Goeieavond, bij deze nog aan iedereen de beste wensen!
Sinds eind december ben ik eigenaar van een witte 1.4 CL S6. Leuk dingetje, veel werk, ziet er niet uit... Het rijdt, dus prima geschikt als daily.
Het grootste probleem zat m in de koppeling. Slippen als een gek, en als ie zat dan gleed ie weer als je een dotje gas gaf. Harder als 90 kreeg je ook niet voor mekaar. Dus een nieuwe koppelingsplaat, drukgroep en druklager besteld en het barrel bij een maat op de brug gereden. Oudejaarsdag begonnen, maar meer vuurwerk afgestoken als gewerkt, dus na een hele middag lag de bak er nog niet onderuit. Ook was ik iets te fanatiek met het loshalen van een van de aandrijfassen en stuk was de stofhoes. Gelukkig waren de winkels nog open dus meteen nieuwe gehaald. De dag na oud en nieuw vanzelfsprekend wat laat begonnen, maar de bak eruit en er weer terug in gekregen. Vandaag de boel afgebouwd en op die stofhoes na ging dat allemaal vrij soepeltjes.
Op de brug:
Kwam zeker een mililiter of 300 uit de bak, lekker veel dus... Overgens wel mooi automaatbak olie.
De motor hebben we dmv een balk en een band vastgehangen. Door de rek die erin zat kantelde het blok netjes en kon de bak er makkelijk in en uit geschoven worden.
Vettige rotzooi
En die was net zo smerig
En die plaat zelf die was wel heel erg ver heen
Helaas had dat ook de nodige inslijting in het vliegwiel veroorzaakt
Toen weer alles mooi nieuw en glimmend gemonteerd, voor zolang het duurt...
Alles afgebouwd, en nu rijdt ie weer!
Nog zo veel te doen, zou niet weten wat ik als volgende moet doen. Maar voorlopig ff rijden, heb t nu wel ff weer gehad met dat ding.
Groetjes!