feb 12, 2010 12:08
Berichten: 1921
inderdaad er is nooit een rs versie geweest van de cabrio maar er zijn heel wat rs'en gesloopt om rs cabrio's te maken :mrgreen:

Gisteren voor het eerst een langer stuk met de auto gereden waarbij ik hem ook goed durfde te belasten.

De vorige eigenaar dacht dat de koppakking wellicht slecht was omdat hij warm werd en hij koelvloeistof verloor. De rs wordt inderdaad bij stilstaan snel warm maar de 2 fans kunnen hem prima op temperatuur houden. Wellicht lukt dit niet als er niet genoeg koelvloeistof in het systeem zit.
Ik vermoed dat de kachel radiateur lek is, want deze is afgekoppeld een een van de klemmen hiervan was niet goed aangedraaid waardoor er koelvloeistof lekte. Deze vloeistof druppelde dan precies via de oliepijlstokbuis op het blok.

Daarbij zat er aan de olie pijlstok altijd een klein beetje witte mayo smurrie. Terwijl er in het kleppendeksel helemaal niks te vinden was en een koude olie wissel deed ook niet vermoeden dat er een probleem met de motor zou zijn. mijn vermoeden is dat de auto heel lang stil gestaan heeft, en dat er minimaal water/koelvloeistof lekt langs de pijlstok de motor in omdat deze niet vast in het blok zit. hij komt er niet uit maar je kan hem wel een stukje heen en weer bewegen.

Echter na de rit van gisteren bleek bij thuiskomst het er toch echt op dat de koppakking de geest gegeven had. Het carter ontluchting filter wat direct op het kleppendeksel zit stond helemaal te schuimen, er zat mayo onder de olie vuldop en de olie pijlstok buis zat ook genoeg. Alleen gek genoeg leek het koelvloeistof niveau helemaal niet gezakt te zijn en zat er ook geen overmatige druk in het systeem.

vandaag nogmaals naar de auto gekeken, de smurrie onder de vuldop was weg, in de pijlstokbuis zat nog wel wat alleen het filter was nog goed vies. besloten om een beunhaas carter olie catch can te maken. een cola flesje, het oude filter en een oud stuk slang. de slang wijst naar beneden in de fles en het filter zit erboven. warme dampen worden via het filter afgevoerd en olie of water blijft in de fles.
het zelfde rondje nogmaals gedaan en daarbij nog even een beetje extra gas gegeven en voila, geen smurrie meer. in de cola fles wel wat condens water.

hopelijk komt zo al het vocht uit de olie dan kan ik nogmaals een wissel doen.

voor het ritje
Afbeelding

na het ritje
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling